Skvader, Storm & Städning…

Jag, Edde och mormor Lena var under helgen på trevligt äventyr till Sundsvall för att besöka min bror Robin och hans sambo Faranak. Som färdmedel valde vi tåg, för Eddes skull, själv kör jag mycket hellre bil men vad gör man inte för de små!?! Självklart var det förseningar i vanlig ordning, antingen för varmt eller för kallt och lite lätt åksjuk var jag också men sonen var glad och då blir man ju glad! 🙂

Jag och Edde på tåget

 

Lyxfrukost (speciellt för Edde som tiggde till sig chokladtårta på morgonkvisten) hemma hos Robin och Faranak innan vi beger oss mot bland annat IKEA…såklart… 🙂

På besök i Sundsvall

 

Vi hann även med ett besök på Norra berget med en fantastisk utsikt över Sundsvall, inte lika fantastisk genom mobilkameran men men…

Edde på Norra berget 2

 

Där fanns också en jättestor ”skvader” – blandning mellan hare och tjäder som har sitt ursprung i en gammal jaktskröna och som också är en inofficiell symbol för Sundsvall och även synonym med en mindre lyckad kombination…Just denna (på kvällen upplysta) skvader hade dessutom en inbyggd rutschkana som Robin och Edde provade på 🙂

Skvader

 

Bland annat lite nytt julpynt följde med hem och jag försöker verkligen hålla mig ett tag till med julpyntandet men denna fina girlang var jag bara tvungen att hänga upp…på lagom avstånd från tvillingarnas fingrar får den hänga i minnet av min allra första älg som jag sköt tidigt en höstmorgon för 13 år sedan 🙂

Julpyntad älgkrona

 

Det hade verkligen hänt grejor här hemma när vi var borta, stormen Hilde (som gav Sverige ett nytt vindrekord) hade varit på besök. Vi klarade oss ändå rätt bra, inte så mycket som gick sönder och vår lilla skog klarade sig riktigt bra. Jag lider med de som inte hade lika tur! Vi hade även strömavbrott i ganska prick 34 timmar, lite väl länge kan jag tycka! Som tur var hade de forna ägarna till vår gård lämnat ett elverk som vår ”fintraktor” fick driva på…

Traktor och elverk 2

 

Mycket snö har tyvärr försvunnit, det blev väldigt isigt och hårt, barr och kvistar ligger lite överallt…

Morgonvy

 

Ikväll har det dock kommit lite nysnö och graderna sjunker så det blir bättre och bättre! 🙂 När jag var borta passade även maken på att toppstarta toppfågeljakten! Grattis och bra jobbat Daniel! ❤

Daniel och tjäder

 

Jag önskar er alla en fortsatt trevlig vecka och avslutar med lite mer storm, eller i alla fall virvelvindar, Henry och Harry fått börja träna så smått på att äta själva…det går väl inte så jättebra men roligt har de! Hundarna också…detta är inte något jag brukar tillåta i vanliga fall men jag kände verkligen att de kunde få hjälpa mig en bit på väg i rengöringen efter middagen…

Matstädning 2

 

Matstädning 1

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund, Jakt | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Skvader, Storm & Städning…

  1. Robin

    Kom tillbaka snart igen!

  2. Ha ha, skrattar gott åt de sista bilderna! Klassiskt! Så såg det också ut när jag var liten och hade tio hundar runt barnstolen. Mina föräldrar hade nog ett lätt städarbete.
    Så avis jag blir på Daniels tjäder! Sån vill jag också fälla. Den som väntar på något gott …. 🙂

  3. Halloj!
    Ja väldans storm ni fick,nog mer än Simone som vi hade här nere i söder. Märkligt att se dina bilder med snö o vi har barmark. Sverige är fantastiskt med sina olikheter.
    Men det var frostigt idag o skarpt i marken…..Det höll i sig till em då det slog om och blev regn. Du får läsa vad vi hittade på idag 🙂
    🙂 härliga bilder med vovvarna o The duomans….

  4. Vilken härlig bild med Wilda i fönstret och bröderna bus som skrattar =) Det gick som tur va bra för oss med stormen, men det var nog den otäckaste jag har varit med om. Ha nu en fin helg ♥ Saknar dig ♥

    • Ja fy, det är inte roligt och inte ofta heller att det stormar så mycket här…som tur är! Saknar dig oxå! Snart måste vi bara ses! Kram på dig! ❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

