Paraply, Projekt & Planerat snitt…

Ja jag är inte så förtjust i paraply men är det någon gång man skulle använt det så är det ju nu…suck…det regnar och regnar och regnar…jag kan tycka det är lite mysigt med LITE regn eller KORTVARIGT mycket regn men det förstör lite för jakten detta evinnerliga regnande 😦 Idag chockade sonen med att sova till halv nio vilket aldrig någonsin hänt…jag misstänkte att något var fel och visst hade han lite feber…Jag tror dock att det är nyttigt med lite frisk luft så under dagen (då det inte regnade) var vi ut en liten sväng till skogs med ”lilla” Norma 🙂

 

 

Det finns faktiskt en hel del blåbär kvar att mumsa på till Eddes stora glädje 🙂 Det kan man såklart även mumsa på inne, kanske till en bra jaktfilm 🙂 Nu när det har regnat och regnar så mycket tänkte jag rekommendera några bra filmer, har lite svårt att välja men jag börjar med dessa tre som är väldigt sevärda, flera gånger till och med:

 

En hel del andra projekt har vi också hunnit med, bland annat har vi äntligen fått som en helt ny trapp 🙂 Jag skulle såklart ha haft en före-bild också men om vi säger så här; den var vit- och mörkbrun (målad) samt med en sliten gråvit korkmatta på stegen samt väldigt opraktiska skruvade guldlister på kanterna…huvva…nu ser den i alla fall (över alla förväntningar – mycket bra jobbat Tomas!) ut så här:

 

På utbyggnaden har det också hänt massor, skalet är helt klart och alla väggar, el och dylikt är klart på insidan. Idag har målaren börjat sitt jobb och imorgon anländer fönster och innerdörrar 🙂

 

Vi håller även på att modifiera garaget lite eftersom ”minibussen” inte gick in genom portarna :-S Öppningen är klar och till helgen ska Daniel och svärfar bräslå om hela garaget 🙂 Även mina postlådor är helt klara, svärfar har lackat dem med båtlack och till helgen hoppas jag få upp dem 🙂

 

Laga mat måste man ju göra även när det inte regnar men om det regnar kan man ju lägga ner lite mer tid på det momentet 🙂 Här kommer ett smarrigt recept på ”KÖTTFÄRSBAKELSER”:

 

Låt 4 msk ströbröd och 1 msk maizena svälla i 2 dl mjölk. Tillsätt sedan 1 msk viltfond, 1 msk soja, 1 ägg, 1 dl finhackad lök, 1 paket finstrimlad och förstekt bacon, 1½ dl riven smakrik ost samt salt, peppar och timjan. Blanda samman allt och tillsätt sedan 500 g älgfärs.

Sätt ugnen på 250 grader.

Pensla en muffinsplåt eller muffinsformar med smält smör och fördela färssmeten i. Toppa med créme fraiche, skivade tomater och lite riven ost.

Sätt in bakelserna i ugnen och sänk temperaturen till 175 grader, grädda i ca 30 min.

Potatisklyftor med favoritkryddor samt mycket smör och olja passar bra till 🙂

 

Avslutningsvis kan jag berätta att jag fick denna folder med mig hem efter gårdagens ultraljud…om de inte behagar försöka komma ut innan så har vi alltså fått tid nästa onsdag, på utsatt datum…17 oktober…känns lite skumt med ett planerat datum…och då blir vi overkligt nog tvillingföräldrar… ❤

 

Categories: Barn, Hemma, Hund, Jakt, Recept | 6 kommentarer

Inläggsnavigering

6 thoughts on “Paraply, Projekt & Planerat snitt…

  1. Hans-Olof Lindberg

    Angående eran trapprenovering vill vi bara informera om att de opraktiska listerna på trappen var halklister som arbetsteutapeuten rekomenderade i samband med handikappanpassningen.. så att trappen skulle kunna användas för gångträning. Annpassning gjord för 25år sen därav den nötta trappen. För övrigt så gäller de en gammal trapp å ett gammalt hus ./ Hasse

    • Jag har full förståelse för det Hasse och känner även tacksamhet – om inte trappen varit gammal och välanvänd hade jag ju aldrig fått igenom ett sånt här projekt 🙂

  2. O, jag ryser då jag läser om ditt snitt….skall bli roligt att få se dina små tröll ♥ Detta regnade gör en döless, men nu har det varit uppehåll i två dagar och det skall visst vara bättre i helgen, så det står älgjakt på schema. Aron skall vara hos gu´far och per-Ola är i Kiruna. Hunderna får vara hemma. Hoppas Edde är kryare. Ha en fin helg ♥ Kramen ♥

    • Ja det känns lite sådär men ska bli kul att se vilka Piff å Puff är 🙂 Edde är frisk och på förskolan idag 🙂 Det låter bra med en regnfri helg! 🙂 Skitjakt och toppenhelg på er! Kram kram!

  3. Trevlig blogg och kämpa på nu när det blir mer än en….

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

