Belöningsjakt, barnvagnsjakt & bemärkelsedag…

Torsdagen bjöd på en solig och fin dag, Norma bjöd på en halvtimmes slag innan hon fick upp och drev sedan i en dryg timma då Daniel äntligen fick bjuda henne på en belöning 🙂

 

Jag missade tyvärr detta då jag var på BVC för ”besiktning” av tvillingarna (vilket för övrigt gick jättebra) men Daniel var snäll och ringde så jag i alla fall fick höra lite av drevet 🙂 Denna dag hade jag även besök hela dagen av finfina lillebror Robin och på kvällen kom även finfina lillasyster Petra 🙂 Vi har såklart hunnit ut på mer jakt efter det, mestadels barnvagnsjakt för min del och kanske lika mycket bus som jakt i skogarna 🙂

 

Edde är väldigt hjälpsam med sina småbrorsor 🙂

 

Ja Henry och Harry har hunnit ha bemärkelsedag också; 1 månad gamla…och jag tänker på det klassiska uttycket: ”tiden går fort”. När Edward var liten minns jag att jag liksom väntade på att saker skulle hända, det hinner jag inte nu kan jag säga…det blir mycket att ”släcka bränder” som en bekant tvillingpappa beskrev första tiden med sina tvillingar.

 

Kul med kurragömma i skogen 🙂

 

Vår lilla busfröken Norma (på papperet: Bergvattnets Dakka) i full språng som nu är störst (fysiskt) bland hundarna och som fick sig en till belöningshare under söndagen. Vi hade då besök av några vänner som deltog i jakten och faktiskt var det både Röja och Normas hare…Norma hade varit ut på morgonen och skulle sedan vara hemma och vila var tanken…Röja fick upp en hare och drev den tills hon fick tappt och just då släppte jag ut Norma (jag hade just tagit av pejlen) på gården vilket resulterade i att hon tog upp haren som Röja tappat och vår vän Nicke fick skjuta den…så det blev efter lite utredningar en samlingsbild 🙂

 

Ha en fortsatt toppenvecka alla och försök att inte halka och/eller göra illa tassar!!! Förutom jakt har vi som vanligt en massa andra projekt; bland annat att få ordning i utbyggnaden och fixa till traktorn som kommer att bli som ny enligt Daniel…själv önskar jag mig fortfarande en L60…kanske något tomten kan komma med? Jag har ju varit jättesnäll 🙂

Categories: Barn, Hund, Jakt | 13 kommentarer

Inläggsnavigering

13 thoughts on “Belöningsjakt, barnvagnsjakt & bemärkelsedag…

  1. Annelie

    Alltid lika roligt att läsa din blogg. Är det bara jag som ser den GALNA blicken som den där Norma har??? Härligt att du har det så bra. Vi ses snart!

  2. Vilket härligt inlägg! Hoppas att pulkan anländer i veckan, för då kommer Aron o jag till helgen o snusar på Era små troll ♥

    • Ja det hoppas jag verkligen! 😀 Jag håller tummarna!

      • Verkar som att den har kommit än….Presenterna ligger här och väntar på småtroll…Får bli nästa helg förhoppningsvis om pulkan har anlänt, då har även gubben läge att följa med =) Kan vara kul för Daniel att ha en kompis som gillar annat än att snusa på små bebisar 🙂

      • ”Inte” skall vara med i första meningen :-/

      • Ha ha, jag förstod det Miranda! Ja, som sagt, den där leverantören är tyvärr inte snabb 😦 Men det vore absolut kul om ”gubben” också kunde hänga med 🙂 Vi får höras av under veckan! Ha en toppenhelg!

  3. Vilka härliga bilder och fina barn! Ja, tiden går fort! Vet inte om min förra kommentar kom fram (som jag skrev för ungefär 1 vecka sedan) så jag måste säga det igen -vilka härliga namn småpojkarna har!! Kul med harjakt också!

  4. Nu har jag lagt till dig så jag inte missar era bravader med jakt, barnvagnar och annat 🙂 Kul att det blev en hare.

    • Bra Majsan 🙂 Jag vet inte hur jag lägger till dig men jag har länkat till dig från min blogg så fler kan läsa om dig å dina hundar å se på dina fantastiskt fina bilder 🙂 Ha en bra helg!

  5. Härlig berättelse! Imponerande hur ni tar er ut på jakt trots små tvillingar och annat. Kul att Daniel ringer upp dig så du får höra drevet =)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

