Ultraljudschocken…

I onsdags var det dags för det första ultraljudet och jag var inte orolig över någonting…Barnmorskan (om det nu är en sådan som utför ultraljud?) drog först ett varv över magen och jag hann se att det var någonting där inne vilket är som skönt eftersom man inte vetat innan, man kanske var skendräktig? Efter denna snabba blick av min mage sa barnmorskan de chockerande och oförglömliga orden:

”Såg ni vad jag såg?”

”Nää…” sa jag och Daniel.

”Det är TVÅ!”

Jag började genast storgråta och Daniel såg mest ut som att han skulle svimma, han var dessutom tvungen att göra ett toalettbesök mitt i allt. Herregud, vi som bara skulle ha två totalt! Nu blir det tre, tre pojkar…Hur ska det gå? Hur ska man klara av det? Allt blir som omkullkastat; måste vi bygga ut, köpa ny bil och hur ska det gå med jakten, kan man ha tvillingbärsele? Tips och råd till kontrollmänniskan som måste släppa taget mottages tacksamt! Frågorna är många och vi tar en dag i taget, vi har haft som en hel helg av terapi med varandra, familj och vänner. Man får tänka som Heidi säger: ”framåt, uppåt”!

Så här ser jag ut nu i vecka 18. Kanske ser jag stor ut men det gjorde jag med Edward också, därför var jag inte ens orolig denna gång…att det skulle vara två alltså. Jag kände mig dessutom ganska lugn med allt eftersom man ju gjort detta förut men nu blir ju ingenting sig likt, inte ens graviditeten…

Vi har hunnit med en hel del lek och bus ute också, sandlådan har tinat fram till Eddes stora glädje och likaså rabarberna:

Vi har även hunnit en sväng till Burträsk och grattat finfina kusin/lillebror Jim som fyllde hela 30 år. Han hade ingen kris utan tyckte tvärtom att det bara blev bättre 🙂

Och lilla Norma växer och frodas. Hon och Edward far på många upptäcktsfärder tillsammans. Hon är en liten tuffing och har till och med så smått fått börja ligga nära Röja, Wilda är inte alls lika enkel men det kanske kommer, hon har i alla fall fått busa med henne lite lätt 🙂

 

 

Categories: Hemma, Hund | 8 kommentarer

Inläggsnavigering

8 thoughts on “Ultraljudschocken…

  1. Jag kan gott förstå att Ni hamnade i chock, för det skulle jag garanterad göra! Vet att Ni kommer att klara det galant. Allt i livet har sin mening och även detta med triss i pojkar! Vi i Högland skickar en STOR grattis kram. Vi ses snart ♥

  2. Gunnel

    Kära Mona o Daniel! De här tre småpojkarna är bara att gratulera som får er till föräldrar! Kram från mig och Robban!.

  3. Ellinor

    Grattis underbara Mona – förstår att ni blev chockade men tänk triss i pojkar 🙂 GrattisKramar

  4. Alla goda ting är tre ♥ Jag längtar också, men är även lite orolig hur tiden skall räcka till….men du är väl den sista jag skall berätta det för 😉 Tänker Ni starta på nåt prov framöver? Vore kul…men kan förstå om Ni inte har tid. Ställer gärna upp och hjälper till, det vet ni! Kramen och klappa kullan ♥

  5. Du underbara människa!!!! Tack för erbjudandet! Dito säger jag bara ♥ Fick höra nåt roligt från en kamrat om en som skulle ha tvillingar, men jag törs inte skriva det, för då blir du väl orolig 😉 Skall berätta om det då vi träffs! Det kommer att bli tufft för Er, men med ditt lugna humör, kommer det att gå galant! Vi ses snart! Kramen ♥

  6. Grattis Mona till den dubbla lyckan=). Vet själv hur det var för snart 14 år sen när jag var i v 25 och fick reda på att jag bar på tvillingar..
    Hoppas du i övrigt har en bra graviditet. Men tvillingbärsele det har jag inte hört nåt om..

    • Tack! Ja du vet ju verkligen vilken chock det kan bli men jag antar att man klarar av det på ett eller annat sätt 🙂 Det känns dock fortfarande lite overkligt…Nä jag tror inte att det finns någon tvillingbärsele, man får nog ha en fram och en bak i så fall 🙂

Kommentera

Blogga med WordPress.com.

