Skogen, Skogsharen & Småbestyr…

Det blev vinter…ett tag…och vår förstfödde Edde (om man frågar honom) sköt en till hare för Norma…pappan var dock ganska inblandad och efter att Norma drivit drygt en timme och haren passerat tre gånger och efter ett visst tjat från Edde så… 🙂

Edde, Daniel, Norma å hare (1)

 

Vintern blev till höst igen under måndagen då det blåste kraftiga vindar och regnade sidledes. Tråkigt! Men vintern kommer garanterat tillbaka! 🙂 Det har blåst ganska mycket hela veckan men det har varit riktigt fina kvällar som går ännu fortare än vanligt på grund av den så kallade vintertiden. Väldigt onödigt, tycker jag, att hålla på att ställa om klockan! Kan någon motivera nödvändigheten av detta än idag på ett riktigt bra sätt får ni jättegärna göra det! Kanske är man extra känslig när man har småbarn som stiger upp nog tidigt som det är!?! Som tur var besökte vi Burträsk under lördagen för att besöka mina föräldrar och för att besöka och shoppa lite på ”Skoterns dag” på Hällgrens Motor vilket gjorde sönerna så ”utmattade” att de sov en timme längre på söndagen vilket i sin tur betydde att vi ändå fick sova till den vanliga tiden kring halv sex…Hur som haver, här kommer en bild från en afton då jag och Wilda gjorde skogen osäker 🙂

Wilda i aftonsol

 

Mer harjakt och skogsutflykter har vi hunnit med och här lyckades jag faktiskt fånga alla sönerna sittandes en kort sekund 🙂

Sönerna oktober 2013

 

Lite småbestyr, eller rättare sagt småpyssel, har jag ägnat mig åt under veckan. Med en hel del nervositet tog jag till slut tag i kamouflagemålningen av toppfågelbössan (en 6PPC) och det blev minsann en riktigt ”norrländsk” variant 🙂

Kamouflerat vaen 2

 

Mer småbestyr som komma skall är något av detta fina tyg som jag egentligen inte har någon plan till….det är lite väl rosa för min smak egentligen men kan kanske bli en fin tavla om inte annat 🙂

Älgtyg

 

Men nu är det hög tid för mig att fortsätta packa (och göra natt) inför morgondagens batteriladdande helgtripp till fjälllstugan! 😀 Ha en toppentrevlig helg alla!

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | 10 kommentarer

Inläggsnavigering

10 thoughts on “Skogen, Skogsharen & Småbestyr…

  1. Dina pojkar är ju glada jämt! Ständigt dessa smittande leenden på bild. Imponerande! =) Grattis också till Edde som nu alltså fällt sin andra hare? Imponerande även det! 😉
    Bössan blev skitfin. Du borde ”slå” dig på det där. Själv skulle jag aldrig våga. Helgtripp till fjällstugan låter supernice. Ha det så skönt!
    / Susanne

    • Tack så mycket Susanne! 🙂 Nja, de är inte riktigt glada jämt men det blir mycket trevligare bilder då man fångar deras glada sida! 😉 Ja Edde blir nog en riktigt harjägare! 🙂

  2. Halloj där uppe!!
    Snö har ni…uj uj….regnar här ikväll.
    Grattis till hare lilljägarn o storjägarn!!
    Supersnygg kolv, borde du lansera brett tycker jag.
    Utställning i helgen med Trym o Vilja men jag hinner släppa dem med samma dag 🙂
    Söndag ut med taxarna igen…..
    Fyllde frysen med älgkött uj det blev en del. Nu har vi 80 kg så det räcker ett tag eller ??

    • Tusen tack Majsan! 🙂 Tråkigt med regn! När brukar ni få mer snöigt? Så himla bra att ni fick fylla på frysboxen! Hoppas det gått bra på utställning och fortsatt jakt också! 🙂

      • Ja det är ju lite olika här nere i SMåland. Något år kom snön o kylan till Lucia och ett annat kom det först i början feb.
        Jag hoppas ju vi får en mild vinter så vi kan vara ute med taxarna till sista januari.

  3. Kalasfin bössa du fixat! Är helt galet imponerad, tänk om man kunde göra något sådant själv..!

    • Tack så jättemycket! 🙂 Jag var lite nervös innan men det går ju alltid måla över om man inte blir nöjd så jag tycker du ska prova! 🙂

      • Skulle vara kul att prova, men misstänker skarpt att jag inte besitter den talang som behövs. 😛

  4. Vilken snygg bössa! Pysselmaja!!!! Ngt imponerad är jag över dig! Fin bild på tripp, trapp o trull =) Tyget gillas skarpt, men inte min färg heller 😉 Kram på Er ♥

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

