Värme, Viltspaning & Vita myrar…

Det har egentligen varit helt lagom varmt under veckan, lite sol, lite regn och ganska mycket moln. En kväll var iväg på bilburen pyjamasviltspaning när vädret var sisådär, smågrabbarna somnade direkt medan den ”store” inte alls ville göra det, han skulle ju spana efter ”älgrackarna” 🙂

Edde på viltspaning

Man kan faktiskt komma riktigt högt upp även här i träsklandet och njuta av fin utsikt (ja nu var ju inte vädret det bästa just denna kväll) och fin utsikt var det enda vi fick titta på denna kväll…

Utsikt

 

Viltspaningen har under veckan gått betydligt bättre när jag och hundarna gått till fots, både skogsfåglar och älgar har vi stött på. Jag har inte hunnit med att fota några men väl de ivriga hundarna…

Wilda å Norma på blöt promenix

 

Vi har även spanat in flera fantastiskt vackra myrar som i år har ovanligt mycket ”bomull” (ängsull)…Vad det tyder på vet jag inte men jag hoppas att det betyder en fantastiskt höst med stora vilttillgångar 🙂

Solmyr

 

Under slutet av veckan och helgen har vi egentligen inte hunnit mycket annat än att arbeta. Vi har startat projektet jordvärme och tackar alla nära och kära ”medarbetare” som var till stor hjälp under helgens stora grävningsjobb!

Arbetsplatser...

 

Full fokus hos grävmaskinisterna…

Daniel å Edde i grävaren

 

Nu ska jag försöka ”vika in årorna” och avslutar med att önska er alla en fin och glad vecka med en sista glädjebild! Det är inte helt lätt att hitta kepsar åt bäbisar men deras farmor lyckades och jag kan nästan inte sluta skratta åt våra småtroll i sina nya, fina hundkepsar (observera att kepsarna även har öron)…

H å H ute på gräset

Categories: Barn, Hemma, Hund | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Värme, Viltspaning & Vita myrar…

  1. Ha ha, ja man blir verkligen glad av att se de små trollen i sina kepsar =) Och nu förstår jag varför det har varit en del grävmaskinsbilder på sistone – jordvärme! Det är smart. Säkert ett bra val för att få lite trevligare elkostnader.
    / Susanne

    • Ja det har ju varit en hel del grävning men nu är just den delen klar 🙂 Jag har stora förhoppningar om en ”billigare” vinter! 🙂

  2. Oooo, mitt hjärta smälter då jag ser ”Piff och Puff” ♥ Det som är så otroligt kul är den en ser ut som dig och en som Daniel =) Vilket ”dike” det blev då Ni gräv jordvärme! Edde ser ut som en liten tuss. Ser nästan otäckt ut! Aron har gnällt sista tiden att han tycker att jag är överbeskyddande…mmmm =) Åldern? Ja ängsull finns det gott om. Kycklingar har jag sett, men inte så många. Återstår att se den 25:e hur det ser ut…Håll tumma åt mig på fredag. Kramen ♥

    • Ha ha, ja de är verkligen olika Henry å Harry, ska bli spännande att se vilka de blir 🙂 Att vara överbeskyddande kan jag allt om och mina hökögon är alltid med! 🙂 Jag håller alla tummar och tår och hoppas allt går finfint! Hör av dig snarast efter! Kram kram! ❤

  3. Vi har bergvärme och det är kalas. Vilka sötisar småkillarna är.

    • Tack Majsan! 🙂 Ja vi funderade först på bergvärme men eftersom grävningen gick bra blir det nog finfint med jordvärme 🙂

  4. Tusen tusen tack för fina presenten ♥♥♥

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

