Händelserik Helg…

Ja det har varit en händelserik helg eller kanske snarare en arbetsam helg…Det började i alla fall inte med arbete utan med lekkompisarna Hanna och Alvin som kom på besök; vi mammor och söner lekte en massa, mumsade fruktsallad och brände med fyrhjulingarna 🙂 Här är Hanna och Alvin:

 

 

Sedan tog arbetet vid, bland annat skulle en till port installeras på verkstaden. Jag hade lånat hem en av jobbtraktorerna och jag vill lova att jag önskar mig just en sådan (L60F) som gårdstraktor istället för vår gamla David Brown…På bilden syns även Wilda spatsera omkring och denna helg fick vi (till min stora fasa) slita bort en fästing från hennes nacke…bläää…det finns få saker jag tycker är så äckliga! Vi måste skjuta fler rådjur som drar hit de där rackarna!

 

 

Lite grushögar har dykt upp på gården inför kommande utbyggnad som ska påbörjas i veckan. Dessa högar fungerar bra även som lekplats för både hundvalpar och människovalpar:

 

 

Vi ”upptäckte” även en blombänk (jag trodde inte att det fanns någon) som inte varit rensad på några år…suck…Daniel sa dock att jag var tvungen göra det annars skulle han göra gräsmatta av den. Där finns både lupiner och rosor så jag drog fram skottkärran och hade en hel del hjälp av Norma…på gott och ont…

 

 

Hela söndagen spenderade jag i Tåmeträskskogarna för sista viltspårkursdagen och Röja har gjort fantastiska framsteg, nu går det nästan lite för fort. Nu är frågan om det blir anlagsprov innan denna höst eller nästa, det är jag och min mage som begränsar oss :-S Det tar på att gå viltspår, för både hund och matte, här vilar Röja upp sig i hundgården:

 

 

Edde brukar få välja var vi ska äta ”mellis” när vi kan sitta ute och medan vi avnjöt bullar och festis på skjutstolen bakom ladugården kom denna renherre spatserande över vår äng:

 

 

Idag, måndag, har som sagt arbetet med vår utbyggnad precis börjat och redan gått lite fel…grävmaskinen grävde först av en oidentifierad kabel och stötte sedan på berghällan lite väl högt upp…tur att jag har ett bra jobb med både grus, traktorer och lastbilar 🙂

 

 

Varje år brukar jag antingen glömma bort, eller hör och häpna så har jag inte hittat tillräckligt mycket maskrosor för att göra maskrosvin. Det här året har jag både kommit ihåg det (före midsommar vilket tydligen är viktigt) och det finns massor av maskrosor men nu får jag ju inte ens drick vin…hm…hur gör jag nu då?

 

 

Ja ja, istället får jag se fram emot en härlig arbetsvecka med massor att göra, efterlängtat besök från Högland samt traditionellt midsommarfirande ute vid havet 😀

 

 

 

Categories: Hemma, Hund | 2 kommentarer

Inläggsnavigering

2 thoughts on “Händelserik Helg…

  1. Oj, vad stor Norma har blivit!!! Fästingar är verkligen ett onödigt ont. Fatta inte vad dom har för syfte i vår biotop? Själv jobbar jag bara två dagar till, sen blire två veckor komp och två veckor semester. Precis lämpligt nu då vi får hem valpen (= Kan hända att vi måste avboka våran visite….jag hör av mig imorgon om hur det blir…Ber om ursäkt om det ;-( Ha en fin kväll du o din familj ♥ Kramen!

  2. Trevlig midsommar önskar jag dig och dina ♥ Krama Edde och alla voffsar! Hoppas vi ses vecka 27 ♥ Varma kramar från oss i Högland ♥

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

