Konst, knott & kadaverdisciplin!

Hade tänkt påbörja lite semester denna vecka men det fanns så mycket jobb att göra, några utflykter hann jag dock med. Jag var bland annat en sväng till Burträsk för att hälsa på pappa och plastmamma, gå på marknad samt njuta av den årliga fantastiska konstutställningen i Kvarnbyn.

 

 

Konst visas i tre olika byggnader, här är vi inne i den gamla kvarnen och här brukar oftast min favoritkonstnärs alster visas, Per-Erik Wikström. Förra året hade jag sådan tur att jag fick besöka honom samt välja ut en tavla som morsdagspresent av min käre make 🙂

 

 

Kvarnen från utsidan…och tänk att det alltid är bra väder under denna konstvecka…i alla fall när vi brukar besöka den.

 

 

Jag kunde inte låta bli, hur fint är det inte inifrån kvarnen?!

 

I vanlig ordning körde jag även ett litet lydnadspass med pappas gråhund Nico (Reteps Noak). Det är långt ifrån kadaverdisciplin men roligt för alla inblandade 🙂 Våra egna hundar har även blivit extra plågade denna vecka då jag varit utan sonen nästan hela veckan. Norma börjar faktiskt kunna gå något som liknar fot och Röja har jag anmält till utställning i Norrbotten nästa helg, frågan är bara om jag kan springa med henne i ringen eller om det blir hårdträning med Daniel också 🙂

 

 

Nico är betydligt bättre i älgskogen än på lydnadsplanen men garanterat alltid pigg och glad 🙂

 

 

Trötta drivande hundar efter mattes träningspass 🙂

 

Idag har vi sjåat på en massa hemmavid bland alla knott, det finns miljarder av dem här uppe på ”berget”, skulle hellre ta mygg om jag fick välja men det får man ju inte. Jag och Edde drog på en utflykt till Bastuträsk, lastade släpen full med matjord, kollade in alla fina traktorer på mammas jobb, åkte hem till Hanna och Alvin där mammorna fick rejäla ”brännskador” av solen, miljötränade sönerna genom att först äta lunch på Bastuträsk Värdshus och sedan glass på Affärn 🙂

 

 

Edde och Alvin äter glass till efterrätt och kollar in spännande fordon kring affären.

 

 

Norma ville också leka med Edde på släpen.

 

 

Fina och busiga Edde på släpen ❤

 

 

På utbyggnaden är nu plattan gjuten…med några oönskade tassavtryck från en viss stövarvalp…Jag har ju haft stövare förut men verkar ha förträngt hur busiga de faktiskt är och de växer ju lite fortare fysiskt än mentalt…Idag till exempel har jag i vanlig ordning hämtat in saker som följer med henne ut ibland, gjort middagssallad två gånger eftersom hon lyckades dra ner skålen på golvet den första gången, plockat ner henne från studsmattan och barnvagnen samt plockat strimlad myggspiral från soffan…suck…men jag tröstar mig med att det är bra att hon är framåt, ihärdig och tuff inför hösten 🙂

 

 

Jag har även hunnit hämta nya däck och fälgar till ”minibussen”…det går ju inte annars…lite fåfäng får man väl vara trots att man har en sådan?! 🙂

 

Nu är det hög tid att ”vika in årorna” och ladda inför resten av helgen som bjuder på bröllop, dop och förhoppningsvis lite övningsskjutning inför hösten som inte kan komma fort nog 🙂

 

 

 

 

 

Categories: Barn, Borta, Hemma, Hund | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Konst, knott & kadaverdisciplin!

  1. O, vad Norma har blivit stor!!! Jag tycker att jag är stressad med allt, men du verkar ha mera att göra och då med två ”passagerare” i lasten 😉 Här är det också mkt knott/mygg och skit. Allt är senare iår så dom överlevde väl frostnätterna. Har tyvärr dock endast sett EN tjäder kyckling…. :-/ Vad blir det för höst? Edde är ju för söt med det goda flinet och vassa hörntänder! Ha det fint och kram till Er alla ♥

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

