Blötsnö, Bemärkelsedag & Böcker…

Efter fler bakslag förra veckan, både för lille Henry och för mig, känns det nu i denna vecka som att det faktiskt går både bättre och framåt med det mesta. Äntligen! 🙂 Denna vecka har även ett nytt äventyr börjat för sönerna; inskolning på förskolan…blir spännande både för dem och för föräldrarna! 🙂 Jag ser fram emot att börja jobba igen (så fort ryggen också vill det) men kommer förmodligen att ha mycket ångest över all tid jag inte får vara hemmavid och med alla familjemedlemmar.

Dubbel-H på Lynx

Mitt bland alla sjukdomar och allt vad de inneburit har vi också firat maken Daniel som fyllde lite halvjämna 35 år. Jag är ett halvår äldre eller ”en hel årsmodell äldre” om man frågar Daniel… 🙂 Vi hade inte heller 35 tårtljus så det fick lite symboliskt bli 3,5 sådana… 🙂

Danieltårta

Mer snö har det kommit så en hel del snöröjning har varit på sin plats…

Snöröjning

Och så mycket jakt som varit möjligt…nu gäller det att passa på då harjakten snart är över för denna säsong… 😦

Norma på jakt 2

Harjakten har gått både bra och mindre bra men just idag gjorde Norma ett kanonjobb trots riktigt mycket blötsnö! 🙂

Harjakt i blötsnö

 

Wilda är inte supernöjd då hon måste gå på koppelpromenader och speciellt inte om Norma driver i närheten…som ”straff” verkar hon ska rulla sig extra mycket…

Wilda rullar

 

En hel del vanligt hundbus blir det också, här med Norma och min pappas gråhund Niko…

Norma å Niko på lägdan

 

Det har även busats och lekt en del i gamla lekstugan som efter garagebranden fått ny plats bredvid älgtornet… 🙂

Norma och Edde vid lekstugan

 

Måste man vara inomhus kan man ju alltid läsa! Jag älskar böcker och att läsa, både själv och för barnen. Mycket bra för barns språkutveckling också! Jag har insett att vi ju har en massa fler boktips i ”rätt” genre att dela med oss av…Eftersom jag just nu längtar väldigt mycket efter fiske får ni denna vecka barnbokstipset: ”Storfiskarens nybörjarbok” av Casper Verner-Carlsson och Sven Nordqvist. Det är egentligen lite mycket text för vår (snart) fyraåring men det finns mycket fina bilder att spekulera och prata kring och man kan ju alltid läsa valda delar eller de som verkar mest intressanta!

Storfiskarbok

Förutom att läsa gillar jag att ha lite koll på läget och om ni inte har upptäckt personligalmanacka förut tycker jag att ni ska en titt där! Nytt för i år är att de även har väggalmanacka i familjemodell… 🙂 Så här fina blev mina:

Almanackor

Ha en fortsatt trevlig vecka och kom ihåg att uppskatta varje dag! 🙂

Categories: Barn, Böcker, Hemma, Hund, Jakt | 7 kommentarer

Inläggsnavigering

7 thoughts on “Blötsnö, Bemärkelsedag & Böcker…

  1. Så många fina bilder! 🙂 Och vad skönt att det börjar gå framåt för er igen. Roligt med en bokslukare till också, var hittar ni alla annorlunda böcker som ni läser..? Verkligt fina almanackor, själv var jag också inne och kikade på en till 2014, men jag skulle ha velat ha möjligheten att välja en annan bild/ design på pärmens baksida än den jag valt till framsidan. Kanske bara jag som är kinkig? 😛

    • Tusen tack! Ja det känns verkligen skönt att det verkar gå framåt! 🙂 Ja jag kanske borde skriva var jag hittar böckerna också…bra idé! Just denna storfiskarebok hittade jag faktiskt på Ica Maxi…annars beställer jag mycket böcker på bokus.se och på bokbörsen om det inte går att få tag i nya exemplar av just de jag vill ha! 🙂 Angående almanackan så kan du välja baksida själv om du väljer att designa pärmarna med egna bilder! 🙂

      • Ahmen, då får jag ta mig en till på bokus då. Och Ica Maxi (älskar Ica, här i Finland är alla butiker så tråkiga och… finska).
        Det jag menade var att jag vill kunna ha två fotografier, ett framme på pärmen och ett på baksidan… Då jag testade före jul var det inte möjligt, men kanske det har ändrats? 😀

  2. Vilka härliga vinterbilder!! Här har det kommit lite mer snö nu, men tyvärr är det så varmt ute…Men men man får göra det bästa av det! 🙂 Så söta pojkarna är på skotern!

  3. Härliga vinterbilder du visar.
    VI har ju barmark här nere även om det snöar lite idag. Men det ligger ju inte kvar. Lovat +8 inom några dagar. Snacka om konstig vinter för oss.
    Kram M/

    • Tack tack Majsan! Ja det är faktiskt konstig vinter här oxå med ”bara” några dm snö och ovanligt lite minusgrader…Det blir nog mer ordning nästa vinter! 🙂 Kram kram!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

