Bär, Bäbis & Barnvagnsfiske…

Sommaren har som kommit tillbaka hit till Västerbottens inland och jag kan nog inte längta mer efter hösten! Nu är det i alla fall nära, grävlingsjakten har redan börjat! 🙂 Jag längtar dock speciellt mycket efter skogsfågeljakten och efter en speciell helg…eller två…med den finfina jägarinnan/bloggerskan Miranda 🙂 I ”väntans tider” denna vecka då min man Daniel jobbat sitt första eftermiddagsskift på sitt nya timmerbilsjobb har vi hunnit med en del småutflykter, bland annat till grannarna några kilometer nerför berget för att se på deras nya, blivande jaktchampion Sako 🙂

Sako

 

Lite fiske har vi också hunnit med och fått några mindre sortens abborrar…

D å E fiskar

 

Om man far i lagom tid, mutar med kex och lite skönhetssömn till tvillingarna Henry och Harry kan man faktiskt få fiska en lite längre stund 🙂

H å H fisketur

 

Fäboträsket här i träsklandet visade sig verkligen från sin bästa sida denna dag 🙂

Fäboträsket

 

Edward är glad för varje fisk, varje bär, varje svamp vi hittar (det sistnämnda är jag dock ganska dålig på så jag säger som min pappa att det finns många olika svampar…) och så vidare….jag noterade också att ljungen börjar se riktigt fin ut redan 🙂

Edde på fisketur

 

På fisketur med hela familjen ska man inte ha så höga krav, jag är egentligen nöjd om alla får vara ute och allt annat är en bonus. Man ska heller inte nöta på för länge med samma aktivitet, just nu är det barnen som ”bestämmer” hur länge vi gör något då man absolut inte vill ”skrämma bort dem”. Under veckan var vi även på en liten tur med fyrhjuling och vagn (vilket vi behöver nu då vi är så många) för att sätta ut lite extra saltstenar till älgarna…

Familjetur på ATV

 

Vi har också plockat en hel del hallon, svärfar var snäll och plockade flera liter åt oss här hemma medan vi gett oss på de riktiga ”skogshallonen”. Det finns otroligt mycket i år, otroligt lite maskar i dem och det är en otroligt bra aktivitet för att hålla tvillingarna vakna under fyrhjulingsturer 🙂

Hallon

 

Hallonen verkar som sagt både extra många, extra stora och extra goda i år 🙂

Edde - hallon 2

 

Vi har också haft besök av mer älgar på ”ranchen” i veckan, på viltåkern, här är en pinntjur fotat genom kikaren tillsammans med Edde (därav bildkvaliteten)…

Älgen

 

Fantastiska solnedgångar har vi också haft besök av, de gör sig inte alls lika bra på bild som i verkliga livet men här får ni i alla fall ett smakprov 🙂

Solnedgång 2

 

I morgon hoppas jag i alla fall att det är ganska varmt och allmänt ganska bra väder så att jag och väninnan Hanna tar oss iväg med våra förstfödda på en efterlängtad tält- och fisketur! Trevlig helg på er alla!

Categories: Barn, Fiske, Hemma, Hund | Etiketter: , , , | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Bär, Bäbis & Barnvagnsfiske…

  1. Här blir det varmaste dagen i år, över +30 gr är lovat….
    Vi skall ändå iväg till skjutbanan, lerduve och ev någon serie på älgen om det inte är för många där.
    Sedan blir det ner till sjön em till sena kvällen.
    GIllar bilden med hallonen

    • Ja här är det nästan galet varmt idag men det känns helt okej eftersom det innebär att vi faktiskt kan dra på fiske-/tältäventyr ikväll 😀

  2. Underbara bilder du bjuder på och jag kan hålla med att alla bär smakar mkt godare iår! Vilken fin valp ♥ Farligt! Man kan bli sugen 😉 Vilken fin T-shirt du har på dig….Vet du att det är jag som har ritat logon 😉 Ser ut att Ni har haft underbara dagar. Jag längtar jag med, tills vi skall jaga tillsammans! Imorgon skall gubben iväg på lite egen tid 😉 Välbehövligt! Kram på Er ♥

    • Tack snälla du! Jaså, är det du som ritat loggan, mycket bra jobbat av dig! 🙂 Valpen var grymt söt och farlig, farlig… 😉 Ha så mysigt med gubben å hoppas ni hittar någon grävling! 😉 Stor kram på er! ❤

  3. Vad roligt med fiske och tältäventyr! Och jag såg nog chokladpåsen från Åre där bland dubbel-H-killarna … =) Vackra bilder, särskilt den ¨på Edde när han ser så glad ut. Spara den till studenten! =)

    • Ja det var jättemysigt Susanne, bilder kommer sen! 🙂 Jag tänkte faktiskt att jag skulle fråga om ni ville hänga med men det blev som lite stressigt…vi får planera in en till tur! 🙂 Edde ser kanske inte bara glad ut på bilden utan lite smått galen oxå… 😉 Årepåsarna från chokladfabriken hade inte bara gott innehåll utan påsen i sig var visst riktigt god tyckte de minsta i familjen 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

