Strömavbrott, Skotertur & Smörslungat!

Under veckan har det kommit en hel del snö och av den anledningen inte så mycket jakt. Vi har dock haft en hel del pyssel inomhus, bland annat läsning och ”klipp och klistra” på vedlådan…ovanför den ser ni min stolthet inom älgjaktsgenren…länge ledde jag med denna älgtjur på vår interna familjeälgjaktstävling men i höstas blev jag slagen av både far och bror så jag funderar på att ta upp älgjakten igen 😉

Läsning å pyssel på vedlådan

 

Vår förstfödde, Edward, är på förskolan tisdagar och torsdagar och denna vecka kom jag ihåg kameran bägge dagarna för att kanske försöka hinna fota orrarna som ofta sitter bara en bit nedanför huset men såklart var de inte på plats när jag hade kameran med mig…jag hann dock fota (i farten genom bilrutan) en del av våra vackra omgivningar; på andra sidan berget i mitten bor vi (vintertid måste vi runda detta om vi inte hunnit med i snöplogarsvängen):

Tjärnlidenberget

 

Har man dock hunnit med i plogsvängen, vilket vi inte gjort i vinter (jag har sagt det förut och jag säger det igen: vi behöver en bättre traktor!) kan man köra ”sommarvägen” vilket annars är möjligt endast med skoter och skidor denna årstid och då möts man av en fantastisk utsikt över en del av Sikträsket:

Sikträsket

 

I förrgår var det strömavbrott många timmar på grund av trasiga ledningar och då kan man ju faktiskt få bekräftat nödvändigheten av alla inköp av ljusstakar, ljus och gasolkök (speciellt när man ska göra välling mååååånga gånger per dag) 🙂

Strömavbrott 1

 

Strömavbrott 2

 

Strömavbrott 3

 

Några skoterturer har vi också hunnit med, bland annat för att kolla mårdfällorna men vi har inte var lika lyckosamma som fantastiska Miranda 🙂

Skotertur

 

Henry och Harry är vakna väldigt kort stund i skoterpulkan å Edde föredrar att åka på skotern så nästa år är det förmodligen åter dags att inhandla en till skoter..tips mottages tacksamt på en skoter som rymmer tvillingopjkar samt mestadels ska gå i skog och mark 🙂

H & H på skotertur

 

En hel del hundbus och hundträning har vi också hunnit med och förhoppningsvis blir den ”traditionella” ringträningen under helgen med min lillasyster Petra under helgen 🙂 Finns det fler i närheten som är intresserade så är ni varmt välkomna!

Hundbus

 

Nästan 10 kilo minus efter fyra veckor med bara Cambridge har jag nu börjat äta lite protein till middag…åååå vad jag längtat! Som start blev det ett recept från en av Per Morbergs kokböcker (det var hit den efterfrågade köttklubban på facebook behövdes) med Biffstek (fast av älg) och smörslungad lök och ett glas rött…mumsigt vill jag lova!

Biffstek

 

Avslutningsvis önskar jag er alla en trevlig helg och vecka med mycket frisk luft och gärna med byten på väggen! 🙂

Categories: Barn, Hemma, Hund, Recept | Etiketter: , , , | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Strömavbrott, Skotertur & Smörslungat!

  1. Annelie

    Tack för att du delar med dig! Älskar att läsa dina rader och se dina bilder. Kram på er alla!

  2. Hej där!!! Härligt inlägg som vanligt…f ina bilder …vi har snön nästan borta nu och hoppas det inte kommer mer utan lite vårliikt hoppas jag….

  3. Vad stora pojkarna har blivit!! Grattis med vikt nedgången! Nu har du körd förbi mig =) Jag står på nio, men jag är så glad att jag kommer ini jeansen =) Nu är det bara att kämpa på så att jag kommer in i en fin brölloppsklänning 😉 Hoppas du lyckas med mården, tror den åker dit snart! Idag blir premiär på ny skotern =)

    • Ja men du har ju hållit på en vecka mindre så du är ju som redan ikapp å förbi 😉 Jag ser fram emot att se dig i bröllopsstassen! 🙂 Ha en toppendag på nyskotern! Kram kram!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

