Aftonsol, Aftonjakt & Avancerade drev…

Det har varit en fantastisk vecka och helg med finfint väder och några dagars spårsnö (ja även många blöjbyten och inte så mycket sammanhängande nattsömn) 🙂 Henry och Harry har varit ute på sina första harjakter 🙂

 

 

 

Pratade med Normas (Bergvattnets Dakka) uppfödare förra veckan och hade väl inte direkt så mycket att skryta med men nu har vi det.  Hon måste ha hört samtalet för efter det har hon fått upp och drivit harar flera dagar i rad och i lördags drev hon en och samma i fyra timmar! 🙂 Fantastiskt bra! Hon är ju faktiskt bara sju månader. Tanken var så klart att lördagsharen skulle skjutas som belöning men den envisades med att krångelbukta i ett riktigt tätt contortaområdet :-S Nåväl, hon verkar ju verkligen ha fått smak på dem ändå 🙂 Söndagen var dessutom första dagen någonsin som hon faktiskt kunde ta det lugnt och vila hela dagen…

 

Jag har även kunnat gå ut på några korta men naggande goda aftonjaktturer med Wilda. Jag är inte så snabb och effektiv ännu men det är skönt att vara ute 🙂 Det har dessutom varit horribelt dåligt ”smygarföre” men men…

 

Aftonsolen har visat sig från sin bästa sida denna vecka vilket bara förstärker känslan av att bo på det mest fantastiska stället 🙂

 

Lite onödigt tycker jag dock att det var med tidsomställningen, kan vi inte skippa det? Till vilken nytta är det? Aftonsolen var här i alldeles lagom tid innan vi ställde tillbaka klockan! Vår förstfödde har ju dessutom någon slags biologisk väckarklocka som för det mesta är inställd på 05.15 och detta med att ställa om klockan ingår inte i hans beräkningar men det ska nog ordna sig…Man får istället njuta längre av fullmånen (just denna vecka i alla fall) och då är man extra vaksam på att kanske få se (och skjuta) en räv. Igår kväll när jag skulle gå och lägga mig skulle Röja ut och kissa en extra gång och vad ser jag då…jo räven står nedanför ladugården och ser på oss. Jag lyckas i största möjliga tystnad locka in Röja innan hon såg den och skyndade mig in, gissa om den var kvar??? Nää, såklart inte men skam den som ger sig 🙂

Ha en bra vecka alla!

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | Etiketter: , , | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Aftonsol, Aftonjakt & Avancerade drev…

  1. Jämman vad du har återhämtat dig snabbt! Jag ser gravid ut fastän jag inte ens väntar barn! Ser framemot att komma och hälsar på. Kram på Er allihopa ♥

    • Det handlar mest om den goda viljan 🙂 Och nu ser det bara ut som om jag är gravid med en bäbis 😉 Men det ska jobbas bort 🙂 Kram kram!

  2. Coolt att vara ute med småjägarna med Garmin i handen. Fina bilder!!

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

