Fyraåring, Fyrhjuling & Fågelspår…

Förutom lite förkylningar så fortsätter faktiskt allt att gå framåt här i Träsklandet! 🙂 Jag kämpar på med så mycket promenerande jag hinner och orkar och det blir mer eller mindre mycket backträning beroende på vägval eftersom vi ju bor ganska högt. Förutom att hinna rehabilitera ryggen så fort som möjligt måste jag ju också komma i form igen! Inte minst för förhoppningsvis någon efterlängtad fjälltur till sommaren… 🙂 På tal om sommaren så inleddes i alla fall förra veckan med vårväder…

Jag å hundarna

För att sedan bli vinterväder igen…

Snöig Wilda

Så här såg det ut hemmavid i slutet på förra veckan…

Vintervy

Lite mer skid- och skoterföre är inte dumt då denna vinter egentligen varit väldigt snöfattig. Spårsnö är ju inget man drömmer om just nu men det är ändå såklart roligt att se alla djur som är i rörelse! Väldigt mycket harspår och en del från skogsfågel har jag bland annat sett under veckan. Jag hoppas att de får många avkommor och att många överlever tills hösten åter knackar på! 🙂

Skogsfågelspår

Vi har också firat vår stora kille Edward som fyllt hela efterlängtade fyra år! Hipp hipp hurra! 🙂

Edde 4 år

Inför allt kalasande har det såklart blivit en del bakande, men inte alltför mycket, man kan fort bli svettig av all kökshjälp… 😉

Bakning

En ny tårta provade vi oss på; en chokladig, apelsinig och jättegod sådan…Egentligen är det en påsktårta och jag gjorde nästan exakt som i receptet förutom att byta ut Nutellafyllningen mot Philadelphia choklad… 🙂

Födelsedagstårta

 

Förutom att ”investera” i presenter till Edde har vi också investerat i en till fyrhjuling och under hämtning på  Hällgrens Motor var det lite diskussioner om det egentligen var min eller Eddes… 😉 Han har dock kvar x antal födelsedagar innan den blir aktuell för honom… 🙂

Ny atv

Istället för veckans boktips får ni nu avslutningsvis ett veckans mösstips…finfina mössor som jag beställt från J&T Explosive Adventures på Facebook (finns med olika jakthundsraser)…

Jag å Edde å mössorna

 

Jo idag har det förresten varit vårväder igen och det känns faktiskt väldigt skönt med lite värmande solsken! Hoppas på en fortsatt vårig och trevlig vecka till alla!

Categories: Barn, Hemma, Hund, Recept | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Fyraåring, Fyrhjuling & Fågelspår…

  1. Gunnel

    Härligt att se att det går framåt för dig och att alla verkar pigga!

  2. Vad bra att du sett spår efter skogsfågel. Jag hoppas också att de får många, många bäbisar. =) Tårtan lät supersmarrig och gratta Edde igen från oss. Just nu ligger hela familjen i förkylningen från hell, men det var ändå tur att den kom nu – så jag är klar och fräsch till första helgen i april – då ska ju jag och Hagel till Långtora! =)

    • Ja verkligen! 🙂 Fy för förkylning! Ska jag komma med soppa? 🙂 Ja det blir garanterat superspännande i Långtora, både för dig och Hagel! Kram och krya på er!

  3. Jädra va gött tårtan såg ut! Grattis Edde än engång o stor kram på Er ♥

  4. Så bra att du verkar vara på G. Härliga bilder från kalas och vita vidder. Vi upplever massa snö nu som vi inte haft med en härlig veckas skidåkning i Bad Gastein

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

