Mer projekt, minisemester & mycket lyckad utställning!

Veckan har fortsatt i full fart, svärmor och svärfar har varit här några dagar vilket bland annat resulterat i en ny bro och färdig grund till gäststugan/sovstugan som förhoppningsvis ska bli klar under sommaren 🙂

Nu fattas bara lite räcken på sidorna 🙂

Tur det finns resurser på mitt jobb i form av fina traktorer till arbetet med gäststugegrunden 🙂

Jag har även kunnat plocka in och njuta av de första rädisorna 🙂

Efter allt pyssel hemma åkte vi på minisemester, först till min pappas hemtrakter kring Överkalix där det denna helg är den årliga gigantiska marknaden 🙂 Hundarna fick mycket miljöträning och även sonen som bland annat fick åka sina första karuseller…

Väldigt nöjd son som hade full koll på ”sina släpar” 🙂

Överkalixmarknaden är väldigt bra tycker jag eftersom det finns mycket fint hantverk att se på och jag som väldigt sällan har smycken investerade i ett armband. Hon som sålde dem föreslog att jag skulle välja ett med några slags kvinnosymboler men jag valde detta med ”jägaren och fiskaren” 🙂

Vi åkte den traditionella rundturen förbi pappas hemby bland annat och stannade till Eddes glädje till på traktormuséet…där hade han nog kunnat stanna några dagar 🙂

Efter lite samkväm i husvagn med nära och kära åkte vi tillbaka mot Morjärv där vi hyrde en liten stuga till väldigt bra pris. När vi vaknade var dock vår frukostmat genomfrusen i det lilla kylskåpet så vi fick ila till Töre för att hinna äta en hälsosam frukost bestående av grillkorv, bananer och kaffe innan vi skulle vara tillbaka i Morjärv för Beagleutställningen.

Den icke så graciösa matten visar upp den väldigt graciösa Röja 🙂

Röja fick fantastiskt bra kritik och de bästa omdömen hon kunde få i öppen klass; Excellent och CK. I konkurrens blev hon 2:a av 9 vilket ju är fantastiskt bra! Vi fick dessutom en extra applåd för att vi hade så fin kontakt…”en fröjd att se” sa domaren 🙂 En fröjd för mig att höra eftersom jag tycker att det viktiga är att hunden har kul under sådana här tillställningar. Nu gäller det att fixa en 1:a på jaktprov i höst så vi kan tävla i jaktklass nästa år 🙂

Röjas fina rosett 🙂 Jag kan även berätta att jag under dagen lyckades med konststycket att bränna halva mitt ansikte…några nyanser mörkare än rosetten :-S

Edde och Norma fick åka med morfar och mormor Lena till stugan i Finnträsk medan vi var på utställningen. Vi kom sedan dit lagom till god middag och sedan var det bara att åka hemåt.

Nu är det uppladdning efter helgen och morgondagens 90-årsfirande av min farmor som gäller.

Och nu ser jag en räv strosa runt på vår ”lägda”, jag ska skynda mig att skjuta den…med kameran…Ha det bäst!

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Mer projekt, minisemester & mycket lyckad utställning!

  1. Jihooooo!!!!!! Stor grattis med CK:et!!!!! O, jag vet vilken kænsla det ger (ursækta stavningen, men jag ær i Norge (= ) Tycker du borde fått ett CK du med, før det kan inte vara læt att springa med två i bagaget (= Superfint armband, gillas starkt! Kram o grattis æn engång ❤

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

