Fiske, Fokusering & Föreläsning…

Efter lite ny vårvärme och lite hederligt regn är det nu bara små fläckar med snö kvar i skog och mark. Sjöarna är helt isfria och vi har under helgen bland annat hunnit sjösätta båten… 🙂

Jag å dubbel-H i båten

Fisket blir det lite si och så med när alla småtrollen är med men härligt är det hur som haver och de små måste såklart ”präglas” på fiske också! 😉 De moderna flytvästarna har smart nog ett stort handtag längst upp på baksidan! 🙂

Daniel å Edde i båten

Edde gillar skarpt att fiska men man ska såklart inte hålla på för länge! Fiskarna var absolut inte på hugget ännu men att få en enda liten fisk gör succé! Eller liten och liten, enligt Edde var det en riktig ”storabbar”! 🙂

Edde å abborre

Några fyrhjulingsäventyr med familjen har det såklart också blivit och på vissa myriga ”vägar” går det djupare än man tror… 😉

Myrväg med atv

Som jag skrev i förra inlägget är det mycket vilt i rörelse och tyvärr har jag inte investerat i ett bättre objektiv till kameran och ofta har jag inte ens kameran med mig utan fotar med mobilen men jag måste ändå bjuda på lite halvdana viltbilder härifrån…De vilda djuren slutar aldrig att vara fascinerande att studera! Eller jaga för den delen! 😉

Älgar

”Gissa djuret” kan vi kanske leka på denna bild… 🙂

Rådjur

…och här också…titta noga! 🙂

Hare

Svanar jagar jag såklart inte men de är onekligen vackra! Det sägs att ett svanpar håller ihop hela livet, om det är så håller jag osagt men det är en vacker (och kanske lite förmänskligande) tanke! 🙂

Svanar

Någon björn har jag inte sett, inte live, men däremot en hel del på film och foton då jag förra veckan var på föreläsning om rovdjursjakt med Jakt För Livet i Burträsk. Det var helt klart över förväntan! Eftersom jag åkte dit med min vän Susanne som både är jägarinna och journalist föreslår jag att ni läser mer om föreläsningen på hennes jaktlivsblogg! 🙂

Efter föreläsningen var det magiskt vackert att köra hemåt! Fina färger och lite magisk dimma! Här är en bild på ett ”vackervatten” kring Villvattnet! 🙂

Villvattnet

Avslutningsvis ÄLSKAR jag verkligen att bo i skogen med allt vad det innebär MEN det är inte alltid lätt att fokusera eller att få sig i säng i vettig tid! Jag brukar försöka laga mat på kvällen till middagen dagen efter för att det ska gå fort när man kommer hem från jobb och förskola och så att man kan lägga tiden på lek och bus istället! Bäst är ju om alla är glada mest hela tiden! 🙂 Men hur lätt är det att fokusera på sen matlagning när till exempel detta finns att studera från köksfönstret?!? 🙂

Hemmaälgen

Ha en toppenbra vecka och ta det lugnt på de viltrika vägarna! Snart är det höst! 🙂

 

 

Categories: Barn, Fiske, Hemma, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Fiske, Fokusering & Föreläsning…

  1. Hej!
    Härliga bilder och nu ser man att våren kommer till er med. Så bra ungarna kan vara med och lära sig tidigt om fiske. Det gjorde en annan med 🙂
    Vi har varit nere vid sjön igår och idag , sambon premiärbadade idag o det var helt ok. SKa nog ta mig ett dopp imorgon då det lär bli +27 gr som idag sägs det.
    Majsan//

    • Tack Majsan! Ja nu är verkligen våren kommen även hit men badning är det ett bra tag kvar till! 😉 Kram och ha en bra vecka!

  2. Vad roligt med alla djur som du stöter på. Själv spanar jag ivrigt också men lyckas inte fynda lika mycket. Visst var det intressant på föreläsningen!? Kul att höra och både sånt som man höll med om och sånt som man inte höll med om … =) Grattis till Eddes storabbar, den var absolut en riktig bjässe!

    • Ja det är alltid lika kul att studera de vilda djuren och att fiska för den delen! 🙂 Du får komma hit på viltspaning nån dag! 🙂 Föreläsningen var som sagt över förväntan men det är såklart mycket man undrar som man inte frågar och som man förmodligen aldrig får svar på heller…Kram och ha en toppenvecka!

  3. Här syns det till båda förvirrade fjolingar, vita harar och nu har alla höns efter vägen försvunnit och lagt sig på äggen. Nu blir det spännande att se hur det hösten blir 😉 Fina bilder! Krama pojkarna och vi ses på lördag ♥

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

