Motion, Mört, Mässa & Mys…

Det har inte varit någon toppenvecka vädermässigt (förrän idag) men den har varit toppen på många andra sätt! 🙂 Det har också varit bra cykelväder! Lite regn och vilda djur får man räkna med och hålla hårt i styret! 😉

Hundcykeltur

Fiske har vi också pysslat med. Vi har inte fått någon mört men väl gäddor som i sin tur fångat mört… 🙂

Edde å gäddorna

De gäddor vi tar upp (och som vi för övrigt torkar till hundarna) gäller att snabbt klubba ihjäl då de är föremål för grundliga undersökningar av barnen… 🙂

Sönerna å gäddorna

Jakt och fiske är sannerligen livskvalitet för oss och det gäller att ta vara på tiden då tvillingarna inte är riktigt så uthålliga ännu. Ja inget säger ju att de kommer att älska jakt och fiske senare i livet men man kan alltid hoppas och ge dem alla förutsättningar som finns i lagom mängd!

Fiske

Inte riktigt vindstilla men glittrande och vackert! 🙂

Fäboträsket 2

Som jag berättade i förra inlägget hägrade en Lyckseleresa under helgen och vilken härlig tripp! Jag och maken firar tio år tillsammans i år och det gör även våra vänner Jennie och Stellan som hängde med till Lycksele! 🙂 Först var vi på Utemässan vilken faktiskt var långt över mina förväntningar. Trots mer eller mindre ihållande regn var det många besökare och mycket att titta på. Väldigt många fina tavlor fanns det bland annat och här ser ni några alster av My Hansson (My Kind of Art) och häftiga ljusstakar av Skulls and Bones Artwork…

Utställare

Många trevliga människor träffade vi också! Och många fina hundar då det bland annat var hundutställning på området. Man blir sugen på en till! Kanske en terrier? Eller en rävstövare! Eller en beagle? Nä det får vänta ett tag! Min lillebror Johnny och hans sambo var i alla fall där med deras nya familjemedlem; en potentiellt blivande (mycket söt) jaktchampion! 😉

Arrak

Jag hann även träffa de efterlängtade brudarna Maria och Miranda! Det är vi som arrangerar temajakthelgen Wild Women Weekend i augusti och det finns några få platser kvar så skynda, skynda! Läs mer på facebook i gruppen ”Brudar som jagar”! 🙂

WWW

Efter mässan checkade vi in på Hotell Lappland där vi kunde njuta av bad, bastu, väldigt god mat och dryck och en fantastisk show av Noicemakers! De spelade ”Ox´n” tre gånger och hade publiken fått välja hade det blivit minst lika många gånger till! 😉 Stort tack till maken, sällskapet, barn- och hundvakter för den fantastiska helgen! ❤

Några inköp blev det såklart också under helgens mässa, bland annat detta…

Mässfynd

Filmen såg jag och maken igår kväll och Rasmus levererar alltid spänning och utan en massa onödigt prat! Jag får dock lite nackspärra av hans filmer eftersom jag hela tiden försöker hjälpa upp kameravinkeln med mitt eget huvud för att försöka se längre…ganska meningslöst då det hjälper föga! 😉 En fin hölsterryggsäck blev det också efter många om och men! Denna har fått bra kritik och både jag och hundarna ser fram emot att prova den! 🙂

Hundarna å ryggsäck

Avslutningsvis har vi glädjande nog sett en hel del harpaltar och i vanlig ordning har vi en kull bakom ladugården hemma på ranchen! 😀

Harpalt

 

Categories: Barn, Borta, Fiske, Hemma, Hund, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Motion, Mört, Mässa & Mys…

  1. Va kul o träffa dig o ölen var goda 😉 Snart ses vi igen =)

  2. Maria

    Det var kul att träffa dej med 🙂 synd ja va så trött så ja orka knappt va social 🙂
    hade bra

  3. Vad härligt grönt ni fått där uppe nu. Bådar gott inför harjakten förstår jag. Vi har massor med harar här nere.
    Idag regnar det men vi har haft kanon väder. Badade igår o varmt var det. Tyvärr kunde jag inte komma till WWW. Man måste boka tidigt för att få någorlunda bra pris. All var slut. Det är tåg som gäller för mig. Augusti är ju semester ännu.Hoppas det blir en uppföljare till nästa år. Dessutom har jag tyvärr inget jobb nu. Får jag anvisning till jobb måste jag ju ta det. Men chefstjänster växer inte på träd här hemma. Det ordnar sig .
    Ha en härlig vecka!
    Majsan//

    • Å nej, så tråkigt Majsan! 😦 Då får vi verkligen göra en favorit i repris nästa år! 🙂 Jo det bådar gott både för lite sommar och en bra jakthöst! 🙂 Hoppas du får ett nytt jobb snarast och ha en toppenvecka! Kram kram!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

