Gården, Garmin, Glitter & Gott…

Trots att vädret varje vecka verkar bjuda på någon dag med plusgrader tror jag ändå att den vita vintern är här för att stanna! Denna utsikt njöt vi av från sovrumsfönstret för någon dag sedan (och sista dagarna har det kommit ännu mer av den vita, vintriga varan)… 🙂

Utsikt 131220

 

Det har varit en hel del fina morgnar ute på gården…

Gården 131220

 

…och många dagar med fin spårsnö! Norma har motionerat sig själv och hararna riktigt bra och pejlhalsbandet har en hel del tid både på Norma och på diskbänken för upptining… 🙂

Pejlhalsband

 

Harjakt (och utelek över lag) tillsammans med barnen ger även mig en hel del motion! 🙂

Barnen på harjakt

 

Under veckan har vi även firat ”lilla” Wilda som fyllt hela sex år…var tar tiden vägen? Här är en bild från hennes barndom och vad som förmodligen var hennes första resa till fjällstugan… 🙂

Lilla Wilda spanar

 

Jag har också hunnit på en supersnabb shoppingtur till Skellefteå, man hinner mycket på en timme och då är jag dessutom oftast less. Efter tips från storjägarinnan Miranda hittade jag bland annat dessa fina julgransdekorationer… 🙂

Nytt julpynt

 

Ytterligare julbakning har också hunnits med, bland annat denna goda kryddiga saffrans- och chokladkaka (receptet hittar ni här).

Julkaka

 

Knäck har jag inte hunnit med i år men lite annat julgodis, bland annat egenkomponerade ”hjortronmarsipancigarrer”…en misslyckad kaksmet kan ibland bli till en annan lycklig kaka… 😉

Edde å julgodis

 

På tal om julgodis och att komma i form vilket inte alls hör ihop så har jag ju kämpat en del för att komma i form efter tvillinggraviditeten. Min mage var gigantisk (narkosläkaren sa när jag skulle snittas att det var den största mage han sett på Skellefteå lasarett) och med de premisserna har den ju ändå gått ihop sig otroligt bra men magmusklerna har inte helt tagit ihop och jag har sett och känt lite nya skumma ”grejor” på magen och efter ett besök hos sjukgymnasten i veckan konstaterade han att jag har en helt söndersliten linea alba på övre magen OCH dessutom bråck…suck, suck och suck. Jag har ju absolut inte tid med någon operation egentligen men det kan ju i alla fall bara blir bättre.

Så snälla tomten, jag vill lägga till bukplastik alternativt en ny mage till min önskelista! 🙂

Avslutningsvis önskar jag Er alla en fantastiskt trevlig jul med mycket mat, mys, klappar och jakt! ❤

Snöigt julkort

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt, Recept | 7 kommentarer

Inläggsnavigering

7 thoughts on “Gården, Garmin, Glitter & Gott…

  1. Härliga vinterbilder…..men du vet ju att jag vill inte ha den ännu……Vill gärna kunna vara ute hela säsongen med vovvarna till sista januari.
    Inte skulle jag få mina vovvar sitta så fint för ett julkort.
    Ha en fin jul ni med däruppe med tomte och klappar.
    Majsan//

  2. Så trevligt med snö säger jag, mer vill vi ha också! =) Synd på magen, men kanske skönt få en förklaring. Borde du inte ”få” det av landstinget? Man kan ju liksom inte hjälpa att det blev tvillingar …

    • Ja precis så sa sjukgymnasten oxå…att jag ju inte kunde rå för den extremt stora mage jag fick… 🙂 Han skulle prata med läkaren och det ska även jag så då får vi se vad de säger…Nu har vi fått ännu mer snö så nu är det snart bara att ni packar er hit! 😉 Och ja, finnspetsvalpar är ju bland de sötaste! Stora julkramar på dig och de dina!

  3. Just det, en sak till. Otroligt söt bild på Wilda som liten. Så söta borde nästan inte valpar få vara … =)

  4. Å så härligt med snö! Det är ju rakt katastrof att vi inte fått nån snö här ännu…Men den borde väl komma snart (?) Hoppas!

    • Den kommer, den kommer Susanne! 🙂 Men det är verkligen en märkligt varm och snöfattig vinter i år! 😦 Det kommer väl en kilometer snö i slutet på januari istället och så kommer våren att dröja istället…inte heller bra! Man blir visst aldrig nöjd på sånt man inte kan rå på… 😉

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

