Lynx, Lampor & Lasarett

Ja det här året började inte alls så bra som jag tänkt mig! För att göra en lång historia kort har jag tillbringat veckan på Skellefteå lasarett och det har visat sig att jag har ett nytt diskbråck. Jag har haft ett tidigare som jag kämpade järnet för att självläka och som sedan gick sönder ännu mer vilket slutade med operation. Nu har jag bara helgpermission från lasarettet eftersom allt inte funkar som det ska…Jag tycker att det är fördjävligt, orättvist och väldigt ledsamt att jag ska drabbas igen MEN det kunde såklart vara ännu värre och jag vet att det finns många andra som har det mycket värre! Den dagen jag åkte in akut hade jag istället tänkt jaga och provköra vår nya skoter, en sådan som min man länge velat ha, trots att det inte är en Polaris… 😉

Lynx

 

Kraven och behoven ändras som sagt med åren! 🙂 På tal om år så firade vi in det nya året här hemma väldigt lugnt i goda vänners sällskap. Vi experimenterade ihop en trerättersmiddag där vi bestämt råvarorna i förväg men inte tillvägagångssättet så till förrätt blev det ”Rökt älgfilétoast med Västerbottensost”, till varmrätt blev det ”Vildsvinsstek med Pommes Fondant och Vinbärssås” och till efterrätt ”Hjortronkolatårta”. Alla var vi väldigt mätta och nöjda och för att ni ska slippa bombas av matbilder lägger jag endast ut den sistnämnda…

Hjortronkolatårta

 

Istället för fyrverkerier, som jag personligen tycker borde förbjudas främst med tanke på alla stackars djur, släppte vi iväg några sådana där flyglyktor. Stämningsfullt, vackert, ljudlöst och biologiskt nedbrytbara. Här ser ni Daniel, Edde och Jennie i full färd med att tända dem…

Nyårslampor

 

Lite pyssel har jag också hunnit med innan ryggproblemen…för ett tag sedan fick jag ett överraskningspaket med ”snigelpost” av Linda Hallin på Happy Homes i Skellefteå (där jag alltid fyndar tapeter och ibland även tyger) vilket innehöll en väldigt fin hartapetbit. Jag blev som lite utmanad att hitta på något kreativt av denna och resultatet blev ett nytt nyckelskåp och ett matchande proppskåp… 🙂

Nyckelskåp

 

Jag och maken har också hunnit ha ett barnfritt kvalitetsdygn i Skellefteåtrakten och träffat härliga vänner samt snabbshoppat lite, med betoning på snabb! Målet var några nya lampor men det fanns inte alls något av det jag tänkt mig men jag hittade i alla fall några nya ljusstakar (förmodligen tänkt till juletider men när man bor i skogen tycker jag att de funkar året om)…

Granljusstakar

 

Min svärmor har länge ”tjatat” om att vi borde ha några typ vägglampor i vårt vardagsrum vilket blev ganska mörkt när två fönster rykte till förmån för utbyggnaden. Jag har dock sagt att det inte kommer att hända eftersom det inte finns några snygga vägglampor men plötsligt hittar man dem…

Hjortlampa

 

Två hjortlampor, kanske lite väl små horn men det fick man inte välja ;-), och en ugglelampa. Bredvid den sistnämnda ser ni även en liten hög med gamla jaktböcker som jag kommit över. Passar ju faktiskt perfekt nu när jag ska tillbringa en massa tid liggande så jag återkommer med recensioner…

Ugglelampa

 

Liggande har jag (och hundarna) också hunnit se lite på televisionsapparaten och det kanske finns ett visst rovdjursintresse hos stövaren!?! 😉

Hundarna ser björnfilm

 

Min man och våra föräldrar har gjort ett fantastiskt jobb med vårt ganska jobbiga vardagspussel när jag legat på lasarettet och även framledes då jag inte vet hur länge jag blir kvar där från och med imorgon. Jag är grymt tacksam och grymt ångestfylld på samma gång. Jag och min rygg ställer till det för många och det går inte att beskriva hur smärtsamt det är att inte kunna ta hand om just sitt eget livspussel och alla älskade individer och hur ofantligt mycket man saknar dem! Speciellt i en sal på lasarettet som såklart inte sjuder av glädje, lycka och hopp men imorgon är en annan dag! I helgen har jag dessutom insupit kärlek av de mina och luft både inne och ute i Träsklandet så nu kan det bara bli bättre och bättre! Kvällen avslutade vi med korvgrillning i grillkåtan… 🙂

Grillkåta å Niko

Tvillingarna har åkt till ”morfars” och deras gråhund Niko blev kvar här! Jag tillbringar en del tid på golvet och här lyckades jag fota en trippelbuspuss med honom och våra brudar:

Trippelhundpuss

 

Men nu är det hög tid för medicinering och ett försök att göra natt för min del! Håll alla tummar, tår och tassar att jag snarast slipper ut från lasarettet och gärna med en helt ny rygg! Ta hand om er alla och värdesätt varje dag till det maximala! ❤ Jag bjuder avslutningsvis på en bild på våra yngsta hjärtan Henry och Harry i deras fantastiskt fina julklappsbjörntröjor (kanske de får en laika eller dylikt i julklapp nästa år?) 😉

Dubbe-H i björntröjor

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund | 14 kommentarer

Inläggsnavigering

14 thoughts on “Lynx, Lampor & Lasarett

  1. Ulrika Eriksson

    Usch vad tråkigt med din rygg, tur att nära och kära som kan hjälpa er med vardagspusslet. KRYA PÅ DIG!!

  2. Så djävla tröttsamt när kroppen inte håller. Krya på dig. Och ha inte något dåligt samvete för att dina nära och kära ställer upp, du skulle ju göra det samma för dem! Det är ju därför de är just nära och kära.

  3. Jag hoppas innerligt att det går till sig med din rygg ♥ Världans finnaste dubbel H ♥ Hör av mig….Vill inte skriva här ♥ Fint inlägg =D

  4. Så tråkigt med din rygg, håller tummarna att du snart blir bra och att du slipper besvär i framtiden!

  5. Eva Antonsson

    Huvva så tråkigt, Mona. Förstår verkligen att det är jobbigt att vara ifrån familjen. Håller tummarna för att din rygg blir bra snart!

    • Tack snälla Eva! Det är verkligen olidligt att vara ifrån familjen men jag hoppas (som varje dag) att imorgon är dagen då jag får åka hem… 🙂

  6. Usch så jobbigt för dej….hoppas det blir bättre snart :)) Fina och mysiga bilder hemifrån er 😀

  7. Vilken otur för dig! Hoppas du kryar på dig fint så du kan ut på jakt igen. Ni har väl något kvar på jaktsäsongen.
    Vi har fått lite snö och även kallt så nu är det nog kört för taxarna dessa sista 2 helger. Lite tunn is på vattendrag o översvämningar med snö på nu är en stor risk för dem.
    Kryakramar!
    Majsan//

    • Ja fy ändå! Det går sakta men säkert framåt! 🙂 Fy för ert jaktföre också! Du gör helt rätt i att inte riskera något, det är lurigt det där föret! 😦 Här är det som tur kvar lite jakttid ännu! 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

