Midsommar vid havet, myggor å älgar…

Innan vi åkte på det traditionella midsommarfirandet ute vid havet kom själva ”byggfirmechefen” för att kolla in arbetet med vår utbyggnad. Han hade med sig sin jämthundsvalp som är två veckor yngre än Norma…de fullkomligen älskade varandra och körde verkligen järnet:

 

Vi anlände till svärmor och svärfars fantastiskt fina egengjorda stuga vid havet (inte så långt från Bjuröklubb) för att fira tillsammans med släkt och vänner. Det var fantastiskt bra väder, rent statistiskt tror jag just denna dag har väldigt liten chans att vara bra men det var den som sagt och myggen kom egentligen inte med full styrka förrän dagen efter. Här kommer lite bilder från helgen:

 

 

Daniel och hans pappa Bengt har inför denna sommar till och med byggt en hundgård bredvid sovstugan där vi brukar härbärgera 🙂

 

 

Edde och Gurra leker med diverse entreprenadmaskiner i sandlådan 🙂

 

 

Edde och Rolle, gissa vem som är snabbare… 🙂

 

 

Midsommaredde med många nya myggbett…speciellt kring ögonen…de rackarna är ju bra fågelmat men det är ändå oftast svårt att se något positivt med dem och varför man helt enkelt inte kan utrota dem…

 

 

Lite utflykter hann även jag och svärfar med, här är vi på Västerbottens östligaste udde, jag tror att det hör till Storsand…

 

 

Igår kväll släppte jag ut hundarna för att kvällspinka och anade något i ögonvrån, jag ”viskade” in hundarna och tog denna inte alltför bra bild genom köksfönstret. Det är en älgtjur som hittat vår saltsten 🙂 Han traskade runt där länge så nattsömnen blev lidande igen…det är ju så fascinerande, man kan inte se sig less på vilda djur. Jag är även väldigt tacksam för min fantastiska och kanske lite ovanliga morgongåva jag fick av min make då vi gifte oss för snart fyra år sedan:

 

 

Det var dock inte bara skojsigheter för oss under helgen, eller i alla fall inte för min man och en av mina duktiga småbröder…medan jag njöt av god mat och fika ute vid havet samt ett efterlängtat besök i Norra Renbergsvattnet hos goda vänner med många hundar fixade Daniel och lillebror Johnny rörmokeriet på utbyggnaden:

 

 

Vi har även inhandlat en grej jag aldrig trodde jag skulle äga…en minibuss…det blev en Transporter som jag önskade och den är faktiskt över förväntan, lite extraljus och nya fälgar så 🙂

 

 

 

Categories: Borta, Hemma, Hund | 1 kommentar

Inläggsnavigering

One thought on “Midsommar vid havet, myggor å älgar…

  1. Vilken härlig bild på Edde ♥ Verkar som att Ni har haft en fin midsommar! Grattis med ny bilen också. Kikar in för att önska en trevlig helg ♥ Kram!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

