Blommor, Bygge & Buskörning…

Under ungefär en veckas tid har nordanvinden gjort att det inte alls känts speciellt somrigt men det har varit klart mindre känningar av mygg och knott! 🙂 På onsdag ska visst vindarna vända men eftersom vi närmar oss midsommar kommer förmodligen regn istället…Det har ändå varit några fina kvällar och bra temperatur för hund- och mattemotion! Här bjuder jag på en ”blomsterflickbild” så här inför midsommarhelgen…

Blomsterflickorna

De satt/stod där länge och njöt! Norma tog till och med ”stöd” av en blomma… 😉

BlomsterNorma

Vad vädret än säger så är det faktiskt sommar! Det är endast under sommarhalvåret som posten levereras hela vägen upp till vårt hus (utom på lördagar då Tidningstjänst kör ut tidningen) och idag var första dagen! Tack till de lokala lantbrevbärarna! 🙂 För att fira sommaren bjöd dagens vädergudar på cirka tio plusgrader, regn och riktigt hurviga hagelskurar… :-/ Nåväl, garagebygget går i alla fall framåt hur som haver, här är en bild från morgonen…

Garagebygge

Några fyrhjulingsutflykter har vi såklart hunnit med under helgen, bland annat till ett fantastiskt fint utsiktsställe…

Fyrhjulingsutflykt

Edde ville gå ner till vattnet och bada…jag berättade att det var en bra bit dit (och väldigt kallt) men han provade att gå en bit ändå innan han förmodligen insåg hur rätt jag hade… 😉

Utsikt

Henry och Harry höll sig där det var lättast att ta sig fram och där det fanns gott om stenar. Jag tror vi har minst en blivande geolog där… 😉

Utsiktsutflykt

Det är kul med fyrhjuling minsann! 🙂

Jag å Edde atv

Viltspaning sker både planerat och oplanerat och så ofta som möjligt! Ikväll gick jag på några orrar med hundarna och harar har vi sett i vanlig ordning här hemmavid…

Hare

Likaså älgar…

Kviga

Fisket får vi inte glömma! Det har gått både bra och mindre bra men den nya mjärden har då levererat! 🙂

Edde å fiskar

Jag och Edde var ner till träsket en kväll (i motljus) då det gick mindre bra enligt mig men Edde var överlycklig då vi bland annat fick hans älsklingsfisk – mört! 🙂

Jag å Edde å fiskar

Jag har sett några ”gamla rävar” också minsann då jag under helgen var på återträff med en massa gamla klasskamrater. Det sägs att det är 20 år sedan vi gick ut nian men det kan väl aldrig stämma? 😉 Kul att träffa alla i alla fall! 🙂

Nu är det dock dags för denna gamla räv att ”vika in årorna”! Ha en toppenbra vecka! Glöm inte att motionera jakthundarna – snart är det höst! 🙂 Här kommer en avslutande bild från min och grannens hundpromenad igår…

Hundpromenad

Categories: Barn, Fiske, Hemma, Hund | 12 kommentarer

Inläggsnavigering

12 thoughts on “Blommor, Bygge & Buskörning…

  1. Oj, vad ni har kommit långt med bygget! Ser framemot att träffa er ♡ Längtar ♡ Kram

  2. Härliga bilder! Så fint med hundarna på ängen 🙂 Å så kul att få se hararna 🙂

  3. Ja återträffar.. Har räknat ut nu att det är 20 år i år sen jag gick ut gymnasiet.. vad tiden går fort..

  4. Imponerande med vilka viltbilder du lyckas få! Det är sånt sabla liv jämt när vi är ute så vi skrämmer nog iväg det mesta är jag rädd … Vi har också lite tråkigheter nu, vår katt har varit på vift i flera dagar, väldigt olikt honom. Visst hoppas jag, men det ser mörkt ut. Har inte hittat honom i något dike – tror räven kan ha tagit honom. Så gissa om jag blivit än mer motiverad att jaga räv nu!?

    • Usch då! Hoppas han dyker upp och att det ändå leder till mer rävjakt! 😉 Angående viltet är det bara de minst ängsliga jag hinner fota! Vi kan också konsten att skrämma bort en del och/eller inte hinna med med kameran! 😉 Ha en bra vecka och trevlig midsommar på er! 🙂

  5. Härliga bilder ….bra att bygget fortskrider.
    Jo ibland har man tur med viltbilder. Hade tur i fredags (kommer i inlägg) att fotografera get o kid vilket inte är ofta när de är små.
    Såg även idag när vi var ute och åkte, get o kid igen, men ingen kamera med tyvärr. Två gånger på en vecka är m an ju inte bortskämd med.
    Ha en trevlig Midsommar!
    Majsan//

    • Ha ha nä det vanliga är ju att man får se allra mest när man inte har kameran med sig… :-/ Hoppas du hade en mycket trevlig midsommar med de dina! 🙂

  6. Tittar in för att önska dig o de dina en superfin midsommar ♥

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

