Hjärtansdag, Harjakt & Hårvård…

Det har snöat mer eller mindre hela veckan och med temperaturer mellan noll och minus sju…Det fortsätter att gå framåt för oss och sönerna har haft sin första ”riktiga” vecka på den nya förskolan (vilken verkar toppenbra). Maken har jobbat, jag har varit på styrelsemöten och ryggrehabiliterat med bland annat en massa promenader både med och utan lös jakthund…Det finns verkligen gott om harspår nu! 🙂

Harspår 1

På flera ställen har det varit rena rama ”harkalasen”…

Harkalas

Norma har gjort många bra harjobb i den allt mer svårforcerade snön…

Norma jagar i snö 1

Man blir verkligen imponerad (och en aningen avundsjuk) av hundarnas grymma kondition! Här fick jag se haren två gånger men hann inte få till någon bra bild på just den…ni ser dock att Norma hänger på i dess spår… 🙂

Norma jagar i snö 2

Wilda fortsätter att INTE tycka om koppelpromenader med hardrev och speciellt inte då hon får en skymt av haren i fråga…

Jag och Wilda

På tal om Wilda så löser hon galet mycket hår just nu och vår förstfödde, Edward, hjälper gärna till med den saken… 🙂

Edde borstar Wilda 1

 

Förutom att promenera (med eller utan jakt) har jag också försökt så gott jag kan att ta det lugnt och vila och jag är inte den enda..här borde det dock kanske vara tvärt om vad gäller placeringarna… 😉

Henry och Norma vilar

 

Och jag har sagt det förut och säger det igen; Biabäddar är inte bara hundsängar… 😉

Harry sover i Biabädden

 

Jag har även fått några nya fina kuddar som Norma gärna vilar/poserar vid! 🙂 Farmor Eva tyckte att vi skulle ha lite mer ”smutståliga” kuddar så jag gav henne vårt gamla tygduschdraperi och vips blev det finfina camokuddar! De mysiga rävkuddarna fick jag av mormor Lena, kanske som tröst för att jag fått se/skjuta på så få riktiga sådana detta år?!? 😉 Tack! ❤

Norma med nya kuddar

 

Under helgen har ”farfars” varit på besök och då passade jag, Daniel och Edde på att sätta ut några gäddsaxar. Tvillingarna fick vara hemma då deras tålamod inte riktigt ännu räcker till för längre fiskeäventyr…

Jag, Daniel å Edde på isen

 

Jag gillar som sagt vintern men nu längtar jag verkligen efter lite vårsol i alla fall… 🙂

Sätter ut gäddsaxar

 

Det har tyvärr inte blivit någon gädda denna gång och vi plockade upp saxarna idag då det kommit ännu mer snö och blivit lite mildväder vilket betyder mycket vatten på isen…Vi fick köra lite ”after skoter” på gården utan fiskfångst…

After skoter med dubbel-H

 

Vi har ju också passerat Alla Hjärtans Dag och jag och maken firade denna dag med att bland annat besöka den snöiga skjutbanan! Jag hoppas alla hade en toppenhjärtlig dag då och även fortsättningsvis!

Vinterskjutning

Categories: Barn, Fiske, Hemma, Hund, Jakt, Uncategorized | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Hjärtansdag, Harjakt & Hårvård…

  1. Fina bilder som vanligt och kudden med räven ser ut som Thai =) Hoppas Ni får några fina gäddar att torka till hundarna. Här är det mkt snö och tö idag. Hoppas på skare så att hundarna har bättre före att springa på, men även att man åka skidor överallt (= Kram på dig min fina vän ♥

    • Tack tack Miranda! Ja rävarna var lite finnspetslika! 🙂 Det blev inga gäddor denna gång men skam den som ger sig! Ja nu kan det snart få bli skare här också men inte före harjakten är över! 🙂 Kram kram fina du! ❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

