Kapa, Kåpa & Kläder…

Förra veckan bjöd på fantastiskt vårväder och sönernas förskola bjöd in till skidtävling alternativt pulktävling beroende på ålder…”Lilla Vasaloppet” genomfördes i strålande sol och med både medaljer och fika till alla efter tävling. Mycket bra arrangemang! 🙂

Skidtävling

Själv skulle jag också väldigt gärna vilja åka en massa skidor men jag får nöja mig med promenader just nu och jag lovar att jag njuter av att i alla fall kunna njuta av just det! 🙂 Bättre tider kommer och fler vintrar kommer också!

Wilda å Norma

För makens del, och för flera snälla hjälpredor, har veckan och helgen inneburit en massa vedkapning…

Vedkapning

Jag och sönerna rymde ifrån detta under helgen för utelek och stugmys tillsammans med mina föräldrar i deras stuga i fina Finnträsk…

Finnträsk 1

Finnträsk 3

Vår nya hundkåpa från VallaVagnen har anlänt och blivit monterad. Toppenbra! Nu ska allt och alla rymmas! 🙂 Ursäkta den väldigt otvättade bilen men när man bor några kilometer in efter en vårlerig kommunväg löns det knappt att fundera på den biten…Grå/silver är för övrigt en väldigt bra bilfärg! 😉

Hundkåpan

 

Igår var jag också på en liten utflykt, till en god vän i Renbergsvattnet och vi hann med både utflykt med utefika och valpmys! 🙂 Nu ska inte jag köpa en Finsk Lapphund men valpar är ju alltid valpar med allt mysigt som de innebär och vill ni läsa mer om deras kennel så finns den här.

Annelie 3

Förutom goda vänner och valpar gillar jag också riktigt bra utekläder, både till vuxna och barn! Ett litet tips för de små är fleecefodrade regnställ från Didriksons, helt suveräna både vår och höst! Enda nackdelen är att de tar lång tid att torka om de nu väl lyckats bli blöta…Stort tack till goda (och väldigt starka) vännen Heidi för uppdateringar på Didriksonsfronten! ❤

Bästa barnkläderna

Veckans barnbokstips blir en klassiker som även jag läste när jag var liten och den funkar lika bra idag: ”Plupp” av Inga Borg. För er som inte läst om Plupp (det finns flera böcker om honom) så är han en liten ”osynling” som kan tala med djur och som bor långt uppe i fjällen. Grammatiken är väl sisådär men de är väldigt lärorika om djur och natur!

Plupp

En jättetrevlig vecka och helg med förhoppningar om mer finfint vårväder önskar jag er alla!

Categories: Barn, Böcker, Borta, Hemma, Hund | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Kapa, Kåpa & Kläder…

  1. Känns som att jag behöver komma till Tjärnliden snart, jag som har kommit i nån PMS ålder 😉 Vore kul att busa med småtrollen och surra med dig =) Det får bli då jag är pigg o kry igen och då allt annat är gjort här hemma. Uppgifterna för att bli jaktprovsdomare var allt annat än lätta och har gett mig en hel del huvudbry 😀 Ha en fin kram på Er ♥

  2. Vilka härliga bilder…så mycket snö ni ändå har kvar.
    Plupp kommer jag i håg 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

