Fiske, Fix & Ferie…

Vädret har varit helt okej under veckan, inte så himla varmt och inte så himla regnigt 🙂 Mormor Lena inledde sin semester med att komma hit till oss vilket bland annat innebar lite kvalitetstid för mig och Edde 🙂

Jag å Edde fiskar

 

Jag skötte kastspöet och Edde metspöet med sin egenfångade mask på…

Edde fiskar

 

…och såklart fick han flest fiskar, fyra abborrar och jag fick endast en som inte ens ville sitta kvar hela vägen upp…

Edde å abborren

 

Edde vill heller aldrig sluta fiska, säger att han blir yr om han måste sluta 🙂 Jag ”lockade” dock hem honom med att lova viltspaning med fyrhjulingen och tur för mig att fick vi i alla fall se en ren 🙂

Ren...

 

Sedan bestämde jag och sönerna oss för att hänga med mormor till Burträsk på lite ferie. Det blev mycket miljöträning för de små då vi bland annat var på marknad (i hällregn), på barn-/familjedag på hembygdsområdet, besökte lekparker, stiftade bekantskap med en huggorm och mycket annat. Här är en bild på sönerna under en liten tur ut på ”holmen” mitt i Burträsket:

Sönerna vid Burträsket

 

Även jag hann med en hel del social träning då jag passade på att besöka och uppdatera läget med en hel del nära och kära. Man skulle vilja ha mycket mer tid till detta och till var och en men bättre med lite än inget alls 🙂 Efter en kraftig migränattack för min del tog vi oss så småningom hemåt under fredagen och då direkt till nya projekt…

Grävprojekt...

 

Det var dags för gårdsplanen och grillplatsen att få sig en rejäl omgång! Farmor och farfar kom och hjälpte till och tog sedan med sig Edde till havsstugan. Som lördagsmys grillade vi lite korv och medan vi satt där kom jag på att jag inte tagit någon ny bild på den nya hundgården…hela rymdes inte riktigt i mobilkameran men ni ser i alla fall ungefär hur det blev 🙂

Hus å hundgård

 

Idag hade vi en riktig vilodag och passade på att åka på utflykt till en stor auktion i Bastutjärn. Vi var nära att åka hem tomhänta men precis innan avfärd ropade vi in en draglåda för 250 kronor och det visade sig vara ett riktigt fynd!

Fiskedrag

 

Ha en toppenfin vecka! 🙂

 

Categories: Barn, Borta, Fiske, Hemma, Hund | Etiketter: , , | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Fiske, Fix & Ferie…

  1. Jag är skarpt imponerad av fisklådan! Är inte bara ”liiiite” avis!!!! Som vanligt bjuder du på underbara bilder och du slutar aldrig att förvåna mig. Fattar inte hur du fixar allt med tre små! Du gör det bra och det är alltid lika trevligt att läsa din blogg ♥ Kram på Er ♥

  2. Vad roligt att han är så fiskeintresserad. Tror bestämt vi ska komma förbi och hoppas min Leo blir lite smittad … om ni har tid och så? Vi har varit iväg nån sväng men utan att få napp och då är det ju så lagom kul …
    Roligt att du varit i Burträsk och ute på holmen där vi har en gemensam vän som gift sig =)
    / Susanne

    • Ja det måste ni göra Susanne! Klart vi ska ”hjärntvätta” Leo lite 😉 Vi skulle ha bestämt dejt i Burträsk oxå! Jag tänkte faktiskt även på bröllopet då vi var där ute, bilden är från stranden som brudparet åkte båt ifrån 🙂

  3. Härliga bilder. Va fin hundgården blev. VI är väl snart klara med vår. Hundarna kan vara där redan. Friggebod med rastgår. Vi skall ha den som gäststuga med. Det är ju bara när vi jobbar de kan vara där.

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

