Skitjakt, Saxar & Skogsäventyr…

Våren fortsätter att visa framfötterna, både med sol, regn, vind och lite snö ibland…Några som däremot visat ovanligt lite framfötter härikring har ju varit rävarna men med endast några få rävjaktdagar kvar dök det minsann upp en rackare! En fin rävtik! 🙂 Äntligen lite ”skitjakt” på rävsidan och det känns ju extra kul då det varit så sällsynt detta jaktår! 🙂

Jag och räven

 

Riktigt lika bra gick det inte under helgens gäddsaxprojekt men det var fina dagar och fina utflykter! 🙂

Gäddsax 1

Gäddsax 2

Lite mer våriga skogsäventyr har vi också hunnit med, bland annat familjefyrhjulingsutflykt! 🙂 Nu längtar jag faktiskt tills resten av snön tinar bort för längre dylika utflykter! 🙂

Fyrhjulingsutflykt 1

Skogsäventyr till fots och med hundarna har det såklart också blivit en hel del av och det är ju bara fantastiskt med alla våra årstider som bjuder på varierande promenadstråk! Jag måste bara få variation på promenaderna och jag avskyr att behöva vända och gå samma väg tillbaka! Hundarna gillar det också, tror jag, och jag tror också att det är bra att de aldrig riktigt vet vad matte hittar på… 🙂

Norma i vårskogen 1

 

Wilda har också hittat ett nytt ”postarställe” på gården nu när skogen så smått börjar tina fram… 🙂

Wilda i vårskogen

Men nu ska jag hänga lite tvätt och fundera på vad jag kan ha glömt packa för imorgon bär det äntligen, äntligen av till fjällstugan! 🙂 Jag önskar er alla en glad och härlig påsk!

Glad Påsk

Jag vet också att påskharen kommer för den har lämnat ”avtryck” både här och där! 😉

Harbajs

Categories: Barn, Fiske, Hemma, Hund, Jakt | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Skitjakt, Saxar & Skogsäventyr…

  1. Glad påsk på Er ♡

  2. Grattis till fina räven. Och njuuuut av er fjällvistelse! =)

  3. Kul med utdelning, grattis! Verkar bli lite vår hos er med även om snön ligger .
    Ha en skön påsk!
    Majsan/

  4. Riktigt fin räv! och fina hundar :))

    Glad påsk å ha det så fint i fjällen!

    • Tusen tack Susanne! Det var superfint i fjällen! Som alltid! Bilder kommer inom snar framtid! 🙂 Hoppas att du också hade en superbra påsk!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

