Flyg, Fläng och Fyrhjuling…

Hela familjen Eriksson har varit på mer eller mindre flygande fläng hela veckan men om vi börjar med förra helgen så var den ju bara helt fantastisk! Det var toppenvårväder och vi var inte inomhus många minuter! 🙂 Många fyrhjulingsutflykter blev det också, stundvis lite sövande för vissa i familjen…

Jag å Henry på ATV

Daniel, Edde å Harry på ATV

 

Bitvis var det väldigt mycket snö kvar och Fäboträsket hade inte ens börjat riva förra helgen…

Fäboträsket slutet på april

Bitvis var det även väldigt lerigt och det är tur att det i alla fall är någon i familjen som verkligen gillar att tvätta! Alla delar…

Edde tvättar sin ATV

En hel del spår har vi sett, bland annat en liten björn som traskat omkring några hundra meter nedanför gården. Vi har även sett en del älgar och skogsfåglar men det enda jag hann med att fota var paddor… 🙂

Paddorna har vaknat

All mat och fika är allt som oftast godare utomhus och det är ju perfekt att kunna inmundiga de flesta mål utomhus då man har 1,5-åriga tvillingar med (än så länge) väldigt bristande bordsskick! 😉

Dubbel-H fikar ute

Även hararna har vårkänslor och ”fikar” gärna på vår ”lägda” då mörkret börjar lägga sig. Man får se upp när man ska kvällspinka hundarna och det tar nu ovanligt långt tid att själv få sig i säng då man måste hålla koll på allt vilt som rör sig! 🙂 Hararna är fortfarande vita och väldigt svåra att fota med någon slags skärpa i vårmörkret tycker jag men det tycker inte åtelkameran…

Hare på åtelkamera

 

På tal om harar träffade jag också en chokladbrun och belgisk sådan förra helgen, under en utflykt till Jägarfrun… 🙂

Belgisk hare 1

Denna flängande vecka har också jag, Henry och mormor Lena spenderat på flygplan, Arlanda och Uppsala…

Från flygplanet 1

Henry har genomgått sin andra uretrea valvel operation på Akademiska Barnsjukhuset och fler lär det tyvärr bli…Allt gick dock bra, de är tåliga de små! Även om det känns som att vi blivit onödigt prövade på sistone finns det ändå alltid många som har det värre!

Henry efter op

Efter alla tråkigheter på Akademiska Barnsjukhuset tillbringade jag, Henry och Harry några dagar i Burträsk hos mina föräldrar för att sedan göra ett besök på Skellefteå lasarett och sedan tillbringa ett dygn hos svärföräldrarna. De bjöd på rejält fredagsmys och fiskedrömmar! När jag blir stor ska jag som sagt lära mig flugfiska på allvar och jag drömmer om den kommande fiskeresan till fjällvärlden i sommar och även om en ny framtida fiskeresa till Norge! Var brukar ni åka?

Fredagsmys i Ske-å

Medan jag och dubbel-H flängt runt har Daniel, Edde och hundarna flängt på i fjällvärlden…härligt värre! 🙂

Hundbus på kalfjället

Nu hoppas jag att det blir en lugn vecka här framöver och mer av det fina vårvädret och inte så mycket av denna helgens snö, hagel och vind! Ha det bäst!

Categories: Barn, Borta, Fjällen, Hemma, Hund | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Flyg, Fläng och Fyrhjuling…

  1. Ja, vad det händer saker hela tiden. Både trevliga och mindre trevliga. Usch, när barn ska opereras är det alltid läskigt. Hoppas ni får lite lugn och ro nu ett tag med mer trevligheter än motsatsen. Din fyrhjuling är i alla fall skitsnygg! 🙂

  2. Det var lite på G ni hade.
    Coolt att ni har varsin 4-hjuling 🙂

  3. Skönt att operationen gick bra 🙂 Är själv uppvuxen i en flugfiskande familj, men jag hann aldrig börja med det då jag är äldst…men nån gång ska jag också lära mej det! 😀

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

