Jakt, Jägarinnor & Julklappar…

Äntligen, äntligen har det kommit lite mer snö! 🙂 Så mycket att till och med traktorn har fått jobba några gånger. Det är dock inte helt lätt att rymma alla sönerna i traktorn men det är nog bara att de vänjer sig vid att turas om… 😉

Grabbarna i traktorn

 

Det har varit en mycket bra helg jaktligt också, både för mig och maken 🙂

Tjäder, orre och hare.

 

Det har varit några jobbiga dagar, eller mest nätter, då tvillingarna håller på att få fler tänder samtidigt som de åkte på sin första riktiga dunderförkylning inklusive krupphosta 😦 Det blir i alla fall bättre för varje dag och nu tror jag att det är jag som håller på att åka dit…suck…Allt detta uppvägdes dock av ett efterlängtat besök av min finfina jägarinnevän Miranda 🙂

Jag och Miranda

 

Den här fina bilden tog Miranda (en imponerande jägarinna med en fantastiskt fin jakt- och fiskeblogg som ni hittar här) på mig, Edde, Norma och byte efter en riktigt lyckad harjaktdag! 🙂

Harjakt...

Jag fick även superfina kuddar av Miranda som ju passar perfekt hemma hos oss! 🙂

Harkuddar

Vad gäller julklappar så har vi fixat de allra flesta och för en månad sedan frågade min käre make om jag ville ha en ny soffa (vilket jag pratat om länge) eller en ny studsare…ja det var ju inget svårt val så en ny studsare är beställd! 😀 Ni får se mer av den senare då den anlänt! Jag längtar! 🙂 Hur det nu gick till riktigt så har jag även ”fintat” till mig en ny soffa…kanske det får bli min julklapp till Daniel då!?! 😉

Ny soffa

 

Ha en fortsatt trevlig vecka och helg! 🙂

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | 13 kommentarer

Inläggsnavigering

13 thoughts on “Jakt, Jägarinnor & Julklappar…

  1. Så trevligt du och Miranda verkar ha haft det! Bra att du fick komma ut och lufta dig efter allas förkylningar och annat elände. Supersöta kuddar också. Och smart att ordna så du både fick studsare och soffa, kvinnans list övergår mannens förstånd – eller hur det nu var! =)
    / Susanne

    • Ja visst var det så Susanne!? 😉 Vi hade jättetrevligt, det är grymt skönt med lite kvalitetstid med en annan vuxen som omväxling och allra helst med jakt inblandat! 😉

  2. Härliga bilder. BIlden på er med haren är ju kanon! Visar verkligen att jaktkänslan.
    🙂 ja det är klart man väljer en studsare…..jag hade nog fått ta soffan för jag har komplett vapengarderob just nu

    • Tusen tack Majsan! 🙂 Ja jag har också egentligen full vapengarderob men ibland behöver den ju förnyas 😉 Hoppas du slipper snö och får en massa ”skitjakt” tillsammans med taxarna! 🙂

  3. Tina Jaktgumman Englund i Rättvik

    Grymt trevlig blogg! Fin bild på hare stövare m m… fint mä harjakt, den klassiska grundjakten till all jakt :):)

    • Tack så mycket Tina! Kul att höra! 🙂 Å detsamma, ni gör ett bra jobb med nordicwhunting! 🙂 Det är något speciellt med harjakt och den absolut bästa jaktformen när man har barnen med sig! 🙂

      • Tina Jaktgumman Englund i Rättvik

        Ja håller mä… speciell jakt och fin fint å ha barnen mä på det. Grymt fin symbolik i bilden på dig ungen haren o hunn! Fint fångat ögonblick 🙂 Tack ödmjukast för feedback på nordicw. Jo brinner för å få fler tjejer å aktivt jaga. Välkommen å hojta till om ni känner för å åka neröver nåt å jakthälsa på. Vi har plats på vår gård i gäststugor och hundstall! Kram ha en go dag 🙂

      • Det vore verkligen jättetrevligt! Vi får kanske göra en plan till nästa höst?! 🙂 Jo vi vill oxå gärna inspirera (nu pratar jag för Miranda oxå…) genom bl.a. bloggandet men vi har också, under främsta ledning av Miranda, startat en sida på facebook som heter ”Brudar som jagar” där vi bl.a. tänkt arrangera en tjejhelg (här uppe i norr) med jakttema nästa höst 🙂 Ha d bäst!

      • Tina Jaktgumman Englund i Rättvik

        Ja gärna jaktplans 🙂 å bra där med intiativet med er fb grupp m m härligt att vi blir fler å fler! Ja ska kika in å far gärna norröver på jakt 🙂 ha dä!

  4. Härliga bilder, speciellt den med dej och sonen med haren emellan er :)) Hoppas själv få komma med på fler harjakte i vinter…å då gärna med hardrev :)) Jättefina kuddar också!

    • Tack Susanne! Ja det var synd att du inte fick lyssna på ett drev men nästa gång! 🙂 Ha d bäst å jag håller tummarna för ditt polaräventyr! 🙂

  5. Cicci

    Har halkat in på din jättetrevliga blogg som med all säkerhet kommer läggas in på favoriter. Som småbarnsmamma och ägare till två jämtar måste jag bara få fråga, VART har du hittat den soffan!? Den första jag sett som inte ser kall, hård och obekväm ut som inte är av tyg. 🙂

    • Tusen tack Cissi! Roligt att du gillar bloggen! 🙂 Ja jag har ju letat med ljus och lykta efter just den här soffan! 😀 Vi köpte den begagnad men den uppfyller alla önskningar en mamma och matte kan ha! 😉 Jag är ganska säker på att den är köpt på Trademax… 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

