Räv, Rävlock & Ristad hud…

Veckan har bjudit på mestadels finfint vårväder med varm sol på dagarna, lite småkalla vindar och nätter med några minusgrader. Jag har i alla fall under några minuter kunnat njuta mer av vädret och en god bok…i veckan har jag läst ännu en bok av Mikael Strömberg med titeln ”Inmurad” vilken var något bättre än hans första och inom samma ”skräckfolktrosromangenre” 🙂

Bok, Wilda, väder

 

Det har, av den varma vårsolen, töat lite grann i alla fall, vi har hittat lite gräs och grus på gården och där har jag och Edde haft lite sökövningar med Wilda (efter godbitar):

Edde å Wilda i töväder

 

Vi fortsätter även att mata småfåglarna ett tag till och svärfar har hjälpt oss att sätta upp fågelholkarna vi målade förra veckan…

E å W fågelmatning

 

Det har varit en lite småkämpig vecka och igår hade jag en väldigt passande mysig kvalitetsdag på egen hand med min kära lillasyster Petra. Vi drog till Umeå då hon fick vara moraliskt stöd under min inbokade tatueringstid och sedan hann vi avverka lite onyttig mat och onödig shopping 🙂 Här är det helt färska resultatet av gårdagens besök på Red Dragon Tatto och som en hyllning till skogen, träden, jakten, viltet och de nya liven:

Tatuering - H å H

Det ni ser är mitt ytterst brunbrända ben (inte), en gran, en räv och en hare samt tvillingarnas namn. Det här var min sjunde tatuering har jag kommit fram till efter lite tankeverksamhet och min absolut sista enligt min man, mina föräldrar och mina svärföräldrar…Om ni undrar var Eddes namn är så finns han, sedan två år tillbaka, på min underarm tillsammans med en ”gammtall” och två tjädertuppar 🙂

Talltatuering

 

På tal om tjädrar så skickade min syster denna bild idag, taget i vår omnejd…mycket lovande inför hösten! I alla fall om de håller sig lite längre från vägen 🙂

Tjädrar på vägen

 

Och på tal om jakt så har en viss räv gäckat mig under två veckors tid, jag har sett skymten av henne/honom nästan varje kväll här hemmavid men inte kommit till skott…förrän i förrgår…då åkte en dit, en ganska liten och garanterat inte den som gäckat mig tidigare men ännu är det ju några dagar kvar på rävjakten…

Rävjakt

 

Jag skyndade mig dessutom hem från Umeå då vi hade finfina barnvakter och chansen för mig och maken att åka ut på gemensam kvalitetstid för lite rävlockjakt, det gav ingen ”frukt” men vi fick som sagt lite kvalitetstid i alla fall…sida vid sida…helt tysta förutom lockpipan som Daniel för övrigt är riktigt bra på, mycket bättre än mig! Det finns inte allt för många ställen att träna på när man har barn och hundar kring benen hela tiden men jag kan varmt rekommendera bilen om du har möjlighet att färdas själv i den någon gång! 🙂

Rävlockjakt

 

Vi alla njuter väl av våren och vårsolen!? Det gör i alla fall våra korthåriga hundar; Röja och Norma ligger här och njuter av den sista aftonsolen (bland alla hundhår som verkar existera trots otaliga utrotningsförsök):

Norma å Röja i solgassen

 

Nu ska jag ge mig i kast med lite nya pysselidéer och jag önskar er alla en förträfflig vårvecka!

Categories: Barn, Böcker, Hemma, Hund | Etiketter: , , , , , | 10 kommentarer

Inläggsnavigering

10 thoughts on “Räv, Rävlock & Ristad hud…

  1. Vilken härlig syn med tjädertuppen och hönorna!! Kul att du fick lite egentid, det behövs verkligen ibland 🙂

  2. Att inte Daniel passade på att locka på dig, då Ni äntligen fick egen tid =) Grattis med räven, som jag sa förut, så lever min än :-/ Idag körde sonen och jag ved till jaktkojan och fyllde vedbon där. Körde fast rejält med skotern och var allt annat än glad….Veden finns där nu i alla fall så att vi kan torka kläderna till hösten 😉 Vi hörs nån dag! Kramen på Er!!!

    • Det låter lysande Miranda! 🙂 Låter som du haft bra träningspass! 😉 Rävlockjakt är kan väl helt klart klassas som förspel i sig?! 😉 Kram kram!

  3. Vilken härligt fin, spännande blogg du har! Så fina bilder och underbara vovvar! jag har också en liten foxie men av kattsläkt…saknar hund jättemycket men bor tyvärr inte så att jag kan ha hund och förresten så jobbar jag ju alldeles för mycket också…Vovvar klarar sig ju inte ute själva så som min Crsare gör. Kramiz

  4. Härliga tatueringar! Gillar tatueringar med en poäng och en mening. Inte bara en fjäril typ =) Skönt och bra att ni tar er egen tid, och snyggt jobbat med räven!

    • Tack å tack Susanne! Hoppas du hade en trevlig dag idag i lastbilshyttarna! Själv är jag nog glad att jag inte var där för då vill man genast köra något bättre! 😉

  5. Grattis till räven! Skönt att du kan få egentid med trots alla bestyr du gör. Här har det varit +13 grader idag så nu är våren nog på väg ändå. Tyra tjocknar på bra nu o nästa vecka är det dags.

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

