Viltvård

Det är ju inte helt lätt för mig just nu att bege mig ut på någon längre jakttur, Daniel får sköta det så sköter jag det mesta av viltvården hemmavid 🙂 Tjärnlidens egna rovdjurskampanj kan man kanske kalla det 🙂

 

Det är ett konstant vakande vid fönstren och en natt när jag precis matat en av bäbisarna såg jag räven komma smygande mot åteln. Jag hann snabbt lägga i säng den lille och få räven på kornet 🙂 Redan natten efter såg jag en till men den kom undan…än så länge 😉 Det känns bra att som småviltjägare även göra en insats för deras överlevnad!

De yngsta medlemmarna i vårt ”familjejaktlag” växer och frodas och jag ser fram emot när vi kan vara ute ännu mer 🙂 Det är mycket mys inne nu och eftersom det börjar vara kallare och mörkare är det mycket mys framför brasan 🙂

 

Ha en bra viltvårdsvecka! 🙂

Categories: Hemma, Jakt | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Viltvård

  1. Annelie

    Helt rätt! Nu är dom väl skottfasta alla tre?!

  2. Grattis!!! Har inte gillrat mina fällor än, för jag är rädd att björn river sönder den :-/ Är vaken mitt i natten för att ta en Ipren och har värk i kroppen och misstänker att det är en förkylning på G. Kan inte sova om så jag kollar lite bloggar istället =) Härlig bild på dig och räven. Kramen!

  3. Hörrö, vi skall sälja lite möbler ur Arons rum. Ett hörnskrivbord som vi köpte på MIO. MKT fint skick! Som ny, med fack för böcker CD skivor och plats för PC och mkt mera. Sen en loftsäng från IKEA Tromsösäng. Skrivbordet ryms under den. Tänkte på Erat platsbrist och till Edde. Finns även en jättefin bilmatta. Kram

  4. Tittar in för att önska Er en trevlig helg ♥

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

