Fjällsemester!

Jag avslutade ju förra inlägget med att se en räv på ängen vid vårt hus, här är en lite mindre bra bild på den:

 

 

 

Edde har börjat på sin rumsrenhet men gör det helst ute (denna gång dock i potta) och det är väl klart en sommardag och med vår fina utsikt här hemma är det nog inte så dumt 🙂

 

 

Vi brukar åka till fjällstugan minst en gång per sommar och det var lika underbart denna gång. Ganska kallt och lite med fiskar…för oss i alla fall…men ändå. Vi åkte dessutom upp den 19 juli, på min och Daniels ”Blomsterbröllopsdag” och så här såg det ut då, den fantastiska dagen för 4 år sedan:

 

 

Det är ju så vackert och rofyllt i fjällen, jag har gått igenom alla bilder från fjälltrippen och har extra svårt att välja denna gång så här kommer alldeles för många bilder:

 

 

Det började bra med en fin öring på bottenmete i Tjaktjaure men efter det släppte både krokar och fiskar…de finns i alla fall där nere 🙂

 

 

Edde och kompisen Oscar hann såklart med en hel del entreprenadjobb utanför stugan 🙂

 

 

Jag och Jennie gick en liten tur efter Guijaureleden och alla hundar satt riktigt fint ända tills Norma kom och raserade allt 🙂

 

 

Lite lydnadsträning hann vi också med på fjället 🙂

 

 

Norma väntar snällt på spången 🙂

 

 

Dagen efter tog vi med familjerna på en annan fjälltur, här ser man ”Norskberget” där mycket snö fanns kvar och där det till och med kommit lite nysnö under natten.

 

 

Det är kul med snö året om och Edde som pratar mycket skoter fick minsann mer ”vatten på kvarnen” 🙂

 

 

En stycke busig hundvalp och två stycken busiga människovalpar drar iväg på äventyr 🙂 Det är lite med andan i halsgropen man är på ett mer kuperat fjäll med ”lomhörda” småttingar, jag rekommenderar minst två vuxna per människovalp 🙂

 

 

Inte helt lätt att få alla i familjen att sitta stilla och dessutom titta in i kameran, här är ett av försöken 🙂

 

 

Fikapaus i kåtan omgiven av Sveriges finaste fjäll (enligt mig då) på Sandvikens Fjällgård. Det är där vi har stugan och där finns även lite stugor att hyra: http://www.sandvikens.se/

 

 

Igår drog vi på eftermiddagsutflykt till Tjaktajaurälven 🙂

 

 

Att det kan vara så roligt med vatten? Här gäller samma rekommendationer som uppe på fjället när det gäller människovalpar… 🙂

 

 

Fiske i olika vattendrag men med samma resultat; noll…

 

 

Herrarna stod för matlagningen, eller rättare sagt Stellan…Captain Morgan alias Daniel verkar inte pyssla just med det 🙂

 

 

Det blev i alla fall ett fantastiskt smarrigt resultat; kronhjortssouvas 🙂

 

Categories: Barn, Borta, Fjällen, Hemma, Hund | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Fjällsemester!

  1. Vilka underbara bilder du har lagt ut!!!! Innan jag skriver mera måste jag bara berätta att jag drömde om oss i natt. Vi låg på BB tillsammans och krysta hahahhaa, det var märkligt (= Så det kan bli (=

    Otroligt rolig brudbild, jag blir alldeles varm i hjärtat av att se den! Vi är inte gifta än, men pratat smått om det….kanske är dags nu då det har gått 13 år (= och det närmar sig 14…

    Rolig bild på Edde o pottan….♥ Fick du SJ igår? Det skall vara en uppmuntringstävling i den nu. Stod inte tills hur länge, men vi skall väl vara med våra kottar, eller hur!

    Saknar våra pratstunder, skulle behöva det nu…Lappsjuka tror jag!

    Thai´s tass blir lite bättre, men det går sakta och det gör ont i mig att han måste ligga i bur hela dagarna, men jag har inte nåt val om jag skall få till han innan jakt och prov.

    Kram på dig o din familj! Vi hörs ♥

  2. P.S du får bjuda mig på kronhjortssouvas, då vi träffs, såg jädrigt smarrigt ut! D.S

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

