Bär, Bursdag och Barnkläder…

Värmen är ihärdig! Verkar inte vilja svalna av! Men idag har jag minsann skymtat några eventuella åsk- och regnväder på väderkartan…det ser jag fram emot! 🙂 Förutom att det är varmt så är det väldigt ”sjåigt” just nu, väääldigt mycket att göra på väääldigt lite tid…lite mer så än vanligt kan jag tycka…Föregående helg fick vi i alla fall en liten paus då vi var en till sväng till mina svärföräldrars stuga vid havet för att bland annat fira fina svärmors födelsedag! Smörgåstårta är aldrig fel! 🙂

Smörgåstårta

Det blev en hel del blåbärsplockning också, mer i magarna än i hinkarna men vad gör väl det så länge de små tycker att det är roligt!?! 🙂

Blåbärsplockning 1

Tvillingarna tycker för övrigt att det mesta är roligt just nu, speciellt sånt de vet att de inte får göra som till exempel att springa till skogs så fort chansen ges, att ta av sig blöjan och kissa på golvet, att klättra ur sängarna istället för att sova och så vidare (kom gärna med tips på en lösning på det sistnämnda)…svettig tid på många olika sätt då de även verkar ha lite selektiv hörsel! Inte helt olik stövarvalpar 😉 De är också väldigt fascinerade av djur och då gärna insekter som till exempel flugor, humlor och skalbaggar i alla former. Jag brukar uppmuntra det mesta de är nyfikna på vilket kanske inte alltid är bra…Harry har till exempel kommit med flera timmermän i handen och under helgen vid havet fyndade han en död näbbmus…då är ju faktiskt flugor ett mycket bättre alternativ! 🙂

Harry å flugan

Här kommer en till bild från ett kvällsbesök vid vattnet/havet då hunden Rolle badar medan Edde och kompisen Gustaf kastar stenar i vattnet…en syssla man kan hålla på med hur länge som helst har jag förstått! 🙂

Rolle å pojkarna vid havet

Hemmavid har Edde haft några besök av sin fjälla som han själv säger… 🙂

Edde å fjällan på ATV

Lite fiske har vi hunnit med och vi har fått några mindre sådana men jag tror att även fiskarna börjar tycka att det är för varmt…Får man ingen fisk kan man ju som sagt alltid kasta sten istället eller se hur nära vattnet man kan gå innan man blir blöt… 🙂

Fäboträsket

 

Vi har haft några trevliga långväga besökare under veckan och jag har också hunnit med en hel vuxenkväll med middag och konstutställning med min gode vän Annelie. Hon är gudmor till sönerna och har varit till andra sidan Atlanten och kom hem med de här fantastiskt fina och passande kläderna till sönerna… 🙂

Vilda barnkläder

Jag har också hunnit köpa en ny kudde till kökssoffan! Man kan ju inte ha för många kuddar säger jag! Så säger inte min make! 😉 Imorgon fyller jag dock år så vi säger väl att det blev en present till mig själv! 🙂

Björnkudde

I söndags var jag en till sväng på tjejskytte på älgbanan i Norsjö och nu på söndag klockan 18 är det dags igen så säg till om Du vill komma! 🙂 Och om en dryg vecka är det äntligen dags för Wild Women Weekend! Det är en hel del sjå med det också men det ska bli grymt roligt! Vi har någon enstaka plats kvar så hör av dig om Du är intresserad!

Här får Ni en avslutande djurbild som för ovanlighetens skull inte är en älg eller hare men likväl något man ofta ser härikring i alla fall…Ha en bra vecka och helg! 🙂

Renar

 

 

Categories: Barn, Borta, Fiske, Hemma, Jakt | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Bär, Bursdag och Barnkläder…

  1. Så roligt att läsa dina inlägg =) Fin kudde! Har en sådan själv. Den är så vacker och grön. Längtar tills vi ses nästa helg ♥ Krama barnen ♥

  2. Härliga bilder från er vardag. Småkillarna blir ena riktiga jägare , vana redan nu att klä sig skogsriktigt 🙂
    Jag hade så gärna varit med. Men allt är fullbokat på tågen inom rimligt pris tyvärr. Poppis tåg uppåt då det ännu är högsäsong för svenskar o turister.
    Får se om jag sätter mig i ett torn då bockjakten börjar 16 aug. Normalt är jag ingen större fantast av den jaktformen utan tar hellre rådjuren med taxarna.
    Kram till er alla!!
    Majsan//

    • Ja det hade varit jättekul att träffa dig Majsan! Du får sikta på nästa år istället! 🙂 Ja ge dig ut och skjut någon bock som tröst, du kanske kan pyrsa lite som variation till tornpass?! 🙂 Hoppas valpisarna mår finfint! Kramar på dig och de dina!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

