Bredband & Bäverjakt…Jaktmässa & Jakthundsvalp…

Ja nu var det lite för länge sedan jag gjorde ett nytt inlägg. Har väntat och nu äntligen fått till ett riktigt bra internet här uppe i träsklandet med hjälp av ADSL och telefonjacket 🙂 Det mobila vi haft innan har varit under all kritik!

Mycket har såklart hänt under denna vecka, förra helgen bjöd bland annat på bäverjakt…dock utan byte men det är ju trevligt att vara ute  i alla fall…jag har lite svårt för jaktformer när jag måste sitta stilla och tyst länge men ibland går även det 🙂

Under den gångna helgen hann vi även med en sväng till Arvidsjaur och jaktmässa som faktiskt var över förväntan, vi fyndade lite kläder, goda korvar och dricka och drömde om ljudddämpare och pipbyte. Jag investerade även i en ny kamera som jag har funderat ett tag kring, världens första kompakta systemkamera Nikon 1…ska bli spännande att se vad den går för. När vi kom hem hade vi fått en dryg decimeter snö och ännu en decimeter kom under kvällen…jag pratar alltså om den 5:e maj!?!

På söndagen bar det iväg mot Dorotea för att hämta hem familjens nytillskott…vi startade tidigt och hann svänga förbi finfina storjägaren Miranda Frings med familj som bor i Högland cirka 5 mil utanför Dorotea. Vi var ju liks ”i närheten” och det var väldigt trevligt att se hur hon bor, jag kan tipsa alla om att läsa hennes väldigt fina blogg (se länk).

På Bergvattnets kennel fick vi såklart träffa de fantastiska uppfödarna, flera andra valpköpare, fick god mat och fika samt en underbar hundvalp och blivande dubbelchampion; Bergvattnets Dakka som vi bestämt oss för att kalla Norma.

De andra hundarna har verkligen funderat på vad vi ”dragit hem” och mestadels ignorerat henne samt försökt hålla henne på avstånd med diverse morrningar, hon är dock en tuff liten dam och de andra börjar sakta men säker mjukna upp lite grann 🙂

Denna helg spenderar vi hemma hela familjen, vårkänslorna är tillbaka när snön faktiskt börjar tina bort för var dag som går. Igår till idag fick vi finfrämmande från Högland; Miranda och sonen Aron samt deras fina finnspets Thai. Det är ju helt fantastiskt när man ”på äldre dagar” kan hitta någon man så snabbt tycker om och har så otroligt mycket gemensamt med 🙂

Jag har även kokat en stor laddning köttsoppa i helgen vilket har varit en ”craving” senaste tiden men nu är den slut och istället ska grillen snart tändas för andra gången i helgen, jag önskar er alla en fortsatt trevlig helg!

 

 

Categories: Hemma, Hund, Jakt | 4 kommentarer

Inläggsnavigering

4 thoughts on “Bredband & Bäverjakt…Jaktmässa & Jakthundsvalp…

  1. Tusen tusen tack för en underbar kväll med underbar mat. Aron har pratat hela vägen hem om visitet i Träskland, som var rena äventyrslandet “mamma dom är SÅ snälla!”. Vet inte hur många ggr han sa det. Tack för Eran gästfrihet, hjälpen att få igång min åtelkamera, tips om älghund, ja ALLT. Ni är helt underbara ♥ Känns helt underbart att man har hittat en tvillings själ och nya goda vänner (och en “rival” ;-))Du är helt otrolig, Mona!!! Lycka till med Norma och bebisen i magen. Vi måste träffas snart igen….vi har nog mkt att babbla om! Ge Edde en stor kram och varma kramar till Er underbara människor ♥

  2. Du måste maila mig, så att jag kan maila bilderna (=

  3. Inte länge kvar tills vi skall hämta älgdräparn….

  4. Snart ses vi igen…Aron längtar =)

Kommentera

Skapa en gratis webbplats eller blogg på WordPress.com.

