Familjejakt, Fika & Födelsedag…

Snabbt har tiden gått även denna vecka! Eller hela året egentligen då vi under denna vecka (redan) firat Henry och Harrys 1-årsdag! 🙂 Jag och Edde bakade en rulltårta dagen till ära som tvillingarna fick äta själva…tur vi hade ”städhjälp” av Norma 😉

Dubbel-H äter tårta 3

Förra helgen hade vi lite flerfamiljsjakt tillsammans med Martina med familj. En väldigt trevlig dag men tyvärr inget byte!

Familjejakt

Edde och Norma (Bergvattnets Dakka) går på en egen tur:

Edde å Norma i skogen

Här trodde jag att Norma och haren skulle dyka upp en vacker jaktdag men så blev det inte…fint var det i alla fall 🙂

Harjakt - väg

Under veckan har vi i alla fall haft extra gott fika i ryggsäckarna då vi fått ”bagarstuge-mjuk-kaka” av de förra ägarna till vår paradisgård 🙂 Jag önskar mig för övrigt (bland annat) en bagarstuga och en massa tid till den av tomten… 😉

Fika på ryggsäck

Lite fågeljakt har vi också hunnit med men nu under värsta lövfällningen och när det börjar vara frostigt och skarpt är det inte helt enkelt! Det är inte heller helt enkelt med en treåring som vill hänga med men man ska ju uppmuntra nästa generations jägare också… 🙂 Det är heller inte bästa tiden för lussebullar kanske men gott är det! 🙂

Jag å Edde på jakt med lussebullar

För att gå tillbaka till harjakten så gjorde Norma ett fantastiskt drev idag, hon fick upp haren ganska snabbt och drev den en dryg timme (näst intill tapptfritt) innan Daniel och Edde fick chansen att belöna hennes fina jobb 🙂

Daniel, Edde å hare

För mig har det gått bäst inom ”småfågeljakten” då jag, lite lätt stressad av kära Miranda, börjat samla i alla fall några poäng till Rovdjurskampen 🙂

Mona å småfåglar

Förutom att jaga har jag under veckan bakat febrilt inför helgens 1-årskalas då nära och kära kommer. Det är förunderligt och lite irriterande detta med bakning, innan jag fick barn bakade jag aldrig (förutom bröd ibland) men nu är det tydligen väldigt viktigt att göra allt själv…märkligt! ”Det är mammahormonerna” säger min make medan jag undrar om kanske både jag och vår treåring fastnat lite i någon slags trotsålder (eller utvecklingsålder ska man väl säga nu för tiden)? 😉 Jag har också hunnit med en ”litterär utflykt” tillsammans med min vän Jennie då ett nytt projekt startat: Det litterära Västerbotten vilket presenterades bland annat i Skellefteå och en av mina absoluta favoritförfattare, Elisabeth Rynell, föreläste och inspirerade! 🙂 Jag avslutar med en bild från en annan busutflykt tillsammans med barnen och Wilda då Edde hittade ett förträffligt färdmedel för att få med sig småbrorsorna… 🙂 Trevlig helg/vecka och jakt! ❤

Wilda å släpkillarna

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Familjejakt, Fika & Födelsedag…

  1. Härlig bild på dig o Edde ♥ Vill meddela att jag har skjutit tre mårdar till och en räv……..(skojar bara =) ) Kul att vi har en intern tävling, vilket jag tror du kommer att kamma hem som ifjol! Kram på H&H på ettårsdagen….Hoppas vi ses snart igen ♥

    • Ha ha, jag fick lite lätt panik när jag först läste… 😉 Jag är rädd att du har för kraftigt övertag i år men jag ska ge dig en match så långt jag kan! 😉 Ja snart måste vi absolut ses igen! Stor kram och skitjakt på dig! ❤

  2. Hej där uppe!
    Vilka fina bilder du bjuder på. Kul med att det blev en hare för Norma.
    Ingen utdelning alls på 5 dagar på älgjakten på den större marken vi arrenderar. Vi har definitivt inte mycket älg. Hör från flera håll att det går trögt.
    Idag skulle vi ut med taxarna i stället men det ösregnade och höll sig hela dagen så vi skippade det.

    • Tack Majsan! Ja nu var hon dessutom verkligen värd en harbelöning! 🙂 Så tråkigt med ingen älgutdelning alls!!! 😦 Här verkar det vara bra med älg i år, speciellt efter uppehållet…Hoppas ni får mer ”skitjakt” både på älg- och småviltsfronten! Ha d bäst!

  3. Så kul att det blev en hare!! Härliga bilder i vanlig ordning :))

  4. Robin

    Ojoj, verkar som det var tur att jag inte kunde stanna och fika. De där faten såg farligt goda ut!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

