Sjukdomar, Spa & Spår…

Hej alla! Ursäkta min bloggfrånvaro ett tag men det har inte direkt fortsatt gå bra här i Träsklandet. Min dator har varit på reparation och min rygg reparerar sig inte alls så bra som vore önskvärt. Detta är dock bagateller jämförelsevis! Jag, maken och vår lille son Henry har varit på en liten resa till Uppsala…på barnsjukhuset. Han skulle operera en ganska vanlig åkomma men som visade sig inte alls vara det… 😦 Detta innebär fler resor till Uppsala, mer röntgen och kontroller även hemmavid. Allt har dock gått bra hittills och jag hoppas innerligen att allt fortsätter göra det!

Flygplan

 

Som om detta inte räckte är vi nu inne på vecka två i magsjuka…jag är den enda som klarat mig hittills. Peppar, peppar, ta i trä och så vidare…Det är i alla fall skönt att vara hemma och vi bor fortfarande på en av de finaste platserna! ❤

Hemma

 

Läkarna har för min del sagt att jag än så länge bara får promenera och det gör man ju bäst tillsammans med en eller annan lös jakthund! 😉

Promenix med Wilda

 

Här väntar jag och äldste sonen på Normas upptag. Wilda var riktigt sur över att gå i koppel och inte blev det bättre då två orrtuppar flög över oss… 🙂

Vinterjakt 1

 

Det finns gott om harar i farten som tur är! 🙂

Harspår 2

 

Hur det än är så är det i alla fall lika vintervackert här ute och frisk luft löser inte allt men är ett bra smörjmedel för själen!

Vinterträd

 

Vi är också klara med uppdateringarna i bilparken efter garagebranden. Nu väntar vi bara på en hundkåpa… 🙂

Nybilarna

 

Under helgen har jag också fått njuta av en liten spaweekend på Källan i Åmliden tillsammans med mina kära, gamla vänner ”Burträsktanterna”… 🙂

Källan Spa

Det var lite snödimmigt under helgen men ni anar kanske vilken fantastisk utsikt det är där uppe?!? 🙂

Utsikt Källan

Avslutningsvis kan jag tipsa om något att se fram emot: jag, Miranda och Maria är tre jagande kvinnor som för fullt håller på att planera en tjejweekend i Norråker med jakttema (såklart) den 15-17 augusti:

WWW

Det kommer bland annat att bli föreläsningar, skytte och god mat med en massa likasinnade. Det finns endast några få platser kvar så skynda dig med en anmälan! Anmälan är bindande och passar dig som är erfaren, oerfaren, gammal eller ung! Anmäl dig till Miranda på tjaderspel@gmail.com och glöm inte att skriva namn, adress, mejl och telefonnummer! Välkomna! 🙂

Kolla även in vår facebooksida ”Brudar som jagar”! 🙂

Ha en fortsatt trevlig vecka och håll tummar, tår och tassar för att det snart börjar vända åt rätt håll här i Träsklandet!

 

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund, Jakt | 12 kommentarer

Inläggsnavigering

12 thoughts on “Sjukdomar, Spa & Spår…

  1. Men vad är det då med lille Henry? 😦

    • Han har något som heter ”Uretrea valvel”, som ett ”lock” i urinvägen (ja han har ju bara en) vilket de skurit bort nu men ska förmodligen skära mer och kartlägga urinvägen och blåsan som tyvärr fått en hel del stryk av detta… 😦

  2. Skönt att du piggar på dig. HOppas sonen blir bra med.
    VIlken vinter ni har, jösses va snö. Här nere är det ju plusgrader och det lilla vi har töar sakta bort.
    Jepp, jag kommer. Enda som kan ställa till det är att valparna som ska komma i sommar ska levereras just denna helgen. Vet ju inte när Tyra och Ayla löper, ska vara i april men det kan ju vara ibland mer än 6 mån o mindre. De har inte hållt jämna tider.
    Kram Majsan//

    • Tack tack och å så kul Majsan! Hoppas verkligen att du kan komma! 🙂 Kul med valpar oxå! 🙂
      Det är faktiskt inte så mycket snö här som det brukar vara denna tid men det kommer säkert mer…
      Kram kram!

  3. Jag skickar en stor, väldigt stor kram till Henry ♥ men även till dig och hoppas att året fortsätter bättre för Er. Jag håller inte helt med dig om att du bor på finaste platsen, för det gör jag ;-D Underbara bilder! Här finns det också gott om hare, så behöver du lite fruntimmer tid, kan du ju alltid komma till mig =) Sköt om dig nu, så hörs vi ♥

  4. Men vad det jävlas! Usch, usch. Bra att du hittar på kuliga saker som Källan och tjejjakthelgen. Låter så kul! Men jag har redan en rätt proppad kalender. Och fler än jag i familjen måste ju få ut och lufta sig. Så jag vill, men törs inte lova något än …

    • Ja fy tusan, nu får det banne mig räcka snart! Du får ”oproppa” din kalender så att du inte missar denna fantastiska helg! 😉 Men jag vet hur det är, alla vill ju göra saker och få utrymme till att göra det! Livspusslet är alltför pussligt ibland… :-S

  5. Stackars Henry, hoppas allt går bra. Att allt ska hända samtidigt! Här hemma har jag en gubbe med diskbråck som kryper omkring på alla fyra,men jag kan knappt föreställa mig hur ni har det. Vad fantastiskt fint ni bor förresten och kul att du har en del positiva grejer som händer också. Ska bli spännande med tjejjakthelgen!

    • Tusen tack Anna-Sara! Ja nu har det verkligen, verkligen hopat sig! Man kan ju hoppas att det betyder att man slipper problem resten av året eller helst i några år! :-S Å stackars Nils! Diskbråck är verkligen inget att leka med, det önskar jag ingen! Jag skulle faktiskt hellre föda fler barn och bryta några ben än att ha nervsmärta men tyvärr får man ju inte välja! Det är bara att gilla läget och göra det bästa av det! Krya på honom!
      Det ska blir grymt kul med tjejjakthelgen! 🙂

  6. Men fy så jobbigt….hoppas ni alla får må riktigt bra snart! Håller med er om att ni bor riktigt fint till! och fina vinterbilder :)) Låter så kul med jakthelgen också, men kan inte boka nåt i nuläget…får se om det kanske finns en plats över då jag vet…annars är det som det är.. 🙂

    • Tack tack Susanne! Ja hoppas verkligen att allt snart blir bättre och att du kan komma på jakthelgen! Annars missar du något riktigt bra och kuligt! 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

