Temahelg, Tjejskytte och Trädskällarjakt…

Ursäkta min dåliga uppdatering men det har varit ovanligt körigt…igen! Hösten och jakten är ju äntligen här! 😀 Många har frågat efter bilder från vår fantastiskt trevliga helg på Wild Women Weekend i Norråker men jag ligger lite lågt med dem då de ska figurera i diverse tidningar…Helgen var i alla fall över förväntan och vi har fått mycket bra kritik (vi tar gärna emot dålig sådan också…annars vet man ju inte vad man ska förbättra) och funderar redan på vad vi ska hitta på till nästa år! 🙂 Stort tack igen till alla deltagare, sponsorer, samarbetspartners och alla andra som gjorde helgen så bra som den blev! ❤ Så här såg det i alla fall ut i vår lokaltidning Norran i helgens jaktbilaga… 🙂

Norran WWW

Så här såg det ut i Jämtlands Tidning…

Jämtlands tidn. WWW

Håll även utkik i jakttidningarna här framöver! 🙂 På tal om jakttidning hade vi även besök av en trevlig reporter från en sådan under söndagens avslutning på tjejskyttet på skjutbanan i Norsjö…alla som deltagit var tyvärr inte där men här är några av oss inklusive blivande jägaren Elias en vecka gammal! Det ska böjas i tid… 🙂

Tjejskytte

På skjutningen fick vi bland annat chans att skjuta björnpasset, jättekul! Stort tack till skjutledarna som ställt upp på oss brudar och lyssnat på diverse olika samtalsämnen som tydligen skiljer sig markant från en ”vanlig” killkväll på skjutbanan! 😉

Norma å björnpasset

Ja Norma bryr sig inte mycket om björnar (vad jag vet)…det är egentligen bara hare, hare och hare i hennes hjärna…och snart är det äntligen dags att ge dem en riktig match! 🙂 Igår var det dock premiärdags på fågel och Wilda var taggad till tusen! Jag tänkte gå ut själv en sväng på afton men när fyraårige Edde säger: ”Snälla mamma kan vi inte jaga nåt?” fick han såklart hänga med! 🙂

Jag, Edde å Wilda på jakt

Wilda bjöd på två riktigt bra ståndskall på orre och ett kortare då fågeln (en orrhöna) tog till vingarna lite väl fort. Ansmygningarna var dock inte riktigt så enkla med mestadels tät skog och med Edde som ville hålla handen under tiden och som hela tiden viskade och frågade när jag skulle skjuta fågeln… 😀

Ståndskall

Man får inte vara ute för länge och absolut inte glömma att ta med lite fika när man har barnen med sig! Det är visst halva nöjet att leta en lämplig sten eller dylikt att sitta och fika på! 🙂 Vi har också varit på biblioteket och lånat en svampbok eftersom jag är så dålig på att svara på alla tusen frågor om svamp…jag borde kanske gå en svampkurs också eller bara försöka vara uppmärksam på var de kan tänkas vara… 🙂 Fina killen Edde har i alla fall koll och har blivit fantastiskt duktig på att göra sitt bästa för att vara tystlåten i jaktskogen! ❤

Edde jaktfika

Lite bär har vi hunnit plocka också och i år finns det (i motsats till förra året) riktigt mycket rönnbär som blir en jättegod gelé tillsammans med äpplen att servera till viltkött! 🙂

Rönnbärsplockning

Jag har haft besök av min goda vän Miranda som tog bilden ovan. Hon skulle på jaktprov med sin finnspets Thai några mil ovanför oss under helgen och lyckades än en gång kvala in till Skallkungen! Brrrra jobbat! ❤ Vi fick under tiden äran att ta hand om hennes son Aron och gråhunden Eiko och det var lite trixigt och inte bara roligt för Eiko då Norma passade på att komma in i höglöpen lagom till herrbesöket… 😉

Eiko

Andra besökare på ranchen sedan sist har bland annat varit denna fina familj som också snart har slut på ”semestern”… 🙂

Älgbesök 2

Under Wild Women Weekend var det egentligen meningen att jag skulle söderut med maken och jaga råbock med vår vän Kjell men jag hade lyckats dubbelboka mig! 😦 Maken lyckades dock skjuta två stycken och vår vän Kjell sköt en! Stort grattis igen! 🙂 Här är en bild på maken och en av bockarna…

Daniel och bock

Men nu måste jag rusa, ha det bäst och en massa skitjakt på Er! 😀

 

 

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

