Kalas, Kvällsfiske och Klättring…

Härliga tider med liiite svalare väder, en del regn och en kraftigt annalkande höst! 🙂 Det är mycket pyssel med allt möjligt inför de efterlängtade jaktdagarna och med det vanliga vardagspusslandet! Lite mer kalasande har vi dock hunnit med då jag fyllt år, 36 sådana, hur gick det till? 😉 Nåväl, jag tror att alla åldrar har sin charm och jag har absolut inget emot att bli äldre, speciellt inte när äldste sonen och svärmor gjorde en sån här fin (och lika god) chokladtårta med hemmaplockade skogshallon… ❤

Kladdkaka

Goda middagar och gott sällskap har det också varit gott om och all mat är ju som sagt god utomhus och väldigt praktisk när man har barn! Under helgen har muurikan gått varm, bland annat med rådjursskav! 🙂

Rådjurswok

Har varit på lyxigt vuxenkvällsfiske med min make också, en fantastiskt fin kväll som resulterade i några gäddor och en fin abborre. Inga monsterfiskar men kolla in färgerna som naturen bjöd på! ❤

Jag å gädda

Vackert och rofyllt! Livskvalitet! 🙂

Kvällsfiske 1

Visst var det lite höstkänsla över denna bild? Eller är det bara för att jag längtar dit så mycket? 🙂

Kvällsträsk 2

Ja nu kommer kanske onödigt många sjö- och fiskebilder men jag kan inte låta bli…

Kvällsträsk 1

Regnbågsfiske…ja i luften i alla fall…i vattnet finns endast mört, abborre och gädda… 🙂

Regnbåfsfiske

I söndags åkte vi på utflykt till tvillingarnas gudmor Annelie i Renbergsvattnet och de små var väldigt imponerade över bland annat alla bärbuskar och den fina Rangern… 🙂

Dubbel-H kör Ranger

Jag och Edde har även hunnit med en utflykt till berget Flygge (bara en bit från vår gård) och jag lovar att det var uppskattat med lite lättare klättring, måååånga stora stenar och mycket bär! Det tog dock lång tid att hitta den perfekta fikastenen då det fanns så många att välja på! 🙂

Edde å Norma på Flygge 2

Norma har, förutom utflykter, fått sig en ny sele…så nu blir det åka av! 🙂

Norma å sele

För att göra det rättvist får nu Wilda vara med på en bild också, på en av mina nyinköpta böcker till sönerna…Edde var helt lyrisk över denna, gränsfall till mycket faktatext för en fyraåring men bra text och fina bilder till alla fiskeälskande barn! 🙂

Wilda å fiskbok

Jag fick en väldigt spännande bok i present också, den ska jag berätta mer om senare! Av maken fick jag en massa ammunition bland annat, väldigt passande då helgen ska spenderas i Norråker, Jämtland med en massa likasinnade på detta efterlängtade evenemang… 😀

WWW - logo

 

 

Categories: Barn, Böcker, Borta, Fiske, Hemma, Hund, Jakt | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Kalas, Kvällsfiske och Klättring…

  1. Annelie

    Trevlig morgonläsning. Ligger i sängen med en kopp kaffe. Kram på er alla. Ses i morrn!

  2. Solveig Lindberg

    Kramar å ett försenat Grattis på 36årsdagen Å en trevlig Wild Woman Weekend Önskar vi dig Hasse och Solan

  3. Grattis i efterskott! (vet inte om jag grattat på fb…;) Jättefina bilder! spec på fina Vilda!

    Ha det så kul i helgen! 😀

  4. Grattis från mig med! Ha det så kul! Hoppas jag kan vara med nästa år men då tidigt med datumen så jag kan få bra tågbiljett!!
    Ha en kanonhelg!!
    Majsan//

    • Tack tack Majsan! Ja vi har redan börjat klura till nästa års evenemang! Hoppas verkligen att du kan vara med då! Supersöta valpar förresten! 🙂 Kram kram!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

