Självförvållad sömnbrist…

Ja nu kan man ju tro att även detta handlar om tvillingarna som växer i min mage men det börjar faktiskt sjunka in och blir mer och mer accepterat för varje dag som går, nu är de ju där inne så det är bara att göra det bästa av det! 🙂 Nä det som ger mig sömnbrist är våren i kombination med alla djur som rör sig runt huset…jag kan ju knappt gå och sova för det är så mycket spännande att se på…tyvärr är jag och kameran fortfarande lite oense vad gäller att zooma och fota djur i skymning…otroligt irriterande och jag tar gärna emot tips!

Varje morgon och kväll är det i alla fall två-fyra harar här ute. Man brukar även få se bland annat rävar (trots att jag och Daniel skjutit tio stycken i vinter…här på gården!), skogsfåglar och älgar. När jag och Edde kom hem vid halv fem i afton stod en fjoling bredvid vägen bara en bit nedanför huset, de har inte riktigt alla hemma! Men hur roligt är det inte att se allt djurliv! Fantastiskt! 🙂 Jag hoppas bara att jag slipper hitta det jag hittade i fjol:

Den här lille satt vid vägen helt nära vårt hus när jag kom hem från jobbet en afton, jag slet upp mobilen och började fota men insåg snart att något var fel eftersom den inte ville röra sig så mycket…när den äntligen började ”försöka skutta” iväg ser ni problemet…

Hela bakdelen var bortsliten, förmodligen av en rovfågel!? Jag avslutade harens lidande och det krälade till och med likmaskar i bakdelen…fy tusan…naturen kan vara grym och ett skott kan vara skonsamt!

Men nu ska vi inte fördjupa oss i detta tråkiga utan tänka på alla harar som glatt skuttar här utanför huset nu i denna stund (jag ser i alla fall två, fortfarande ganska vita). Dessa ska få bli drivna ordentligt i höst, jag längtar och hoppas att sommaren går fort! 🙂

Lilla Norma kommer mer och mer in i familjen, nu kan både Röja och Wilda till och med tänka sig att leka med henne en stund. Hon är en riktigt cool tuffing, stressar inte upp sig i onödan…så länge det inte gäller mat…Vi har inte haft någon vare sig halsbands- eller koppelträning ännu men det kommer. Hon har fått träna några korta stunder i hundgården men det verkar inte upplevas som något paradis, hon följer nog gärna med mig på jobbet för alltid. Eftersom jag och kameran kommer överrens dagtid kommer här dagsfärska bilder på Norma under dagens skogsäventyr:

Nä nu ska jag fika lite, kvällspinka hundarna, gå runt i alla fönster och kika och sedan hoppa i säng (förhoppningsvis inte alltför sent)…god natt!

 

Categories: Hemma, Hund | Etiketter: , , | Lämna en kommentar

Inläggsnavigering

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

