Spårsnö, Strapatser & Skoterkörning…

Förra helgen hann vi med en hel del då vi hade besök och stor hjälp av svärföräldrarna; bland annat fix inför vintern, ett loft i foderladan, jakt, styckning av en halv älg och ettårskalas. Förra veckan ägnade jag mig som sagt mest åt bakning inför detta (och att skjuta nötskrikor) och detta blev resultatet (av bakningen):

Ettårskalas

 

Tvillingarna fikade så att de nästan storknade, kanske för att mormor Lena och farmor Eva satt så nära 😉 De fick en massa fina presenter och har även börjat ta sina första steg. Ibland är det dock roligast att kappköra med lära-gå-vagnarna 🙂

Dubbel-H med gåvagnar

 

Vi hann också med jakt som sagt, här är vår förstfödde, Edward, på harpass ❤

Edde på harpass

Jag och Daniel fick oss även iväg på en egen utflykt, till vänner i Lidsträsk. Trevlig och vacker kväll med fullmåne! 🙂

Lidsträsket

Det var sedan en riktigt fin, frostig höst i början på veckan. Inget ultimat fågeljaktväder men både jag och Wilda behöver ju motion så… 🙂

Wilda på höstmyren

Natten mot tisdag kom då det som jag ändå längtat efter; snön! 🙂 Det var inte bara jag som tyckte att det var roligt! Edde väckte mig kring halv sex på morgonen och undrade när vi skulle gå ut och framför allt när vi skulle starta skotern… 🙂

Edde på miniskoter

Även Henry och Harry fick njuta av lite skoteråkning 🙂

Dubbel-H å pappa på skoter

Jag hade såklart hoppats på perfekt spårsnö men det kom lite väl mycket, cirka en decimeter, och sedan började det regna på det men Norma var glad ändå 🙂

Norma i första snön

Även Wilda var glad, om inte annat för all snö att rulla sig i…och skogen blir ju onekligen vacker…ja det är den ju i och för sig i alla årstider! 🙂

Wilda i snöskogen

Nu när jag egentligen redan borde sova (så att jag är pigg när jag bland annat ska dra igång skotrar efter ytterligare snöfall i natt) ska jag snabbt avsluta med en bild på vårt senaste konstverk, en tavla som Daniels morfar Martin målat det år då Daniel föddes. Fantastiskt fin! Vi skickar ett stort tack och extra tankekraft till finfina Martin! ❤

Orrtavla

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Spårsnö, Strapatser & Skoterkörning…

  1. Vad kul att se dina bilder och läsa! Vilket superkalas ni hade med en fantastiskt vacker tårta! Och jag skrattar högt när jag ser busarna tävla med sina gå-vagnar. Det kommer bara att bli värre – tror jag. Sen trehjulingar, tramptraktorer, minicrossar, miniskotrar och allt större, värre och snabbare! 🙂
    Vi har inte fått någon snö att tala om så snart kanske vi kommer med spannen och kör hos er?

    • Tack å tack Susanne! Ja jag är rädd att detta bara är början… :-/ Det blev inte mycket mer snö i natt men det är fortfarande mer vintrigt än höstigt i alla fall så kom ni! Ni är varmt välkomna! 😀

  2. Härliga bilder! Kan tänka mej att det blir livat ibland med två buskillar :)) Så fint med hjärtan på biskvierna och underbart med snö! Här försvann den fort, men den kommer nog snart igen, hoppas jag :))

    • Tack tack Susanne! Ja det är livat mest hela tiden här 🙂 Här har nästan all snö försvunnit idag då det regnar sidledes och blåser massor 😦 Men men, nog kommer den tillbaka! 🙂

  3. Vilken bakmor du är!! Sådant hinner jag inte med tyvärr. Tänk vad stora småkillarna är redan. Men va snö ni har redan. Idag var det +15 grader….räckte med Tshirt under jaktjackan….

    • Ja jag har inte heller tid egentligen och blir lite lätt trött på mig själv som ska göra det iaf :-/ Oj så varmt ni har! Här är det dock ”sommarvärme” idag med sju plusgrader, regn och starka vindar så all snö ryker nog idag 😦

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

