Julhare, Julgran & Julorre!

Kallt och kraftigt snöfall! Så kan man egentligen sammanfatta hela veckan…det betyder även lite jakt och det går inte ens att göra en ordentlig snögubbe…Frustrationen märks på alla i familjen och speciellt på ”lilla stövaren” Norma…okej, jag kanske får skylla mig själv som köper en sådan nattlampa till Edde som alltså nu är ett minne blott…

Normas byte...

Jag har ju dessutom anmält Röja till rörligt jaktprov för några veckor sedan men det har som aldrig varit bra väder eller före och nu är jag rädd att det börjar bli för sent…hon drev i och för sig jättebra förra helgen men det har kommit mycket mer snö sedan dess…jag önskar att snön i alla fall kunde ”sätta sig” vilket det verkligen börjar vara dags för! Mellan bus och hyss passar ändå hundarna på att vila sig och vem har sagt att hundar tar stor plats?

Norma å Röja...

Vi har såklart klätt julgranen också, lite svettigt med en del antika bollar och en 2,5-åring samt två ganska hungriga bäbisar…och visst är det märkligt att julgranarna alltid ser så himla fina ut i skogen men ganska glesa och fula inomhus? Nåväl, den luktar gott i alla fall 🙂

Edde å julgranen

Just idag har jag och pojkarna bland annat fokuserat på att tillverka julgodis medan pappa Daniel bland annat varit ute och jagat toppfågel…grymt avundsjuk är jag såklart men eftersom jag har så svårt att lämna de små ännu så får jag gott vänta och visst är det så att den som väntar på nåt gott aldrig väntar för länge? Hur som haver bidrog han i alla fall till ”matkontot” och fick sedan utegångsförbud så jag skulle hinna göra mer julgott 🙂

Daniel å orrtupp

Jag fick i alla fall känna på vår nya avståndsmätare som jag hoppas blir en hit, den är i perfekt format i min hand och jag rekommenderar er att det går handla mycket bra saker på: http://www.cykelochfiskecenter.se/ i Skellefteå:

Avståndsmätare

Sist men inte minst vill såklart jag och resten av min familj önska er alla en riktigt god jul! 🙂

Färdigt julkort

 

Och…kvällar som de här när jag springer runt med kameran och ändå inte lyckas fånga verkligheten riktigt känner jag ändå att jag verkligen bor på det bästa stället i världen! 🙂

Tjärnliden 2 121222

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | Etiketter: , , , | 9 kommentarer

Inläggsnavigering

9 thoughts on “Julhare, Julgran & Julorre!

  1. eli

    Superfint julkort, fantastisk landskapsbild och kanske bäst av allt: Vilken otroligt snygg tatuering du har! Blir nyfiken på att se resten 🙂
    Önskar er en fin och mysig jul!

  2. Mats Söderkvist

    Fina bilder! God Jul på er:)

  3. Fina bilder!! och en riktigt god jul till er också! 🙂

  4. Jäman vilken fin tupp Daniel fick! Älskar julkortet! Att du lyckades att få alla att vara med på det hela!Underbara bilder! Ha nu, du o din fina familj en underbar jul ♥

  5. Härliga bilder du bjuder på. Grattis till maken o tjädern, himla bra bild på han…..Ha en fin jul där uppe med småttingarna o vovvarna….
    Här snöar det o blåser som 17…skall bli kul o vakna imorgon…

  6. Önskar Er en riktigt god jul!

  7. Jadu det är inte lätt med tre små=) ”I know” Men hoppas ni fick en kanonjul iallafall.. *kramar*

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

