Havsbesök & Huvudbryderier…

Midsommar firade vi traditionsenligt med fulla magar tillsammans med nära och kära i svärmor och svärfars fina havsstuga! Det bjöds såklart på gott grillat med tillbehör, godaste jordgubbstårtan och godis från ”trollen” till barnen 🙂

Stugan vid havet

Vädret var inte det bästa, ungefär som det brukar vara midsommarhelgen…det var molnigt, blåsigt, regnigt och myggigt men havet är ju ändå vackert och lite av havslukten sitter kvar i näsan. Lite synd att vi inte kunde ge oss ut på något fiske men vi gör ett nytt försök nästa gång 🙂

Havet 4

Havet 7

Havet 6

Blommorna å havet 1

Det går att roa sig lång tid bara genom att titta på havet och alla fåglarna! Även hundar och barn kan roa sig lång tid bara med sanden, stenarna, pinnarna och vattnet 🙂

Havet å hundarna 1

Havet å hundarna 2

Havet, Edde å hundarna

På midsommarafton lyckades jag också ta en bild av våra smågrabbar medan de var något så när rena och uppklädda…

Grabbarna på midsommar

Denna sista bild får också symbolisera mitt största huvudbry just nu; att vara tvillingförälder och förälder till en lagom trotsig treåring är ingen dans på rosor! Jag ska inte bli för personlig eller tråka ut er med detaljer men att allt ändå fungerar relativt bra beror helt och hållet på rutiner! Rutinerna bibehålls allra bäst hemmavid och när man väl åker någonstans behövs så mycket packning att man nästan skulle ha haft en ledbuss! Om man sedan är borta ett dygn eller sju gör mindre skillnad just ur packningssynpunkt. Dessutom är man dagligen mer eller mindre trött och har mer eller mindre känslan av att aldrig räcka till. Vi har ju dessutom två jakthundar i vår familj, en stor gård (där projekten aldrig tar slut), är (för) engagerade i jobb och med brinnande intressen för jakt och natur! Den lilla, lilla tid vi har över går till detta och till att umgås med familj och vänner. Mejla, blogga eller prata ostört i telefon kan man i bästa fall göra en liten stund kring nio på kvällen eller kring midnatt. Målet är alltid att alla familjemedlemmar ska ha det bäst! Nu finns det tyvärr sådana som inte förstår eller accepterar detta och det tycker jag är otroligt tråkigt, ledsamt, irriterande och ångestfyllt. Vi vet att vi borde hälsa på fler och bjuda hem fler (om någon mot förmodan inte förstår att de alltid är välkomna) men tiden och/eller rutinerna räcker inte till just nu! Så är det bara!

 

Categories: Barn, Borta, Hund | Etiketter: , , | 14 kommentarer

Inläggsnavigering

14 thoughts on “Havsbesök & Huvudbryderier…

  1. Va fina bilder du bjuder på!!!
    Ja ibland är det så…det får väl omgivningen acceptera.
    Nu är jag åter efter valptiden…..:-)

  2. Ni verkar ha haft en skön midsommar, ni var alltså nästan kring där vi var? Vi var helnöjda med vädret på själva midsommarafton men under natten kom regnet och ville aldrig sluta så midsommardagen blev lite blöt … =)
    Fina bilder, särskilt den sista. Ni gör det bra! Låt inte andras krav förstöra det ni strävar efter. Jag är imponerad över hur mycket ni hinner hälsa på andra och hitta på. Jag kommer gärna och hälsar på också vid tillfälle, kan ge olika förslag på datum. Och säg bara ja när ni inte måste slå knut på er själva för att det ska funka …
    / Susanne

    • Tusen tack Susanne! Ja stugan ligger inte alltför långt från Bjuröklubb 🙂 Det vore absolut kul att ses, kom med datum du! 🙂 Det är ju betydligt lättare att ta emot främmen än att vara främmen just nu 😉

  3. Jag VET att du vill det bästa och jag VET att bara allt har lagt sig kommer du har tid med din otroliga jaktlust! Familjen tar mera tid vissa tider och de går förre allt annat. Tycker du är HELT otrolig som klarar upp det. Jag har bara en och har huvudbry så det räcker. Jag väljer däremot att inte lägga ut så mkt info min dräng, men det kan jag förklara för dig sen 😉 Underbara bilder. Kram på dig och jag längt tills du får egen tid då vi skall iväg och jaga ♥

  4. Härliga bilder från er midsommarhelg och pojkarna är ju så fina :))

  5. Vilka fina pojkar!! En härlig midsommar verkar ni ha haft! Jag känner verkligen igen mig i det du skriver och ändå har jag ju inte tvillingar!! Det är inte lätt att alltid räcka till för de små och allt annat! Ibland känner jag att jag håller på att längta ihjäl mig tills jag bara kan gå på toaletten i lugn och ro! Det finns många människor i omgivningen som suckar när man säger att man måste hem för att barnen ska sova osv… Men barnen är viktigast av allt och allt det där andra kommer vi att få tid till när de är större. De är bara små en gång -på gott och ont!

    • Tack Anna-Sara! Ja det är ju så att barnen går före allt och man vill ju alltid att de ska ha det absolut bäst! Mer egentid får vi senare…kanske 😉

  6. Tittar in för att önska en trevlig helg. Jag skall gå upp till kojan med Aron och Per-Ola gu´dotter imorgon eftermiddag och vara där ev. tills söndag. Skall fixa och dona lite där och om vädret tillåter det, blir det nog ett dopp i kallkällsbäcken 😛 Kram på Er ♥

  7. Hanna

    Ide !!!! Ni lämnar Edde till oss och gör några ärenden eller nå vet jag. Vi låna ju gärna Edde hur mycket som helst även utan er 😛 . Då är Edde ”motionerad” efter 😉 . Skit i andra och se om ert eget först. Ni måste få er vardag att rulla å vad andra tycker/känner/ vill de få ju stå för dom. Kram

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

