Slag, Shopping, Snö & Snitt…

Veckan och helgen har bjudit på mycket bättre väder än förra veckan 🙂 De drivande hundarna har haft många slag och mindre många upptag. De få harar som nu finns har blivit vita så jag gissar att de trycker extra hårt.

 

Jag och Edde anländer till harpasset…börjar vara lite trångt till och med på fyrhjulingen… 🙂

 

Har gjort lite höst/vinterfint ute på bron med hjälp av svärfar 🙂

 

Det är ju så mysigt när det blir höst och mörkt på kvällarna och man kan kura ner sig i soffan och läsa en bra bok, ibland är det dock svårt att hitta någonstans att sitta…

 

Alla hundar har var sin Bia-bädd men det är Wilda som mest föredrar dem och trots att hon ser väldigt avslappnad ut brukar jag säga att hon är som en indian (till skillnad från de andra), sover alltid med ett öga öppet…

 

Det är inte ofta jag åker till schtaan (Skellefteå alltså) för att shoppa men i lördags gjorde jag faktiskt det. Det känns som att jag fick lov att passa på, behövde bland annat en massa lampor och diverse inredning till utbyggnaden. Den största anledningen till att jag åkte var dock en finfin lunchdejt som var inbokad 🙂 När jag väl är i stan äter jag av någon anledning nästan alltid lunch på Wayne´s…de har bra lunchmat, mycket plats för barnvagnar och stora magar samt fräscha toaletter med skötbord 🙂

 

Mina goda vän världsmästaren i armbrytning och hennes söta son världsmästaren i sölning 😉 Fick en massa bra energi, många skratt och ärliga kommentarer 🙂

 

Det första mer rejäla snöfallet började igår och så här såg det ut i morse, perfekt spårsnö 🙂 Bara en bit nedanför huset hittade vi faktiskt rådjursspår så vi släppte Röja på det.

 

Hon tog på det direkt och började driva, väldigt rakt brukar det vara till skillnad från harjakt. Men, som hon nästan alltid gör när det är rådjur, verkar hon tappa intresset ganska fort och vänder tillbaka. Om Röja skulle rangordna sina jaktbyten blir det helt klart: 1. Hare, 2. Räv och 3. Rådjur.

 

Vi har dock aldrig skjutit ett rådjur för henne så det vore verkligen på sin plats. Idag blev det dock inget, här kommer Daniel, Nicke och Röja upp mot vårt hus efter avslutad jakt.

 

Det har fortsatt snöa hela dagen. Mina arbetskamrater har till och med varit ute och plogat vägar idag. Som tur var har jag och Edde preparerat våra fågelhus med mat under veckan. Senhösten är ändå lite som våren, en massa fina småfåglar dyker upp 🙂

 

Avslutningsvis bjuder jag på en sista bild av magen som knappast kan bli större innan onsdag då jag går in i vecka 40 och tvillingarna ska plockas ut med kniven. Jag har intalat mig en massa fördelar med det, till exempel kan man ju faktiskt planera hund- och barnvakter samt faktiskt vara utvilad inför bäbisarnas ankomst…det vore dock bra om man även kunde samla på sig en massa sömn i någon slags pott för det lär ju behövas här framöver…Min man är väldigt orolig för snittet medan jag är mest orolig för vad som komma skall efteråt men det löser sig säkert…eller det måste det ju göra 🙂

Nu ska jag klämma ner mig i soffan mellan hundarna efter en trevlig middag med goda grannar (här får man säga grannar trots att det är några kilometer mellan oss). Nästa gång jag skriver är jag trebarnsmamma…overkligt! 🙂

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt | Etiketter: , , , , | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Slag, Shopping, Snö & Snitt…

  1. eli

    Vilken spännande onsdag! Stort lycka till! 🙂

  2. Marina

    Späänannde å det kommer gå kanon.!!! Kram Vännen! Hörs imorgon!

  3. Gunnel o Robert

    Våra allra varmaste lyckönskningar till er kommer här! Så fin du är Mona! Ska hålla alla tummar och tår på onsdag när jag åker tåg genom Norge til Gbg för att snusa på lille Vilgot!

  4. Solan

    Lycka till !!. till er båda att bli 3 barns föräldrar, de sägs ju att alla goda ting är 3. /Solan å Hasse

  5. Härlig läsning. Det har hänt mycket ser jag. Lycka till nu med snittet, hoppas att allt går bra och att de små mår fint!

  6. Vilken härlig mage! Lycka till, allt kommer säkert att gå jättebra 🙂 Tänk att få två pyren på en gång, häftigt!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

