Bockar, Bössor & Bus…

Jakt är nog det mest brinnande intresset för både mig och min make MEN nu har vi ju några små nästa generationens jägare som ska uppfostras och indoktrineras i jägarlivet vilket tar mycket tid…Så medan maken åkt på jaktresa till Kjell (vår vän beagleuppfödaren) i Tösse (utanför Göteborg) med svärfar/farfar stannar jag denna gång hemma med barnen. Kjell lämnade ett bidrag sist han var hit, till tvillingarna, och jag fick i uppdrag att köpa något åt dem…Såklart blev det något med jakttema; mysdressar i camo…MEN de hann såklart söla ner en del innan vi skulle ut på fotosession och såklart var det inte helt enkelt att fota dem men här kommer lite smakprov:

H å H camo 2

Harry med endast tröjan…och endast kopplet…

Harry camo

Henry med endast byxorna…och motorsågen…

Henry camo

Henry och Harry har även hunnit vara med på skjutbanan någon sväng…Det är såklart inte det ultimata då man hela tiden ska se till att allas hörselkåpor är på plats och så vidare men men…

Tvillingarna på skjutbanan

Edde har också tränat på skytte…med träbössan än så länge 🙂

Edde med bössan

Lite pyssel har vi också hunnit med, bland annat målat stenar och gjort ”fiskvimplar”…

Edde målar vimplar

Här är de färdiga vimplarna (vilka Edde själv valt temat på):

Fiskvimplar

Under veckan tycker jag även att det varit ovanligt mycket spännande moln på himlen…kanske ett hösttecken?

Moln 3

Igår när jag och Edde kvällsfikade ute på inglasningen såg vi både spännande moln och älgar…om ni ser noga längst till vänster i bild ser ni även de sistnämnda 🙂

Moln 4

Maken Daniel har kanske inte sett älgar på jaktresan men han har verkligen sett andra fyrfota klövdjur och har verkligen haft en riktigt lyckad premiärdag…stort grattis Daniel, bra jobbat och vidare ”skitjakt” på dig! ❤

Daniel på rådjursjakt

Trots att jag sitter här hemma och tycker lite synd om mig själv som inte också är på jakt i Göteborgstrakten gläds jag maximalt med Daniel och alla er andra som haft en lyckad jaktdag! Jag sänder också en extra tanke till Röja i Göteborgstrakten som just denna dag fyller fyra år! Vi saknar dig massor! ❤

Röja - sommar

 

Jag och mamma/mormor Lena, som anlände hit till Träsklandet idag, firar allt detta med att öppna ”Hälgevinet” som vi fått av Röjas nya familjemedlemmar 🙂

Helgevin

 

Jag avrundar med ”veckans harbild”…då jag inte fått pyrsa på rådjur i veckan har jag och Edde i alla fall smygjakttränat på harar här på gården och en kom vi så nära inpå som kanske tre meter (bilden är tagen med mobilen) 🙂 Ha en toppenhelg och skitjakt på er alla som ska ut på jaktliga äventyr!

Haren trycker

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | Etiketter: , , , | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Bockar, Bössor & Bus…

  1. Jag ryser då jag läser din blogg, man blir alldeles salig och varm i hjärtat. Härliga bilder på Piff o Puff ♥ Hjärtat smälter då jag ser deras goda flin =) Jag längtar så jag är nästan intill sjuk av längtan tills det är jakten…Vi hörs snart! Varma kramar ♥ Pössa de små och vovvarna (härlig bild på Röja)

  2. Robin

    Fina bilder! Snart ska du se att det smäller från din bössa också!

  3. Så roligt att se deras fina camokläder, dessutom verkar de ju alltid vara glada!? Fina vimplar också, smart ide! Tror att det blir dino-tema om min son ska göra sådana där.
    Kul att Daniel lyckas bra på jakten, blir en del gott i frysen sen =) Men jisses vad harar ni verkar ha kring huset, ni bor verkligen rätt till!

    • Ha ha, de är ofta glada men långt ifrån alltid! Med en massa tänder på gång har det nog hellre varit tvärt om senaste dagarna 😦 Gott i frysen vet jag inte, rådjur är ju inte så himla smaskigt…förutom rökt då så det blir nog att röka det allra mesta 🙂 Å ja hararna verkar verkligen ha repat sig sedan förra årets ”torka”, ser verkligen fram emot 1:a september, hoppas du hänger med någon dag! 🙂

  4. Får gratta till bockarna, kul när det blir utdelningnär man åker så långt.
    Vi tar våra bockar med taxarna såklart 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

