Pappor, Port & Praktdrev!

Nu ska vi se, i min ”dagavilla” hjärna tror jag att det var onsdagmorgon som vi flydde hemmet för att tillbringa några dagar hos svärmor och svärfar i Skellefteå medan snickarna och målarna färdigställde utbyggnaden. Och, missförstå mig inte för mina svärföräldrar är fantastiska, efter några dagar där började jag (eller rättare sagt hela familjen) nästan drabbas av den ”allvarliga sjukdomen” som jag inte vet vad den heter men den är motsatsen till lappsjuka 😉 Vi firar hemkomsten, svärfars födelsedag i fredags och fars dag idag med en bild på farfar Bengt med händerna fulla…

 

Så klart firar vi även maken och pappan Daniel samt pappa Tord, hoppas ni haft den bästa fars dag! 🙂

Tillbaka till onsdagmorgon; när vi då skulle åka hela familjen för att bland annat öppningen mellan det befintliga huset och utbyggnaden skulle bilas upp hade någon (eventuellt hunden i fråga själv) släppt ut Norma och hon som är så duktig på att komma på inkallning var spårlöst borta. Svaret på frågan fanns en liten bit från huset: harspår! Hela familjen körde runt några varv och vi hörde henne driva i det ”berömda” contortaområdet. Vi beslutade oss efter många om och men för att åka och ringde in grannarna som hundhjälp. Efter minst sju timmars drev (och mången oro från vår sida) kom hon hem och kunde vila ut hemma hos grannarna 🙂 Så himla synd att missa det superdrevet live men jag gissar att det kommer fler chanser 🙂

Utbyggnaden är som sagt i princip klar, nu är det lite roligt finlir kvar så jag väntar med att lägga ut bilder till senare 🙂 Jag har i alla fall invigt den nya tvättstugan nu ikväll, tvättkorgarna var ganska fulla om vi säger så…det märks en tydlig skillnad på (bland annat) dem när man har tvillingbäbisar…

Jag och Edde har under veckan fått en hel del D-vitamin i form av ”skoterbobåkning” på hans Polaris (såklart) 🙂 Nu kan man dock ställa bort den igen för efter ett dygn med plusgrader och regn kan man säga att det bara är is och gräs kvar 😦

 

Wilda har också fått sin beskärda del i helgen då hon fått ut och lufta sig i fågelskogen tillsammans med stuggrannen Nicke 🙂 Röja däremot är i höglöpen och har fått ta det lugnt till hennes stora förtret. Som plåster på såren fick hon slicka skålarna efter mitt och Eddes farsdagstårtebak 🙂 Inte helt lätt med en make/pappa som är allergisk mot nötter och ägg bland annat och som inte gillar choklad…men denna Vaniljglasstårta visste vi att det var en favorit och såklart gjorde vi biffar och potatis till middag 🙂

 

Krossa 8 digestivekex och blanda med 50 g smält smör. Tryck ner ordentligt i en rund ugnsform med löstagbar kant. Vispa sedan 2,5 dl vaniljvisp ganska hårt och häll det över. Är man inte nötallergiker kan man dessutom ha i/på 50 g hackade hasselnötter. Ställ sedan i frysen i minst en timme och ta fram en stund före servering. Servera gärna med uppvärmda hallon. Mums! 🙂

Ha en fortsatt trevlig Fars dag!

 

Categories: Barn, Hund, Jakt, Recept | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Pappor, Port & Praktdrev!

  1. Oj, vad dom växer. Är så rädd att jag inte hinner se dom innan dom har vuxit och inte är ljuvligt doftande små bebisar mera,,,,Vilken härlig bild på Daniel och Tord, killas nästan i magen av skratt hos mig =) Hälsa Edde att vi tycker att han har en fin skoter!!! Här har det regnat så kopiöst! USJ! Jag som hade tänkt köra upp på jaktmarkarna med skotern för att gillra mårdfällorna, men det vår jag vänta med =( Ville inte gillra för tidigt, så att björn rev ned dom…Kram på Er och en extra kram till Edde och bröderna bus..o hunna såklart ♥

    • Nä, vi har inte gillrat våra heller och snön regnade ju som bort även här men vi fick lite snöfall i morse så att marken i alla fall är vit igen 🙂 Och nu ska det visst bli kallare sägs det 🙂 Varma kramar från Träsklandet! ❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

