Harjakt, Höglandsbröllop & Hundens dag…

Oj oj, vad tiden går fort när det är höst och man har roligt…och lite stressigt…jag ligger lite efter i mitt annars ganska jämna veckoblogginläggande…Jag ska försöka sammanfatta lite och inte visa alltför många bilder…Vår finnspets Wilda har ju som bekant löpt så det har blivit ännu mer fokus på harjakten med Norma, här kommer lite bilder:

Norma driver

 

Jag och Edde på harpass:

Mona å Edde på harpass

 

Om jag inte tänker skjuta haren så tänker jag i alla fall att jag skulle lyckas få till en bild på hare och hund tillsammans (en levande, drivandes hare) men det är lättare sagt än gjort! Ni får hålla till godo med hare och hund på var sin bild än så länge… 😉

Hare på vägen

 

Lite problem fick Norma här vid vägen men det löste sig 🙂

Norma väcker

 

Wilda börjar nu också bli ”sig själv” igen och redo för mer jakt 🙂

Wilda i skogen

 

Förra helgen drog jag iväg på Hundens dag både i Burträsk och i Långviken tillsammans med Norma. Det är alltid bra med lite extra miljöträning! Vi köpte bland annat spännande leksaker, Kong, som finns i lite olika storlekar och är lite som ett mentalt never-ending-märgben då man själv trycker in något gott och så får hundarna kämpa på med det…det finns såklart olika tekniker att ta sig an detta…vid leksakspremiären här hemma hade jag tryckt in lite extra gott i form av middagsrester – grillat vildsvin 🙂

Wilda med ny leksak

Ja Wilda tog det lugnt och höll fast leksaken alternativt lät någon av barnen hålla i den åt henne medan Norma inledningsvis for runt som en virvelvind och sedan intog denna spännande ställning på kökssoffan:

Norma med ny leksak

 

Ja tiden går som sagt fort, löven håller som mest på att segla ner mot marken, vintern lurar bakom hörnet och Henry och Harry fyller snart ett år…under veckan har vi bland annat haft picknick vid skjutstolen 🙂

H å H vid skjutstolen

 

Eftersom vintern snart är här är det ju även jul snart! Inför detta kalasande hittade jag denna fantastiska glögg (på blomsteraffären i Norsjö) som ju omöjligt kan vara annat än god! 😉

Jaktglögg

 

Men nu lämnar vi julkalasplanerna ett tag till! Jag och maken har under denna helg varit på lite annat kalasande då vi fick som en liten minisemester på storjägarbröllop i Högland 🙂 Fantastiskt trevligt och fantastiskt vackra var de Miranda och Per-Ola! ❤

Miranda å Per-Ola

 

Förutom att stirra på det finfina brudparet tycker jag även ni ska ta en extra titt på tårtdekorationen! 😀

Miranda å Per-Ola å tårta

 

Förutom all världens lycka till brudparet önskar jag massor av extra lycka till bruden och hennes finnspets Thai inför helgens Nordiska Mästerskap! ❤

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Harjakt, Höglandsbröllop & Hundens dag…

  1. Nästa gång ligger haren hos Norma o du kan ta bilden 🙂
    Cool med jaktglöggen, vart får man tag i den?
    Man känner ju inte igen den tjusiga kvinnan på sista bilden….vackert!

    • Ja de är nästan enklare att skjuta än att fota (tillsammans alltså) men man vill som inte skjuta förrän man kan belöna ett riktigt bra drev… 🙂 Jaktglöggen köpte jag i Norsjö på blomsteraffären men det är ”Svenskt mathantverk” som gjort den så den finns säkert närmare dig också annars får jag helt enkelt skicka en åt dig! 🙂 Ja visst var de ”grann” och väldigt olik sig brudparet! Man känner knappt igen dem utan camokläder! 😉

  2. Härlig fart på Norma! Och supertjusig bild på Wilda på stubben i solen! Ni verkar ha haft fullt upp med jakter, Hundens dag och bröllop. Glöggen såg god ut, ska se om jag kan hitta den i schtaan. Annars får jag väl pallra mig till Norsjö =)

    • Jo det har varit som fullt upp men mycket roligheter! 🙂 Jag tycker absolut att du ska komma hitåt om inte annat för att shoppa glögg! 😉

  3. Å vad jag vill ut på harjakt! hade förhoppning att hinna vara med på både älgjakt och harjakt i höst, men tiden går allt för fort….å det är ju så mycket annat man vill hinna med :)) Nu blev jag dessutom sugen på glögg ;)) Å så vackert brudpar! Nu måste jag ta och titta in till Miranda :))

    • Ja de var så fina! Å glögg är sååå gott! 🙂 Harjakt hinner du säkert med iaf, den räcker länge jämförelsevis! Du får alltid komma hit och jaga om du får extra tid över! 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

