Henry & Harry & Harspår

Jag hade ju som ställt in mig på det planerade snittet och intalat mig att det var det bästa MEN då kom bäbisarna på att de ville ut lite tidigare så natten mot måndag den 15:e åkte vi iväg mot BB. När vi väckte Edde på natten och sa att vi skulle stiga upp och klä på oss satte han sig yrvaket upp och frågade: ”Ska vi jaga hare?” 🙂

Efter många om och men blev tvillingarna ”utsnittade” på måndag kväll. Det blev onödigt komplicerat och efter nästan en vecka på BB och Barnavdelningen fick vi äntligen komma hem. Oj vad jag längtade!

 

Henry (till höger) vägde 3600 g och var 52 cm lång. Harry (till vänster) vägde 2600 g och var 48 cm lång. De små guldklimparna (och blivande jägarna får vi hoppas) är riktigt snälla och allt går faktiskt över förväntan 🙂

 

 

När vi var inlagda fick vi såklart ovanligt många bilder från rävåteln…typiskt…den förstod nog att varken vi eller hundarna var i närheten…Första natten hemma fick jag faktiskt en skymt av räven när den försvann bakom ladugården och jag var mitt inne i ett blöjbyte. Den är väldigt lurig den här räven, är bara tvärt fram till åteln och ”tväräter” för att sedan försvinna i mörkret.

 

 

Lite nysnö kom natten mot tisdag, perfekt för stövarvalpen! Bara en bit nedanför gården fanns dessa fina spår. Norma slagade länge och lyckades sedan få ”jösse” på benen och drev den en stund 🙂 Nu får vi hoppas på lite lagom med nysnö varje kväll 🙂

 

 

 

Det är väl självklart att man längtat hem till detta! Fina (jakt)morgnar! 🙂 Man känner sig ännu mer sjuk och dålig när man måste dels vara inomhus hela dagarna och dels ligga mest hela tiden…men nu är det bortgjort och alla mår finfint! 🙂

 

 

Daniel och Edde har såklart även varit ute på första skoterturen! 🙂 Jag och tvillingarna väntar nog några dagar till 😉

 

Avslutningsvis vill jag rikta ett stort tack till alla lyckönskningar och gratulationer och en extra puss och kram till våra barn- och hundvakter! Ni har varit och är ovärderliga! ❤

Categories: Barn, Hemma, Jakt | Etiketter: , | 11 kommentarer

Inläggsnavigering

11 thoughts on “Henry & Harry & Harspår

  1. Annelie

    Härligt att ni är hemma och att alla mår bra! Vi ses snart. Kram Annelie

  2. Grattis igen!! Vilka fina småprinsar du kom hem med!! Eller småjägare kanske 🙂
    Hör av dig när du vill ha besök!!
    //L

  3. Gunnel o Robert

    Du är fantastisk Mona! Skrattar lite för mig själv när jag läser både på och mellan raderna hur Jägar-Mona skiner igenom fast du är nysnittad och allt. Roligt att allt gått bra och att ni mår fint. Det blir spännande att följa den rävens vidare öden och äventyr! Hälsa familjen från ett snöigt Sandviken!

  4. O, vad vi längt att få komma. Aron sa det idag; Mamma, jag vet att du vill åka dit och snusa på små bebisarna, då kan jag passa på att köra skoter med Daniel” 😉 Krama alla tre små pojkar och hälsa pappa o vovvarna också ♥

  5. Stort grattis till småjägarna!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

