Jakt, Jaktfilm & Jakt på sömn…

Min önskan gick i uppfyllelse; det har kommit både snö och kyla 🙂 Lagom med snö än så länge, bara en dryg decimeter, inte alls lika mycket som vid kusten. Idag är dessutom kallaste dagen hittills, kring 20 minusgrader, inte ens hundarna vill vara ute särskilt länge. Här uppe på ”berget” brukar det sällan bli mycket kallare än så här men då kan det såklart blåsa istället. Jag passar på att blogga och ringa lite jobbsamtal medan pojkarna sover. Jag skickar också en extra tanke till mina kollegor som har fullt sjå att hålla uppe alla vägar; ni är bäst! Här har ”Lill-Nisse” tagit en fin vinterbild:

Plogbil

 

Självklart har vi jagat en hel del och jag måste säga att Norma bara blir bättre och bättre. Hon kan väcka ganska länge men får nu oftast haren på benen och verkar dessutom riktigt spårnoga 🙂 Det är verkligen något speciellt när man hör att hon (eller Röja) får upp haren, man blir som varm i magen och bara njuter…så länge man får innan det är någon liten som blir hungrig eller less 🙂 Eftersom det finns så lite harar i år så sparar vi oftast dem, vi måste ju har kvar ”träningsharar” 🙂 Här kommer lite bilder från veckans jaktturer:

Barnvagnsjakt...

 

DSC_2109

 

DSC_2107

 

En ny jaktfilm har jag också hunnit se, inte riktigt sammanhängande med blöjbyten och matning under tiden men den går helt klart se fler gånger 🙂 Jag hade beställt den och tänkt ge den till Daniel i julklapp men när han hämtade posten (på vintern vägrar posten leverera hit upp så då måste vi åka neråt cirka 2 kilometer för att hämta den) såg han såklart kuvertet och då var det kört…Den var faktiskt riktigt bra!

DSC_2124

 

Men när det gäller toppfågeljakt och skogsfågeljakt över huvud taget finns det inga filmer hittills som slår dessa:

DSC_2127

 

Denna veckan börjar också den riktiga utmaningen i att vara trebarnsmamma (med ganska färska tvillingar) och trehundsmatte eftersom min make nu börjat om att jobba. Dagarna går än så länge riktigt bra men man får inte ihop allt för många sovtimmar på natten. Tvillingarna sover riktigt bra, minst fem timmar oftast nattetid men eftersom de är två betyder det ju att jag inte får ihop lika många timmar. De somnar så snällt om när de ätit på morgonkvisten men då är ju vår förstfödde dessutom väldigt morgonpigg…Vi har nu kämpat någon vecka med att få honom att sluta sova på dagen vilket gör att han faktiskt kan sova till i alla fall halv sex…men det innebär också att han inte är på bästa humöret på aftonen och att han kan somna lite överallt om man inte bevakar och underhåller honom…

DSC_2112

 

Vi har också haft en massa trevliga besök och pojkarna har fått en massa fina presenter, tusen tack alla! ❤ Nu ska jag passa på att träna lite också, ha en bra vecka alla, förhoppningsvis fylld av jakt…och sömn! 🙂

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | 5 kommentarer

Inläggsnavigering

5 thoughts on “Jakt, Jaktfilm & Jakt på sömn…

  1. Lill Edde…hjärtat smältar ♥ Hoppas vi ses snart igen…har lite dåligt samvete att jag inte hade tid att vara längre hos Er….men snart är jakten över! Kramen ♥

    • Ja Miranda idag kämpade jag inte ens med honom, då fick han och Norma kura ihop sig och sova i soffan 🙂 Det var så kul att träffa dig även om det var kort…kort men naggande gott 🙂 Kram kram!

  2. Va lite snö ni hade på jakten, jag kommer med taxarna 🙂 Nu vräker snön ner o det blir svårt för taxarna men det skall bli milt nästa vecka. HOppas det töar bort . Är inte klar med injagningen ännu och har drevprov med AYla 14 dec, men det lär nog brinna inne. Vi har ju älgjakt varje helg framöver då vi inte skjutit fullt på något av lagen

    • Det är bara du kommer Majsan 🙂 Vi har dock inte så många rådjur tyvärr…igår kväll kom kanske en decimeter och jag önskar inte heller så mycket snö för Beaglens skull…lite lagom spårsnö bara 🙂 Jag jagade älg förut men tyckte att just det där var ett problem, vissa år hann man ju knappt jaga nåt annat :-S Lycka till med både väder och prov! 🙂

      • Det har nu kommit lite snö till och det lär bli för tillfället slut för taxarna att vara ute. Jo bilden på SIlver blev jag nöjd med så jag sände den till JÄgarförbundet och den pryder nu hemsidan på måndadens hundbild. Var ju lite kul!
        Älgjakt på lördag men får se …lovat ganska kallt väder….rapport kommer 🙂

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

