Sol, Spår & Sjukdom…

Ja man ska ju inte klaga MEN just nu är det lite svårt att vara jättepositiv då detta år bara verkar innebära sjukdomar för vår familj! Sönerna har nu i tur och ordning avverkat öroninflammation och jag känner mig ännu sämre i min ”diskbråckiga” rygg… 😦 Direkt det känns lite bättre gör man såklart för mycket vilket man får lida för! Men jag VILL göra mycket och jag VILL blir bra NU! Under veckan ska jag till läkare (igen) och sjukgymnast så får vi se vad de har att komma med innan jag blir gaaalen…Jag har i alla fall enligt ordination legat i ryggläge så ofta det är möjligt och varit på promenader…en hel del ”jaktpromenader”…nu har vi ju sorgligt nog passerat de sista harjaktsdagarna för denna säsong. Det har varit några fina drev och fina dagar då faktiskt solen börjat visa sig! 🙂 Nu kommer kanske onödigt många harjaktsbilder men de är ju faktiskt de sista för denna säsong så…

Harjakt 2

 

Harjakt 3

 

Harjakt 1

 

Sista harjaktsdagen - spår

 

Norma

 

Förutom mycket harspår har det även funnits ovanligt gott om mårdspår…förmodligen för att de ska börja fria igen…

Mårdspår

 

…så fällorna gapar tyvärr tomma…

Mårdfälla...

 

Norma skulle nog också vilja fria lite då hon, faktiskt väldigt passande, börjat löpa nu. Wilda löper inte ännu men har såklart även hon fått promenera och hon håller minsann koll på läget som en typisk finnspets! 😉

Wilda kollar 1

 

Daniel håller också koll…på veden…Han och Nicke med sina ”nya” Lynxar har varit duktiga och kört fram en del under helgen… 🙂

Daniel kör ved

 

På tal om lynx så hoppas jag att många jägare där ute haft någon rolig och lyckosam lodjursjakt! 🙂 Mycket jakt handlar ju om teamwork i olika former, inte minst mellan jägaren och hunden och här hemma i Träsklandet finns en hel del teamwork i olika former, inte minst uppfinningsrika och busiga sådana… 😉

Henry å Harry i leksakslådan

 

Avslutningsvis kommer ett veckans barnbokstips i form av ”Lilla Rävens Äventyr” som handlar om vänskap och om att gå vilse. Boken hittade jag lite otippat på Ikea förra året. Ha en trevlig vecka, håll er friska, jaga och läs mycket! ❤

Rävbok

Categories: Barn, Böcker, Hemma, Hund, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Sol, Spår & Sjukdom…

  1. Ja Mona sjukdomar har vi averkat här också hela familjen har legat i denna fördömda flunsa som gått. . Men jag hoppas ni får vara friska och krya nu och att din rygg får bli bättre..Det är inte lätt att ha tre småbarn och ont i ryggen I know 🙂

  2. Men åååå!! Förstår hur frustrerad du måste vara när det bara jävlas på sjukfronten! Hoppas, hoppas att det vänder snart! Vill komma och hälsa på men livet rullar ju oftast på i turbofart. Men snart! Tror jag är ledig en vardag 17 mars, kan det funka?

    • Ja jag blir snart gaaalen Susanne! 😦 Ett besök av dig vore dock väldigt uppiggande! 🙂 Nu verkar det ju ”tyvärr” som att jag ska vara hemma ett tag till så den 17:e funkar säkerligen! Vi hörs av närmare! Ha en toppenfjälltur förresten med familj och hundar! ❤ Kram kram!

  3. Trist när du har det så och är en utemänniska som vill röra på sig. Hoppas det reder sig snart med dig.
    Så mycket snö ni har ännu. Här är ju snödroppar o annat framme . Vi ska till Norge i helgen. Trym ska hälsa på en taxtjej och fick idag ännu en parning till nästa vecka. Han är ju stilig o blivit sv o fi jaktchamp o hoppas på ta sista CK 30 mars och få utst champ.
    Kram från oss!

    • Ja usch så tråkigt det är men nu ska det väl ändå bli bättre! Våren börjar nu sakta komma krypande här också 🙂 Spännande med Norgeresan! Hoppas allt gick bra! Jag ska kolla in din blogg! Kram kram!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

