Sako, Snö & Sjukhus…

Efter ytterligare en vecka på lasarettet fick jag äntligen komma hem! Oj vad jag har längtat! Det är verkligen inte roligt att ligga på sjukhus med allt vad det innebär och man blir ännu mer (plågsamt) medveten om hur många som har det mycket värre och hur många som inte får speciellt mycket hjälp…men man kan faktiskt också göra nya trevliga bekantskaper! 🙂 Nu får vi hoppas att mitt diskbråck kan läka så fort som möjligt och att jag kan hålla mig så lugn som möjligt för att underlätta detta…inte helt lätt då ett diskbråck och vårt liv inte på något sätt passar ihop…Stort tack än en gång till alla som hjälper till på olika sätt! ❤ Vår förstfödde, Edward, har oroat sig en del såklart och barn påverkas ju alltid mycket av vad som händer i omgivningen men det behöver inte vara en nackdel…en läkare/veterinär i familjen vore inte fel! 😉

Edde - doktor

 

Det har varit fantastiskt vintervackert ute under helgen och veckan men det har också varit väldigt kallt. Under lite kvalitetstid med enbart maken blev det en skotertur (en väldigt försiktig sådan) längs ”trapperlinan” för att kolla till mårdfällorna och bjuda dem lite nya smaker efter tips från Miranda. I år har vi extremt lite rovdjur (förutom sådana med vingar) och det är väl bra på sitt sätt men det är ju roligt att ”sätta dit” någon också… 🙂

Mårdfälla

 

Alla skotrar borde ha förvaring under dynan! 😉

 

Skotertur

 

Det har nog blivit extra mycket mys och bus med barnen och hundarna också…jag har väldigt svårt att vara utan dem hur jobbigt det än kan vara ibland och efter nästan två veckor på lasarettet (med en liten helgpermis) har man mycket att ta igen! 🙂

Edde å hundarna

 

Jag blir också nästan galen av att inte ha fått någon D-vitamin i form av utomhusaktiviteter men jag håller på att komma ikapp! 🙂 Fastän det bara är januari märks faktiskt solens värme av mitt på dagen och solen är även uppe längre och bjuder på mer dagsljus. Skönt! 🙂 Jag försökte ta kort på mig och Wilda med min nya mobil (med en väldigt bra kamera) men på nästan varje bild ser det verkligen ut som om hon mest funderar på vad jag håller på med… 🙂

Jag å Wilda - kallt

 

Äntligen har jag också fått ”tummen ur” att köpa mig snöskor (något jag funderat på i flera år tror jag)…väldigt passande nu då jag säkert inte ens bör använda dem (nu är det inledningsvis bara promenader som gäller)…en liiiiten tur med Wilda blev det dock… 🙂

Wilda å snöskorna

 

Äääääntligen har också min fantastiska julklapp anlänt! Kraftigt försenad men ack så efterlängtad! Jag måste också säga, efter att ha hört och läst mycket gnäll om polisens licenshanteringar, att de var riktigt snabba och papperen var klar på 3-4 veckor…däremot var inte Sako så snabba…men nu är den här i alla fall, min nya studsare, en Tikka T3 Lite… 😀

Nybössan

 

I veckan har det varit något svalare, i alla fall här uppe på höjden i Västerbottens inland, och Norma har fått jobba på riktigt rejält med några harar…så rejält att till och med hon blivit riktigt trött… 😉

Trött N 1

 

Morfar Tord och hans gråhund Niko är här i veckan och hälsar på/hjälper till. Niko och Wilda har också motionerat en del men de har också fått tillbringa en del ”avundsjuk tid” i hundgården då Normas sjungande drev stundvis gått runt och i närheten av gården… 🙂

Wilda å Niko i hundgården

Nu väntar fler jobbiga utmaningar här framöver men vi tar en dag i taget och siktar framåt! Jag önskar alla läsare en fortsatt trevlig vecka och stort tack för att ni hänger med här på bloggen! Avslutningsvis kommer några bilder från något av det vackraste jag vet; vinterskogen här i Träsklandet…

Vinterskog 1

Vinterskog 2

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund, Jakt | 14 kommentarer

Inläggsnavigering

14 thoughts on “Sako, Snö & Sjukhus…

  1. Gunnel

    Stor kram till dig och de dina såhär på kramens dag. Härligt att du orkar hålla humöret uppe. Önskar dig snabb bättring och massor med sol och D-vitamin!

  2. Bra jobbat med att hålla fokus på glädjeämnen. Måste säga att du verkar rätt okej ändå med tanke på de aktiviteter du företagit dig, eller så har du en väldigt hög smärttröskel? Gissar nog mest på det sista. Och en jättevilja/längtan att få komma uuuuut! =)

    • He he, ja de två sistnämnda är starka drivkrafter! Att få vara hemma och få vara ute gör underverk men jag ska verkligen försöka ta det lugnt och hoppas att läkningen denna gång ska gå ovanligt fort!!!

  3. Underbara vinterbilder!! Så skönt att du fått komma hem igen, men försök att ta det lugnt så att det läker bra 🙂 Kul med snöskor också, du lär få många fina turer framöver 😀

    • Tack tack Susanne! Ja jag som längtat så efter snöskor och skidor…nästan lika mycket som du och det säger inte så lite… 😉 Hoppas på snabb läkning och att just ovanstående aktiviteter faktiskt ska visa sig vara bra för ryggen! 🙂

  4. Ulrika Eriksson

    Jättefina vinterbilder, skönt att du fått komma hem, men kom ihåg att vara rädd om dig så att du läker ditt diskbråck.

  5. Så bra att du är hemma hos de dina igen!!
    Vilket vinterland ni har…nu har ni väl rejält kallt däruppe vad man sett på TVn???
    Vi har bara runt -5 grader vilket är rätt ok .
    Ta det lugnt nu så du blir bra.
    Fin studsare var det. Påminner om min Browning X-bolt

    • Tack Majsan! Hemma är ju allra bäst! 🙂 Vi har haft det ganska kallt ett tag men vi är ändå ganska förskonade som bor så högt så vi har ”bara” legat kring drygt 20 minusgrader just här 🙂 Men denna vecka har det varit riktigt bra med lite vind och 10-15 minusgrader! 🙂

  6. Underbara bilder Mona! Hoppas att jag också kan komma mig ut efter lunginflammationen :-/ Börjar bli smått less 😦 Kram på dig och jag hoppas vi ses snart =)

  7. Fina bilder! Inte kul att höra att du drabbats av diskbråck, kan inte vara lätt med småbarn, hundar och allt! Hoppas att det går bra och var rädd om dig och din rygg!

    • Tusen tack Anna-Sara och ja det är verkligen inte lätt men det är bara att göra det bästa man kan och hoppas på snar bättring! Vi har också otroligt bra hjälpa av far- och morföräldrar! 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

