Fiskar & Klövar…

Under helgen var jag och lillasyster Petra på viltspårkursens andra dag. Vi har verkligen lärt oss att träning ger färdighet 🙂 Här är Röja med spårets slutbelöning (ja den plus en massa korv):

 

 

Medan vi roade oss i Tåmeträskskogarna var resten av min familj på besök hos Eddes farmor och farfar i deras fantastiskt fina havsstuga. Edde fick då chans att ägna sig åt vad som verkar bli en favorithobby (till vår stora glädje): fiske. Ur havet fick de upp inte mindre än 15 sikar och några öringar 🙂 Farmor Eva har fotat och jag har lekt lite med bilderna i den fantastiska appen ”Instagram” 🙂

 

 

 

 

Under helgen hann vi även med lite fröplanteringar, bakning, fikafrämmen och tittande på bilar…ja nu måste vi ju faktiskt titta på det jag aldrig trodde jag skulle titta på; minibussar :-S Helst skulle jag vilja ha en Transporter eller Caravelle, ganska ny, billig och fyrhjulsdriven…ganska omöjligt alltså 😦

Viltspaningen under söndagen genomfördes i bil eftersom någon beställt alldeles för mycket regnväder. Edde var nöjd i alla fall och vi hittade bland annat min jämlike i älgskepnad; ko med dubbelkalv och hon verkade ha ungefär samma humör som jag har nu…

 

 

 

Categories: Hemma, Hund | 3 kommentarer

Inläggsnavigering

3 thoughts on “Fiskar & Klövar…

  1. Härlig text och härliga bilder! Viltspaning från bil är ju smart när regnet envisas att strila ned!

    • Tack! 🙂 Ja bilen funkar oxå bra, man kan ju till och med åka lite längre 🙂 Jag såg att ni varit på väldigt spännande viltspaning! 🙂

  2. Vilka underbara bilder! Längtar tills vi anländer till Äventyrsländet….tyvärr kommer vi så sent, för jag slutar jobba 17:20…fixa inget mat… Huvudsaken vi får träffas! Stora kramen o tack för gratulationen….Har svårt att ta in det, tyvärr!

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

