Fäviken, Fiske och Fika…

De mörka molnen, förmodligen innehållande blixtar och dunder, närmar sig så jag ska göra ett snabbt inlägg på bland annat en fantastiskt semesterhelg på tu man hand med maken…Största tacket till barn- och hundvakterna! ❤ Så här glada var jag och maken på plats i Åre…

Jag å maken i Åre

Vi har ätit en massa god mat med tillhörande dryck! Det här kanske inte ser lyxigast ut men för oss är det så minsann! Vi äter inte ute ofta och kvaliteten på restaurangmaten här ikring är inget att lockas av så detta var fantastiskt (som vanligt) och att dessutom få äta mat i lugn och ro och i sällskap med endast vuxna, trevliga människor… 🙂

Mat i Åre

Fin utsikt kan man också finna i Åre! 🙂

Utsikt Åre

Men största anledningen att vi var just i Åre var såklart Fäviken Game Fair! Ni har väl inte missat denna stora jaktmässa? Vi har varit här i många år och man blir aldrig besviken! Utbudet, människorna, stämningen…ja allt! 🙂 Man behöver faktiskt två dagar där (minst) för att både hinna se allt, handla och gå på föreläsningar och uppvisningar! I vanlig ordning missade vi inte skytteuppvisningen med Jocke Smålänning och Kenneth Aspestrand…

Skytteuppvisning

Skoter- och crossuppvisning hann vi också titta på, vad kan väl passa bättre en supervarm sommardag då man mest längtar efter höst och vinter?!?

Skoteruppvisning

Här ser ni en liten del av mässområdet och en jämthund som antingen hade genomskådat permobjörnen eller som inte alls var ängslig för björnar över huvud taget…

Permobjörn Fäviken

Jag var också på intressant och inspirerande föreläsning med Nordic Women Hunting och Nathalie Jonsson…

NWH 2

Väl hemma i verkligheten igen tog jag kort på några av fynden vilka jag verkligen ser fram emot att prova! 🙂 Filmen har vi redan sett och den levererade i vanlig ordning! Det är dock första gången jag faktiskt önskar liiiite mer prat i en jaktfilm…det var en del scener då jag skulle önska lite mer förklaringar…

Inköp i Fäviken 2

Hemmavid är vi inne på sista semesterveckan och har hunnit med mer garagebyggande och mer fiske…abborrarna är på nappet minsann! 🙂

Abborrfiske

Vilken tur att abborrfiléer funkar både som frukost, lunch, middag och kvällsfika! Här panerad som det senaste… 🙂

Abborrkvällsfika

Avslutningsvis har jag och hundarna under svettiga och myggiga promenader hittat både flera skogsfågelföryngringar och en hel del skogshallon på gång…de senare är lite lättare att hinna med att fota… 🙂

Skogshallon

Ha en bra vecka och helg alla och stort tack till alla mer kända, mindre kända, inte alls kända, såna som det känns som att man redan känner och så vidare på Fäviken Game Fair 2014! ❤

Categories: Barn, Böcker, Borta, Fiske, Fjällen, Hemma, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Fäviken, Fiske och Fika…

  1. Mygg har vi faktiskt inte här nere, tack o lov…men det kanske kommer. Alltid kul och gå på sådana mässor. Vi har varit på Game Fair en gång. Man får ha med sig tjock plånbok märket vi och kanske ni med…..

    • Men å vilken tur ni har! Här är myggen en riktig plåga faktiskt! 😦 Ja tjock plånbok är bra i Fäviken, man får spara hela året inför detta å ändå är det långt ifrån tillräckligt om man skulle köpa allt på önskelistan! 😉

  2. Åååh vad avis man blir! Men nästa år, då ska vi banne mig på Fäviken vi med. Får bara börja spara då, önskelistan växer snabbare än man hinner beta av den… 😉

  3. Ja, gud vad avis jag blir när jag ser dina bilder! Det var så härligt där förra året. Och jag känner så igen det där om att få sitta vid ett bord som någon annan dukat, äta mat som någon annan lagat, umgås med sin käre och hinna avsluta både en och två meningar, till och med i följd! =) Det är skönt som omväxling, även om det är härligt att få komma hem och gosa med de små sen.

    • Ja det var grymt bra och jag håller med om att man faktiskt saknar allt och alla hemma i kaoset hur bra man än har det! Och tur är väl det! 😉

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

