Bloggårsdag!

Ja ett helt år har visst gått och visst har det precis som vanligt gått ovanligt fort?! Enligt statistiken har jag idag haft nästan 17 000 besökare och det från över 30 olika länder…jag har ingen aning om det är mycket eller lite men det känns onekligen mycket för lilla mig i ”Träsklandet” så stort tack till er alla som följer med! 🙂 Ni får gärna berätta om det är något speciellt jag ska skriva om eller kanske inte skriva om! Vad vill ni läsa om egentligen?

Jag som aldrig skulle börja blogga trivs nu riktigt bra med detta och jag är såklart glad för all respons och för alla nya fantastiska (och likasinnade) människor som jag stött på genom detta! 🙂 Bloggen handlar ju om det härliga livet här i skogen i Västerbottens inland…i ”Träsklandet” och för att fira årsdagen kommer här en bild från vår första sommar här för två år sedan (till höger ser ni en del av stuprännan på huset, till höger på ängen en tjädertupp och till vänster en hare):

Besök på gården 1

 

Bloggen handlar ju även mycket om våra hundar och framför allt jakt så här kommer en arkivbild på mig efter en härlig och lyckad orrlocksjaktdag under min absoluta favoritårstid (på andra plats eller kanske delad förstaplats är vintern):

Mona - höstjakt

 

Som en firande avslutning delar jag med mig av en bit av en dikt från en av mina absoluta favoriter bland poeter och författare; Elisabeth Rynell:

att sova här

i huset som reser med mig

genom småtallen och kråkriset          Som reser med mig

in i natthimlen i Siriusblinket

som var vi alla ute

på en ofattbar färd       som var vi alla

satta i rörelse

kring vår axel

                              i den och den vinklen i

olika slags lutning

genom serier

av årstider

  liv

 

Categories: Böcker, Hemma, Jakt | Etiketter: , | 10 kommentarer

Inläggsnavigering

10 thoughts on “Bloggårsdag!

  1. Grattis! Skriv som du gör….kul att läsa om era jakter och vad ni hittar på. Hundarna o småttingarna med såklart.
    Nu gäller att Tyra får många valpar, fick min 5e valp tingad ikväll och jag har inte ens satt ut annons . Jättekul ju som ny uppfödare.

  2. Grattis på bloggårsdagen 🙂

  3. Vilken fin dikt! Tycker du skall fortsatt i den genre som du har….Den jagande mamman med den oerhört goda jaktlusten! Underbar bild på dig i skogen, man känna känslan av höst. Fukt o doften. Kram på dig ♥

  4. Grattis får man väl säja :)) Tycker du ska fortsätta som du gör 🙂 Jag var precis likadan, visste knappt vad en blogg var när jag började och gillade inte datorer överhuvudtaget…nu kallar barnen mej för data nörd!…

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

